Mijn dochtertje is nu 19 maanden en weigert sinds een aantal dagen iedere avond haar avondeten.. Ze wilt er helemaal niks van hebben! We hebben spaghetti geprobeerd, aardappels groente vlees, niks wilt ze.. Haar boterhammetjes gaan er ook niet met veel plezier in.. Wie had dit nog meer en wat er tegen doen?
Ik merkte dat e dat hier vaak deden als ze moe waren. Probeerde ze eerder op de dag meer te geen, zodat ze gewoon oor het plezier bij het avondeten konden zitten. Wel, niet of weinig eten maakte dan weinig meer uit.
Hoe zit het met (de laatste) doorkomende kiezen?? Hier kwamen de laatste vier kiezen rond die tijd door, hier altijd reden om minder te eten...
Hier een 22mnd dreumesje die sinds februari alleen nog maar een stukje vlees/vis en gebakken aardappels eet 's avonds. Ze eet dus helaas 't merendeel vd week niet 's avonds, nog geen rijstkorrel!
Dat kan gebeuren. Elk kind heeft wel zo'n fases (of een paar).. Je kunt eens proberen of je iets eerder eten kunt aanbieden (misschien te moe) Misschien zitten er wel kiezen dwars? Dan gaat het vanzelf weer beter.. Maar eigenlijk zou ik vooral niks doen. Gewoon gezellig aan tafel, en een hapje gewoon belonen met een compliment, maar geen aandacht voor het niet eten.. slecht at. Mijn oudste heeft wel geweigerd, boterhammen sowieso, die at dan 's ochtends een halve, 's middags een halve, en 's avonds geen volwaardige portie. Maar hij was verder vrolijk, dus deed ik niet moeilijk..
Heel bekend! Mijn meisje eet ook bijna geen warme hap. Wat soms nog wel eens wil helpen is de omgekeerde psychologie. Wat eten op een vork doen en dan zeggen ' jij gaat NIET mama´s eten op eten hè' en zo wordt er af en toe nog wel eens vorkje mee geprikt. Niets opdringen en geen drama van maken.
Ik zie hier zeker goede tips.. Dank jullie wel.. Het zouden haar tandjes kunnen zijn, ze zit heel veel nu met haar handjes in haar mond.. En roept ook vaak mama au.. Ze is nu ook al 2 nachten wakker geweest. En zegt dan mama au. (of het komt door de honger ) Terwijl ze normaal gesproken altijd een hele nacht slaapt.. Ik ga inderdaad ook proberen om overdag wat meer te geven.. en dan voornamelijk fruit.. Of een Sultana koekje. Snoepjes krijgt ze nauwelijks meer..
En even uit voorzorg chamodent druppels geven misschien verlicht dat? Ik gaf met het doorkomen van het kiesje wel een zetpilletje want ook de speen van de fles deed zeer en op het laatst dronk ze ook amper nog wat.
Klinkt herkenbaar als doorkomende kiezen hoor! Met name ook die handen in de mond... Even goed kijken als je haar tanden poetst?? En inderdaad even chamodent/ dentinox/ paracetamol geven als je denkt dat ze er zoveel last van heeft... Deden wij in ieder geval wel voor de nacht!