Cervixslijm

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jen30, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Lieve allemaal,
    Misschien een hele rare vraag maar sinds ik het spiraaltje heb laten verwijderen (1 oktober) heb ik ook heel duidelijk eens per maand een halve dag last van veel helder, elastische afscheiding. Oftwel het cervix slijm. Tijdens een google tocht, ontdek ik dat dit te maken heeft met de eisprong. Wat ik dus nergens terug kan vinden: wanneer na de ontdekking van dit slijm, is dus de eisprong of is dat gewoon niet aan te wijzen?
    Ik bedoel; stel ik zie smorgens dat slijm, betekent dat dan dat die dag de eisprong is of kan dat ook een dag (of 2) later zijn?
    Wie weet het antwoord?
    Groetjes Jen

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Verschilt per cyclus bij mij, de ene keer heb ik het een week van te voren al en heb ik enorm veel, de andere dag vind ik een dag erna een beetje..

Het watery (dus geen slijm, maar gewoon erg vochtig) gaat er bij mij tot nu toe wel altijd aan vooraf.

3. Kokkie27

Kokkie27 Bekend lid

11 feb 2013
    547
    72
    28
    Bij mij komt dit op ongeveer de 10/11 cyclus dag.gepaard met een zwaar gevoel in de onderbuik.en een dag na de eisprong is het er nog.dan 2 dagen.niks en.dan weer het gewone afscheiding.tot ongeveer 3/4 dagen voor de ongi en dan helemaal niks meer

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Officieel is het zo dat het slijm aangeeft dat je eisprong eraan komt; meestal een paar dagen eerder heb je het slijm. Hooguit een week maar dat is al erg lang van tevoren en komt alleen bij uitzonderingen voor.

5. Kokkie27

Kokkie27 Bekend lid

11 feb 2013
    547
    72
    28
    Een week van te voren lijkt mij ook wel lang.ligt eraan hoe natuurlijk je cyclus is maar bij 28 dagen dan zou je nog bijna ongi zijn.

6. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Dit is wat FF erover zegt:

Ovulation is most likely to occur on the last day that fertile quality cervical fluid is observed, though this can vary.

Het geeft je een idee wanneer je eisprong ongeveer kan zijn, dus op de laatste dag dat je vruchtbaar cervixslijm hebt. Bij mij is het een of twee dagen daarna. Je kunt aan alleen het slijm niet zien of je een eisprong hebt, dat kan met temperaturen wel. Kun je hier wat mee?

Deel Deze Pagina