Maxi Cosi Mura 4 of Bugaboo Cameleon??

Discussion in 'De babyuitzet' started by FutureMama81, Aug 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    Wij twijfelen heel erg tussen deze 2 wagens. De Maxi Cosi vinden we persoonlijk veel mooier om te zien, maar ik begreep dat ie vrij breed en zwaar is. De Cameleon zou handiger zijn in met name winkels e.d. Iemand die ervaring heeft :( We willen er ook graag makkelijk mee in het bos en over gras kunnen rijden.

2. boni001

boni001 VIP lid

Mar 1, 2008
    6,548
    0
    36
    Twente
    Hai hai,

Hier alleen ervaring met de bugaboo, maar vind het echt een superwagen. Hij bevalt echt prima. Lekker wendbaar, niet zo zwaar en klein op te vouwen zodat hij zelfs in mijn vorige auto (VW Polo) prima pastte.

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik heb ook alleen ervaring met de bugaboo. Wij zaten toen te twijfelen tussen een quinny en de bugaboo. Vond de quinny mooier. Maar de bugaboo praktischer. En nu vind ik het zo`n mooie en ontzettend praktische wagen. Ben er super blij mee ! De mura ziet er erg grof uit vind ik. En een klein opknapbare wagen die licht is is zoo belangrijk. Moet je maar eens kijken hoe vaak je hem in de auto tilr overal heen.

4. FutureMama81

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    precies en ik ben echt een winkelmiep dus denk dat voor ons de bugaboo een betere optie is. Rijdt ie ook wel fijn in bos/over gras??

5. fam

fam Actief lid

Jul 1, 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb de mura en die ook aangeschaft speciaal voor het bos. Helemaal super.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,204
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hier ook alleen ervaring met Bugaboo. Echt een ideale wagen want de andere ook al zeggen. Rijdt lekker ligt, compact en ik vind hem ook gewoon mooi. Gras en bos kan ook prima want je kan zelfs de wielen omdraaien daarvoor.

7. limegreen

limegreen Bekend lid

May 6, 2008
    892
    0
    0
    Hier een mura 3 en ben er helemaal weg van..
    rijd lekker, goed voor in het bos en zelfs op het strand ging het goed..
    en in de winkels helemaal geen probleem!

8. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Wij twijfelden toen ook tussen de Mura 4 en de Bugaboo... heb uiteindelijk voor de Bugaboo gekozen, en er geen seconde spijt van gehad!

Hij is heerlijk licht, ik duw 'm met een vinger en heb m'n andere arm vrij voor het winkelmandje. Superwendbaar, ik kan ermee door de smalste winkelpaadjes (errug belangrijk :D)! En idd handig, snel en klein opklapbaar, past ook in mijn Corsa'tje driedeurs. Plus dat het gewoon een mooie wagen is om te zien.

Succes met je keuze!

9. FutureMama81

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    Heb je m ook in winkels gebruikt? Of alleen voor het bos?? Vind het zo'n mooie wagen, maar als ie te breed is voor winkels e.d. is ie voor mij niet geschikt.

10. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Bugaboo!!:D
    Heerlijke wagen! Past zelfs achterin mijn peugeotje 205.;)

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik hou ook ontzettend van winkelen, je hebt een hele kleine draaicirkel. Ik keer de wagen vaak gewoon in de lift. Wij hebben nu zelf geen buggy omdat deze zo makkelijk in de auto mee te nemen is. Ik bos rijd hij ook prima. Alle wagen passen in winkels alleen als je bijv in kruidvat bent is een smalle wagen wel zo fijn.
    Oh ja en ik ben nu helemaal verliefd op mijn bugaboo moets gewoon even wennen in het begin aan het uiterlijk;)

12. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Wij hebben ook de Mura4 en we zijn er erg tevreden mee.
    Wij hebben deze wagen gekozen omdat wij hem mooi vonden. Vooral mijn man, die wilde wel graag een grove stoere wagen. Hij rijdt goed op alle terreinen (ook op het strand) en het gaat ook prima in de winkels. Soms is het een beetje krapjes maar dat komt doordat er soms allemaal dozen in de winkelpaden staan.
    Hij paste ook in mijn Ford Ka (zonder hoedenplank), maar zwaar is ie idd.
    Succes met kiezen.

13. MaNo

MaNo Actief lid

Jan 2, 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    wij hebben een mura 4 gekocht, krijgen hem over een paar weken binnen. De enige wagen waar het handvat voor ons beide hoog genoeg kon. Ik vind het een stoere wagen, maar het onderstel is idd zwaar (wel degelijk). Het kindje waar ik vaak op oppas heeft een bugaboo, ik vond het op een pad (met hele kleine kiezeltjes) niet zo'n succes.

14. Koetje

Koetje Fanatiek lid

Jul 22, 2008
    1,237
    0
    36
    Wij hebben een Mura 4. Een erg fijne wagen voor in het bos, op het strand, maar ook voor in de stad. Ik kan in elke winkel hoor! Wat ik alleen een erg groot nadeel vind, is dat ie zo zwaar en groot is. Uitgeklapt vind ik dat juist fijn (lekker stevig en degelijk), maar het is echt vervelend met het in en uit de auto te tillen. Ook nu het zitje erop zit, vind ik het erg onhandig. Maar de bugaboo daarintegen moet je weer helemaal ombouwen als je hem als wandelwagen wilt gebruiken. De Mura is daarin veel fijner (zeker nu Tes ook nog weleens in de bak ligt, is heel makkelijk om te bouwen).
    Maar toch... als ik weer zou mogen kiezen, zou ik echt voor de bugaboo gaan. En dat komt vooral door het gewicht en het inklappen. Succes met kiezen!

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Wij hebben ook een tijd getwijfeld óf we een Bugaboo zouden kopen. Ik vind hem niet speciaal mooi maar ook niet lelijk. Maar hij is idd licht en indien nodig klein in te klappen. We hebben uiteindelijk tóch voor de Mura 4 gekozen omdat hij heerlijk rijdt, erg degelijk is en vooral omdat het ons lijkt dat ons meisje comfortabeler zal zitten en liggen in de Mura. :) De Bugaboo gaat niet echt plat in ligstand maar je houdt een kuip dus kindje ligt met de beentjes omhoog te slapen/rusten. Lijkt mij niet zo lekker liggen en ook niet goed voor het ruggetje? :( Wij wilden absoluut een wagen die echt helemaal plat kon en onze kleine ligt nu met 5 maanden heerlijk in de Mura met de zitting helemaal plat dus. Vergeet niet bij het kiezen van een wandelwagen dat het comfort voor het kind minstens zo belangrijk is als het comfort voor de ouders! :D Zo zijn wij bij onze eerste wandelwagen de mist ingegaan, Urban Jungle, super wagen qua comfort voor de ouders maar kind kon niet fatsoenlijk rechtop zitten wat héél vervelend kan zijn als het kleintje net wat ouder is. :x

16. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

Apr 22, 2009
    1,213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    ik denk dat je gewoon even moet proefrijden.
    Dat hebben wij ook gedaan en uit eindelijk hebben wij gekozen voor de mura 4 van maxi cosi.
    Wij willen straks veel gaan wandelen met onze hond en de uk. Vooral in bos en als we bij opa en oma zijn op het strand.
    Het is inderdaad een zware wagen en daarom ligt die volgens de verkoper goed stabiel op het pad in het bos ed.
    Iedere wagen heeft zijn voor en nadeel.
    Ik denk dat je gewoon even hier en daar in babywinkels advies moet gaan vragen en de wagens gaan testen wat voor jullie het makkelijkste is.
    Ik kan niet wachten tot onze wagen en onze uk er zijn.

17. FutureMama81

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    Bedankt voor alle ervaringen. Wij gaan denk ik toch voor de mura. We hebben geen auto en wonen overal dichtbij dus zullen m niet veel hoeven te vervoeren. Daarbij vinden we de mura veel mooier om te zien. Bij de bugaboo vinden we het verschil in grootte van de voor- en achterwielen zo groot. Niet zo mooi vind ik. De mura heb ik al mee proef gereden en die reed heerlijk. Zal voor de zekerheid de bugaboo nog even uitproberen, maar ik denk dus dat het toch de mura wordt.

18. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

Jan 3, 2009
    509
    3
    0
    @FutureMama81: Ik wil je natuurlijk niet weer van je keuze afbrengen, maar vergis je niet in het gewicht van een wandelwagen zonder en met kind. Wij vonden de Mura 4 ook erg mooi en degelijk aanvoelen in de winkel, maar toen ik er vervolgens een middag mee heb gereden bij vrienden (met een kindje van een half jaar erin) vond ik hem loodzwaar en was ik hem helemaal zat... Misschien goed om daar nog rekening mee te houden! Succes met je keuze!

19. Koetje

Koetje Fanatiek lid

Jul 22, 2008
    1,237
    0
    36
    Nou, ik vind de Mura echt niet zwaar rijden, als je dat bedoeld. Hij rijdt juist super! Mijn meisje is nu 7,5 maand en ik vind hem echt (nog) niet zwaar. Ja, misschien als je hem op moet tillen met kind erin???, maar ik weet niet wanneer je dat zou moeten.
    Als je (bijna) niet met de auto weggaat, is de Mura echt een supergoede keuze!

20. FutureMama81

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ga nog wel even een keer proefrijden met beide wagens :p

Share This Page