Flesvoeding kopen ondanks plannen voor borstvoeding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door PollyBaby86, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Hoi,

Is het de bedoeling dat als je borstvoeding wil geven je toch flesvoeding in huis hebt? Just in case?
    En zo ja, welke voeding koop je dan? Ik heb werkelijk geen idee, zie allerlei verschillende en kan er niet echt wijs uit waarom ik voor het een of het ander zou kiezen!

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Nee hoor, hoef je niet in huis te hebben, is anders ook zo gehaald.....

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik ga het niet halen.
    Als je uiteindelijk echt voor fv wil gaan is het zo gehaald en anders heeft kraamzorg het ook zo bij de hand.
    Verder is de kans groot dat als de bv even niet lekker loopt je grijpt naar fv omdat het al in huis is i.p.v. dat je nog even doorzet.

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Nee, als er echt heel erg nood aan de man is heeft de kraam of vk van die promotiezakjes dus dan heb je voor een voeding voldoende. Maar als je bv wil geven zal de kraam je daar goed in begeleiden. Zij ziet dan op tijd of t nodig is wat bijvoeding te geven of over te stappen. Dan is t zo gehaald.

5. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Ok dankje! Klinkt inderdaad ook wel logisch.

Twijfel soms een beetje wat nou wel of niet nodig is :)

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb het ook niet gekocht. Op het moment dat de kraamzorg weg ging, kreeg ik de baby niet aangelegd (hij hapte niet en er waren 3 mensen voor nodig om hem sowieso aan te leggen) en huilde hij van 7 tot 2 uur 's nachts en ik kon er niet tegen. Ik heb toen zelf maar flesvoeding gemaakt en gegeven. De volgende avond weer zo. Ik ben vervolgens gaan afkolven en na een week of 5-6 ben ik overgestapt op flesvoeding wegens oververmoeidheid.

Maar goed, er zit flesvoeding in de babydozen. Dat wilde ik eigenlijk zeggen. Er zitten testers tot 100 ml in. Dat is absoluut meer dan genoeg voor 2 voedingen in het begin, daarmee red je het +- 6 tot 8 uur. Verder kun je het altijd bij de dienstdoende apotheek halen 24-7 en zijn supermarkten ongeveer 12 uur per dag open; a 7 dagen per week (oké, hier dan, wellicht bij jou iets minder). En volgens mij kun je het ook in de avondwinkel kopen. Benzinestations weet ik niet, maar dat zou misschien ook zelfs nog wel kunnen.

Het is zo gehaald. Dus ik zou het niet kopen.

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nee hoor niet nodig.
    Het boek borstvoeding van Stefan Kleintjes vond ik een erg goede voorbereiding misschien een tip? :)

8. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Ik ga het wel halen. Maar ik heb een borstverkleining gehad dus de kans dat BV (volledig) lukt is klein.

9. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ik heb wel een pak in huis , vorige keer greep ik op zondag mis ....echt heel onhandig en die paar euro , advies vanuit het ziekenhuis was toen Friso hypo allergeen maar ik heb nu de standaard vh kruidvat .

10. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet nodig. In het ziekenhuis kun je altijd fv krijgen en bij de nachtapotheek ook. Tenzij je er ver van af woont dan zou ik zelf wel voor de zekerheid een kleine verpakking in huis halen.

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.292
    113
    Hier bij de andere 2 niet gehaald, zowel kraamverzorgster als verloskundige hadden proefverpakkingen. Ga het nu dus ook niet halen.
    En eerlijk gezegt ging ik er vanuit dat het gewoon zou lukken...

12. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nee nooit in huis gehad en nooit nodig gehad, tegenwoordig is er 24/7 wel ergens iets open waar je het kunt krijgen mocht het echt nodig zijn (supermarkten zijn tegenwoordig ook vaak op zondag open, en anders is er altijd een weekend/avond/ziekenhuisapotheek)

De proefzakjes die in mijn babydozen zaten waren trouwens voor kindjes vanaf 6 maanden, volgens mij is dat nog steeds zo. En die mag je dus niet gebruiken voor een pasgeborene!

13. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Ik had het ook niet in huis en ga het nu voor de komst van onze tweede ook niet in huis halen.
    Mijn dochter was na een dag wel teveel afgevallen dus we hebben een aantal dagen moeten bijvoeden. Hier heeft de kraamhulp mijn man op pad gestuurd om een klein pakje flesvoeding te halen.
    Ik ben toen ook direct gaan kolven zodat de BV goed op gang zou komen. Na 2 dagen konden we al bijvoeden met afgekolfde BV.

14. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik had het wel in huis.. maar goed, ik ben alleenstaand plus was rond de feestdagen uitgerekend (winkels dicht/verkorte openingstijden) dus vandaar ;) Was meer voor mijn eigen geruststelling.. achteraf gezien was t niet nodig geweest en had ik zoals de andere dames al zeggen ook bv de kraamhulp erop uit kunnen sturen.

15. Nina89

Nina89 Actief lid

4 dec 2013
    171
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik begrijp de topic starter wel. Ik had zelf geen flesvoeding in huis en heb vol goede intenties borstvoeding willen geven. Ik had met gezondheidsproblemen te kampen en heb dus onverhoopt moeten stoppen. Dit was in de nacht. Ik heb tot de ochtend zitten huilen en uiteindelijk in de ochtend flesvoeding gehaald.

Als het goed is, hebben ze ook van die kleine verpakkingen. Misschien zou je daar voor de zekerheid naar kunnen kijken.

Een tip. Geef de moed niet op, en blijf het proberen. Borstvoeding is het beste wat je een baby kan geven!

16. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Ja dat idee heb ik ook hoor. Wil het liefste gewoon borstvoeding geven.
    Maar als je dan gaat kijken naar die flesvoedingen dan heb je echt voor pasgeborenen van 1 merk al 5/6 verschillenden. Hoe weet je dan welke je moet hebben :p? Ik weet nu toch niet of me kindje veel honger heeft, ergens alergisch voor is of wat dan ook? haha

17. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het niet in huis, maar op een gegeven moment vond ik het dusdanig zwaar (mede door complicaties na de bevalling) dat ik mijn man een pak heb laten halen. Dat gaf veel rust; als ik niet kon voeden, dan hadden we een back-up. Pak is uiteindelijk nooit geopend.

Vk raadde aan om HA voeding te nemen; dit zou qua smaak het meest op borstvoeding lijken. Ik geloof dat wij een pak HA Friso hadden.

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Dan had je toch gewoon naar de dienstapotheek kunnen rijden?
    Tankstation verkoopt het ook vaak..

19. Nina89

Nina89 Actief lid

4 dec 2013
    171
    0
    16
    NULL
    NULL

Ondanks de pijn, die daarna 2 maanden bleef aanhouden, heb ik toen toch doorgezet. Ik wilde niet geloven dat ik moest stoppen. Ondanks dit aangegeven was door de arts. Koppig he :)

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Haha knap !
    Hier ook gestopt na 5 dagen door borstontsteking achteraf natuurlijk het domste wat je kan doen met een borstontsteking, slechte begeleiding , lipbandje niet goed enzovoort. En toch ga ik er weer voor en dit keer 100000 % !

Deel Deze Pagina