Hey iedereen, Ik heb een aantal vragen en zoek eigenlijks een klein beetje hulp. Ik ben in oktober gestopt met roken, helemaal top natuurlijk want ik was zwanger, maar draaide uit op een miskraam, vlak daarna begon de ellende, werd ziek, wou niks meer, en tot slot weer naar die krengen gegrepen. Ben toen weer begonnen met roken, maar nu zit ik met het probleem probeer al vanaf november er vanaf tte komen, pleisters/kauwgom/ en ook behandelingen met alternative geneeswijzen, niks hielp. Lollies geprobeert en nog veel meer. Ik wil dus nu alweer een pging wagen, alleen sta er niet meer 100 % achter, probeer te minderen maar ook dat lukt me niet. Heeft iemand tips, ben ook al bij de huisarts geweest, maar die zegt dat ik het zelf moet doen ben immers nog jong dus dan moet het gelijk maar lukken. Me vriend en ik willen heel graag een kindje, en beseffen ook goed dat het roken enorm in de weg staat, maar ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik wil ook heel grag nog stoppen voor ik zwanger raak, zodat het kindje er nooit iets van zal merken. alvast bedankt voor het lezen en ik hoop echt dat iemand mij een gouden tip geeft. groetjes alecia
Ik denk dat je nooit zal kunnen stoppen als je er niet 100% achter staat, dus dat zal eerst moeten gebeuren...
dat is het probleem ook ja, als ik weer zo ziek wordt als toen, waar ik dus bang voor ben, zal ik er geen 100 % achter staan, daarom ben ik ook opzoek naar die tip, ook odat ik neit zo ziek wordt, tuurlijk uit je ritme zijn, misschien wat chaggie hoort er allemaaal bij, maar had toen algauw 39 graden koorts en zat continu boven de wc, me werk en zo alles leed eronder
knap hoor om proberen te stoppen met roken. Maar ik denk dat je pas echt kunt stoppen als je er voor de volle 100% achter staat! in ieder geval heeel veel succes!
Werd jij ziek van het stoppen met roken met koorts en al? Had je niet toevallig griep tegelijkertijd? Of heb ik het verkeerd begrepen? Hoe dan ook: ben zelf 2 jaar geleden cold turkey gestopt (rookte 30 sigaretten per dag) en geloof me: 100% erachter staan is het enige dat belangrijk is, dan lukt het en eerder moet je ook geen poging wagen, want dan lukt het echt niet. En probeer voor jzelf doelen te stellen: 1 dag, 1 week en niet meteen "voor de rest van mijn leven". Heel veel succes!
nee had geen griep, huisarts wist zeker dat het door het afkicken van nicotine kwam. Toen ik daarna weer begon voelde ik me direct al beter, weet ook dat een groot deel tussen de oren zit, maarja, ben gewoon ten einde raad.
mijn schoonzus heeft eht zelfde gehad, de ha heeft zelfs gezegd dat ze weer moest gaan roken en alleen langzaam mocht afbouwen. mijn schoonzus kreeg namelijk enorme hartkloppingen en hyperventilatie. maar ik weet ook dat zij medicijnen aangeboden heeft gekregen van de ha om haar te helpen met stoppen. zij heeft geweigerd, vind dat het bewijs wel geleverd was dat stoppen met roken ongezond was , maar de ha had echt hulp voor haar.
Roken jullie binnen? Zo ja, ga buiten roken dat scheelt al veel sigaretten en je hebt tegenwoordig ook nicotineblokkers zag ik. Misschien kan je daarmee minderen en dan stoppen. Acupunctuur had je al geprobeerd? Ik kan niet echt een goede tip geven aangezien ik al mijn zwangerschappen wel direct gestopt ben maar wel weer ben gaan roken maar nooit meer zoveel ik ben meer een gezelschapsroker en stressroker. Ik heb met 4 sloffen 4 maanden kunnen doen. Nu ik bijholteontsteking heb rook ik ook vanaf 1 janurai niet en ik heb echt geen afkickverschijnselen. Mijn man is laatst gestopt cold turkey met lolly's en meer eten (kwam wel aan maar kanb dat makkelijk hebben) hij was wel sago maar voor de rest ging het wel nu na 3 maanden wel weer verstag gegaan maar dat komt door de feestdagen en hij staat er niet meer 100% achter dat is het Suc6 meid, je hebt in iedere geval een goede reden!
ja wij roken binnen, wat doet trouwns roken met het zaad? Ik ga me manneke vanavond naar buiten schoppen, en eerst ff na de winkel voor snoepjes, voor de rest ga ik het wel weer een poging wagen en ik begin zometeen berg me shag op ( rook zwaar helaas) als ik het volhoud tot volgende week, dan ga ik mezelf trakteren op mcdonalds Jullie woorden spreken me wel wat meer moed in de kop, gelukkig.
owwww wat een ellende ik ben ook in een keer gestopt ... had een datum geprikt en ben zooooooooo ziek geweest er van ! ben ook 8 kilo aangekomen .... was ook echt net in de kutste peride van mijn leven ... en toch heb ik het gewoon gedaan ! ik weet dat je alles kunt als je het maar doet ... het was een bak ellende maar je moet goed beseffen waar je het voor doet denk je echt dat je zomaar kan stoppen als je zwanger bent dan ............... hoezo dan wel en nu niet .,.. ben jij het zelf niet waard dan .......... denk daar maar eens goed over na hier lukte het zwanger worden niet zo en man en ik hadden na 2 jr wachten afgesproken na de vakantie naar de HA ...... (mocht al eerder) ik zag het helemaal voor me ... wij naar het ZH en dan horen .... stop eerst maar eens met paffen .... dus tja om alle ellende te besparen was dat mijn reden binnen 4 mnd was ik zwanger ... ben nog steeds zoooo trots ! en ben ook niet meer aan de ellende begonnen omdat ik echt NOOOOOOOOIT meer wil stoppen ! meis ik wens je alle succes ! het is ook moeilijk ! maar geloof in jezelf en weet waar je het voor doet ... en dan MOET het toch lukken ps je hebt na 3 mnd stoppen tot zelfs 3x meer kans op zwangerschap !
volgens mij verslechterd het de zaad staat volgens mij ook op de pakjes, w8 ff zoeken, ja gevonden: http://www.zwangerstraks.nl/roken.php
ook bij een vrouw neemt de kans op een zwangerschap na 3 mnd stoppen met roken toe met 30% ! lijkt me de moeite !
ikke heb geen haast om zwanger te worden alhoewel liefst vorige maand dan volgende maand, maarja stiekem he. Heb zonet me laatste gerookt, ga ook proberen te praten met me vriend of hij wil stoppen, in elk geval mag hij buiten roken ( wens hem veel pleziermet dit rot weer) denk dat ik vanavond voor ik na bed ga even een paracetamoletje in neem, misschien gaat dat ook wel werken, ik hoop het zo. verder ben ik al aan het bidden dat het goed gaat komen, maar had niet echt van mezelf verwacht nu al te gaan stoppen had eerder verwacht begin volgende maand ofzo. Ik ga het proberen, drin kwel een kopje koffie extra smorgens anders bne ik helemaal niet te genieten. Ben blij veel moed ik jullie woorden te kunnen vinden, want vanaf nu ga ik vechten tegen die vieze nicotine. Iemand nog tips wat ik meot doen als ik gillend gek wordt? GRoetjes alecia
@ emma, dat is zeker de moeite waard, alleen ben nu al zenuwachtig en breekt mij het zweet uit, dus ik ga even met de honden lopen.
Sja - als jij er niet voor de volle 100% achter staat, zou ik gewoon nog doorroken hoor. Het heeft geen zin, je bent jezelf alleen maar aan het pijnigen en het enige wat je ermee bereikt is dat je over een dag of wat weer rookt en enorm opziet tegen de volgende poging. Ik ben vorig jaar mei gestopt, cold turkey, en ook alleen maar gelukt omdat ik er voor de volle 100% achter stond. Eerdere pogingen waren tot mislukken gedoemd. Ik ben niet ziek geweest, ben wel een kilo of 10 aangekomen. Anders eens infomeren bij Stivoro voor hulpmiddelen (curcusses, acupunctuur etc.) kan ook via je huisarts geloof ik ...
Ik ben 8 jaar geleden ook inneens gestopt. en ik rookte een pakje cabbalero van 30 per dag op En ik heb nergens geen last van gehad! Mijn vriendinnetje is trouwens gestopt door het lezen van het boek van Alan Carr. En die had ook echt alles al geprobeerd. Succes!
Ik sluit me bij de anderen aan: het lukt alleen als je het echt wil. Het moet ook geen 'poging' zijn om te 'proberen' te stoppen met roken. Nee, je moet vanaf het moment dat je gestopt bent naar jezelf kijken als niet-roker of ex-roker. Dat heeft bij mij erg geholpen. Ik ben nu anderhalf jaar geleden gestopt met roken, na 15 jaar, eerste poging cold turkey. De enige reden dat het lukte, was dat ik het echt wilde. Bovendien had ik ook een soort van datum (moment dat de slof van vakantie leeg zou zijn) waar ik naartoe geleefd heb. Omdat ik het eigenlijk al zat was, koste het me bijna moeite die slof leeg te roken. Nuttige website: http://www.ikstop.nl/ Succes!
Mijn vriend en ik zijn 2,5 jaar geleden gestopt met roken. We rookten ruim een pakje per dag en rookten ook al vrij lang. Eerdere pogingen hopeloos mislukt na een paar dagen. Dit keer hebben we allebei het boek van Alan Carr gelezen. Ik weet niet of het door het boek komt of wat dan ook maar we zijn echt van de 1 op de andere dag gestopt en hebben er allebei geen moeite mee gehad. Vroeger had ik bij pogingen het idee dat ik lichamelijk van alles voelde en tussen mijn oren ging het ook tekeer. Ik vond dat er veel nuttige tips in het boek stonden waaronder bijv: ga niet vervangen met lollies of wat dan ook. Zelfs niet met water drinken. Dan hou je de verslaving in stand en ben je alleen iets aan het vervangen met iets anders. Ik heb ook ingezien dat hij gelijk had in wat hij schreef: het is een bevrijding om niet meer afhankelijk van iets te zijn. Al die gekke toeren om maar niet zonder te zitten. Daar zijn we vrij van. Dus om kort te gaan: ik raad iedereen dat boek aan. Baad het niet dan schaad het niet. Ik ben zonder moeite gestopt, voel me beter, ben niet aangekomen, heb nergens last van gehad. Ik hoop dat het voor jou ook gaat lukken. Zie het niet als "proberen te stoppen" maar zie het als stoppen. Niet gaan turven: vandaag 1 dag gestopt, morgen 2 dagen gestopt. Nee, op de seconde dat je je laatste sigaret uitmaakt ben je gestopt met roken. Klaar! Succes meid X Cindy