Baarmoeder voelen met zes weken???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doe, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doe

Doe Lid

3 jun 2010
    60
    0
    0
    Heel graag zou ik reacties krijgen op het volgende: Ik ben nu 6w 2d zwanger en ik voel al duidelijk mijn baarmoeder boven het schaambot uitkomen, als een soort harde bobbel. Is dit normaal? Ik kan niet langer zwanger zijn, want ik heb duidelijk de eisprong gevoeld...
    Of moet ik me op gaan maken voor een meerlingzwangerschap? :$ :)

Groetjes,
    Doe

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik vraag me af of je het wel goed voelt, maar het is in ieder geval niet direct een indicatie voor een meerlingzwangerschap. de baby/baby's zijn nog zo klein dat dat echt je bm nog niet omhoog stuwt.

ik voel ook een harde rand, maar weet dat het mijn darmen zijn, dus dat kan ook!

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

lijkt mij dat dat niet je baarmoeder kan zijn hoor. eerder je darmen

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Normaliter komt je BM pas rond de 13 weken boven je schaambot uit. Dus het zullen eerder je darmen zijn.

5. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ook ik denk hier aan je darmen... het eerste buikje dat je straks krijgt is dan ook vaak een darmenbuikje!

6. Tese

Tese Niet meer actief

Dat is niet je baarmoeder die je voelt maar dat zijn je darmen.

7. MvN

MvN Niet meer actief

dit is wel heel vroeg... maar t kan wel.. bij 15 weken was mijn baarmoeder al op navelhoogte.. dus waarschijnlijk ook boven t schaambot met 6 weken..

8. Doe

Doe Lid

3 jun 2010
    60
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!
    Kunnen darmen een smalle, harde rand boven dat bot vormen dan? Daarnaast heb ik ook nog eens helemaal geen last van mijn darmen, terwijl ik dat dagelijks had toen ik de pil nog slikte. Toen had ik vreselijk veel last van gasvorming, nu nauwelijks meer...
    Denkt (bijna) iedereen echt dat het onmogelijk is dat het mijn baarmoeder is? Kan dit dus ook niet bij een meerlingzwangerschap?

9. fafa

fafa Niet meer actief

het vruchtje is nog wel heel klein, maar je bm vult zich al heel vroeg met een hoop vocht, en zwelt dus snel op.
    Met 6 weken kon ik ook voor het eerst mn bm boven mn schaambot voelen, maar wel alleen tijdens een potje seks (waardoor je bm zich aanspant en hard wordt), normaal gesproken was ie nog te zacht om te voelen.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja, er komen in mijn familie ontzettend veel tweelingen voor, maar bij geen van allen lag zo vroeg de bm al zo hoog.

en je darmen kunnen heel goed anders voelen he, ook al zijn ze altijd gevoelig, ze reageren weer anders op een zwangerschap.

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    nee hoor dat is zeker niet je baarmoeder..
    boven je schaambot zit een hardere rand een soort langwerpige bult dat zijn de banden waar je baarmoeder aanhangt..
    ik ben morgen 14 weken en bij mij zit hij nu mischien een halve centimeter boven het schaambot..

xxx

12. Doe

Doe Lid

3 jun 2010
    60
    0
    0
    Ik krijg 29 december een echo, dan zullen we het horen :)
    Bedankt voor de reacties in elk geval!

Deel Deze Pagina