Hallo dames, Heeft er iemand tips om bekkenpijn te verzachten zonder hiervoor naar de fysiotherapeut te gaan? Bij mijn verzekering word fysiotherapie niet vergoed, en vind het behoorlijk prijzig om zelf te betalen. Ik ben nu 20 weken zwanger en heb sinds een aantal dagen zulke heftige pijn in mijn onderbuik, schaamstreek, liezen, bovenbenen en billen dat ik er amper van kan lopen. Zodra ik opsta begint de pijn al en tijdens het lopen loop ik helemaal krom om te vechten tegen de pijn. Zelfs kleine stukjes lopen van de bank naar het toilet is al erg lastig. Ook mijzelf omdraaien tijdens het slapen is erg vervelend. Ik weet niet of er überhaupt andere opties zijn dan de fysio, vandaar dat ik het hier even vraag. Misschien zijn er vrouwen met andere ervaringen? Liefs ummNusaybah.
Ik zou er jiet aan moeten denken om met mijn bekkenpijn niet naar de fysio te kunnen. Misschien andere verzekering afsluiten voor 2015? Je moet namelijk echt nog een tijd tot einde zwangrschap. Bij mijnbegonnhet bij 16 weken en werd het alleen maar erger. De fysio maakt het los en scheelt voor mij echt een hoop
6 behandelingen zitten in 2015 in het basispakket, dus die krijgt iedereen. Ik denk dat je al heel veel kunt hebben aan 6 afspraken.
Dat scheelt inderdaad.hoop dat je daar genoeg aan heb ik ben er elke week vanaf 18weken zwangerschap.nu ruim 36 weken
ik ben bang dat je zonder behandeling alleen maar meer last gaat krijgen en ook na je bevalling veel en lang last zal blijven houden. bij mn vorige zwangerschappen behoorlijke bi gehad en op het laatst liep ik met krukken omdat ik anders niet meer het huis uit kon door de pijn en het moeilijke lopen. na mn bevallingen toch zeker een jaar bezig geweest om bijna klachten vrij te worden. dit alles met fysio. ook deze keer blijft het me niet bespaard. ik loop nu alweer een aantal weken bij de fysio en ik moet zeggen dat ik na een paar behandelingen een stuk minder last had. helaas heb ik sinds kerst weer meer last en nu het glad is buiten ben ik ook echt niet blij als ik eruit moet. ik heb nu 1x per week fysio en ik heb 18behandelingen in mijn pakket zitten en vanaf 21 behandelingen wordt het weer vergoed vanuit de basis dacht ik. ik ga er vanuit dat ik een paar behandelingen zelf moet gaan betalen, maar dat is beter dan de pijn en het bijna niet kunnen bewegen. ik zou heel (snel en) en goed naar je verzekering kijken en zorgen dat je een verzekering neemt waar fysio goed wordt vergoed. je hebt maar 1 lijf en daar moet je nog heel lang mee doen. heel veel sterkte met je bekken.
Ik heb vanaf 14 weken wekelijks fysio gehad. Nu ivm vakantie niet, maar ik kan nu ampet uit de voeten.. Ik zou echt een aanvullende verzekering nemen!!
Ik zou inderdaad vandaag of morgen nog overstappen van verzekering, nu kan het! Ik heb ook last van mn bekken, maar 10 weken verder dan jij en lang zo erg niet als jij beschrijft... Heb volgende week eerste afspraak bij fysio. Nog 20 weken terwijl je nu al nauwelijks kan lopen is lang hoor! Ik kan dat van 6 behandelingen in basisverzekering niet vinden? Alleen bij bepaalde chronische aandoeningen die op een lijst moeten staan dat je vanaf de 21e behandeling vergoed krijgt, en in sommige bijzondere gevallen zoals incontinentie na de bevalling dat je volgens mij 9 behandelingen uit de basisverzekering krijgt. Ik zou nog even heel goed verschillende verzekeringen en pakketten gaan vergelijken. Hoe zit je nu met vergoedingen rondom de bevalling, dus kraamzorg eigen bijdrage, evt eigen bijdrage poliklinisch bevallen, kraampakket? Je hebt aanvullende verzekering er echt al wel snel uit! Ik ben overgestapt van Anderzorg (had alleen basisverzekering) naar Menzis met PMA collectief (mag iedereen in), ik betaal maar ietsje meer per maand dan bij Anderzorg. Aanvullend pakket is iets van 17 euro per maand. Kraamzorg eigen bijdrage is al 200 euro bij volledige kraamzorg, dus dan heb ik het er al uit. Krijg nu kraampakket, fysio volgende week wordt vergoed tot 18 behandelingen, evt lactatiezorg als ik dat nodig heb, heb nog bril nodig... Met fysio kun je hopelijk voorkomen dat het erger wordt... Kweet niet maar als ik niet zou gaan en ik kwam op t end in een rolstoel zou ik me altijd af blijven vragen of ik dat misschien niet had kunnen voorkomen met fysio...
Ja, sorry, klopte niet wat ik zei over die zes behandelingen. Dat was bij mijn verzekering met de eerste aanvulling, niet de basis, mijn aanvullend pakket vergoed er 27, komt goed uit, want ik heb ook al last van mijn bekken. Die zwangerschap he, moet nu al uitkijken dat het wel klopt wat ik schrijf... Normaal gesproken ben ik een wandelende encyclopedie, nu dus even niet .
Whahahaha herkenbaar Zag trouwens dat postpartum bekkeninstabiliteit wel op de lijst van chronische aandoeningen staat, dus dat je dat vanaf de 21e behandeling uit de basisverzekering krijgt. De duur van de behandeling mag wel max 3 mnd zijn staat er, en het gaat natuurlijk van je eigen risico af dus hoeveel je er echt mee op schiet weet ik niet... maarja. Beter aanvullend pakket dus
Ik heb er van week 16 tot ongeveer 24 heel veel last van gehad. Maar gek genoeg is het daarna weer over gegaan Heb nu nog pijn na lang zitten of met omdraaien in bed of uit bed komen maar het valt me alles mee. Ook geen fysio gedaan. Hoe duur is een behandeling dan eigenlijk? Ik heb het oa nog even aangekeken omdat ik ook geen zin had om ervoor te betalen. Maar als je het echt niet uithoudt zou ik wel een afspraak maken. Wellicht kun je met twee behandelingen al een heel eind uit de voeten en de oefeningen die je daar krijgt, thuis zelf of door man laten doen?
Bedankt voor alle reacties! Nou dan zal ik toch maar een afspraak gaan maken bij de fysio, want ik zal achteraf idd spijt krijgen als mijn klachten teveel verergert zullen zijn. En ow ja dat boek ga ik ook zeker even bekijken in de bieb. Wie weet kan ik hiermee ook mijn bezoekjes aan de fysio beperken...
En als je via bekkentherapie.nl een fysio zoekt, werkt die met dezelfde methode, dat sluit dan heel mooi aan.