altijd koud

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 26 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Ik heb het altijd koud, nog iemand last van, en wat zou dat kunnen zijn??? Ik heb het dus over echt extreem vaak koud hebben. Vandaag bv is het 20,5 graden binnen. Ik heb een hemdje, een shirt met lange mouwen en een vest aan. En ik ben echt niet ziek hoor, dit is ook niet alleen vandaag, meestal zit ik er zo bij. Ik kan echt pas in korte mouwen als het boven de 25 graden is.

Het is gewoon echt heel vervelend.

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik heb t tegenovergestelde, ik heb t altijd BLOED HEET!
    Ook erg vervelend!
    Liefste zou ik in de zomer in een t-shirtje lopen, maar ja dan kijken de andere mensen zo raar.

Eet je wel gezond? :) Door een te kort aan bepaalde vitamines kan je het snel koud hebben
    Ben je misschien (extreem) mager?
    Magere/dunne mensen hebben het vaker koud heb ik me laten vertellen.
    En anders ff met je HA overleggen.

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk idd wel dat ik gezond eet: 5-7 dagen per week groenten, 2-3 stuks fruit op een dag. Variatie in rijst/pasta,aardappelen en ook in vlees en vis.

Dat laatste heb ik ook gehoord, voor mn zwangerschap was ik wel mager: 45 kilo. Maar nu 52 bij een lengte van 1.60. Ik ben niet meer mager nu.

4. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Ik heb het niet zo extreem als jou maar ik merk dat ik het krijg als ik moe ben. Dan kan het idd 25 graden zijn maar ik heb het nog steeds koud dan. Zodra ik moe word kan mn lichaam de warmte gewoon niet meer vasthouden.

Misschien is het moeheid/ over vermoeidheid?

Anders te weinig voedingsstoffen binnen gekregen ofzo?

5. me83

me83 Niet meer actief

ik heb het ook vaak koud.. ik heb zelf een lage bloeddruk en ben 170 met 60 kilo.. dus net boven ondergewicht.. ik heb dit altijd al gehad en kan liggen aan slanke bouw of bloeddruk ofzo.. ik voel ook altijd koud aan op me armen benen kont en zijkanten van me rug.. miss klinkt het herkenbaar.. laat anders een keer je bloeddruk meten bij de ha..

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb dat de eerste 39 jaar van mijn leven gehad. sinds de bevalling van de laatste is het ineens een heel stuk minder.
    ik heb ook begrepen dat het met je gewicht te maken heeft, maar ik ben niet echt veel zwaarder dan eerder dus dat klopt wellicht ook niet helemaal. maar ik weet wel toen ik een burnout had en heel erg mager was dat me ribben over elkaar gingen, toen kon ik het helemaal niet warm krijgen meer.

heb jij toevallig ook een lage lichaamstemperatuur (nog lager als je "koorts" hebt) en lage bloeddruk.

7. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ik ben een type van uiterste hahah ik heb het of erg warm of koud, bijna nooit ertussenin. ook erg raar en vervelend. overdag zweet ik me meestal rot en savonds heb ik het dan koud om het vervolgens snachts weer warm te krijgen.
    moeheid werkt ook altijd goed mee dus heb je misschien veel stress of vaak snachts eruit?

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook iemand die het altijd koud heeft! Ik heb ook een lage lichaamstemp. en ook een erg lage bloeddruk

9. tulip

tulip Niet meer actief

nee s nachts hoeven we er nooit meer uit eigenlijk. En stress.... hm, er spelen wel een paar dingen waar ik het nu even lastig mee heb, maar geen ernstige dingen ofzo. Maar ik heb dit van die kou mn hele leven al. Bloeddruk weet ik eigenlijk niet, tijdens mn zwangerschap was die netjes hoorde ik.

10. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik ben gewoon koudbloedig.. maar ik heb ook gewoon vaak koude voeten.

Rook je trouwens? Als je stopt met roken is je doorbloeding beter en dan krijg je het ook minder koud.. zeggen ze.
    Niet dat ik het echt heb gemerkt omdat ik pas gestopt bent sinds mijn zwangerschap..

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    267
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb het ook altijd koud, van kleins af aan. Ben 1,63 en weeg 85 kilo, dus hier geen sprake van ondergewicht, heb wel altijd een lage bloeddruk. Verder eet ik gezond, rook en drink niet.

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Vitamine b12 te kort?

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    267
    83
    Noord-Brabant
    Bij mij in ieder geval niet.

14. tulip

tulip Niet meer actief

fruitypebbles, ik rook niet, ik heb wel altijd koude handen en voeten.

prinses, nu weet ik het niet, maar tijdens mn zwangerschap wel, toen heb ik zo'n prik gekregen. Zou dat het kunnen zijn??

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Misschien de schildklier. Ik had het namelijk ook altijd koud ( en wel meerdere klachten) maar mijn schildklier was te traag

16. tulip

tulip Niet meer actief

wat voor klachten dan als ik vragen mag???

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als je toen een te kort hebt gehad, zou het wel kunnen (volgens mij). Bij stichting b12 te kort kun je informatie en een forum vinden. Ik zou het laten checken.

18. tulip

tulip Niet meer actief

ok thanks. Ja zulke dingen komen anders nooit ter sprake natuurlijk. Maar ik was tijdens de zwangerschap extreem moe en toen ging de vk dingen zoeken die het konden zijn, want met een week of 16 kon ik al niet meer werken. Toen kwam ze op een b12 tekort en na bloedprikken bleek dat ook het geval.

19. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik denk dat het dan zeer waarschijnlijk is dat dit er weer mee te maken heeft, maar ik ben nog maar een leek op dit gebied. Heb je nog meer klachten?

Welke waarde had je in je zwangerschap? En heb je maar 1 injectie gekregen?

20. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dit is wat ik zo snel kon vinden:

Vitamine B12 is al belangrijk vóór de zwangerschap. Uit onderzoeken is gebleken dat een vitamine B12 tekort de oorzaak kan zijn van onvruchtbaarheid en miskramen, en ook van neurale buis defecten (open ruggetje).
    Onvruchtbaarheid kan veroorzaakt worden door een vitamine B12 tekort en/of een foliumzuurtekort. Een vitamine B12 tekort kan onvruchtbaarheid veroorzaken door invloed op de ovulatie en door problemen met de hechting van de bevruchte eicel.
    Ook miskramen kunnen als oorzaak een vitamine B12 tekort hebben.
    Een verhoogde homocysteïne wordt geassocieerd met onvruchtbaarheid en (herhaalde) miskramen. Een verhoogde homocysteïnegehalte wordt veroorzaakt door een tekort aan vitamine B12, foliumzuur en/of vitamine B6.
    Daarom wordt aangeraden om bij onvruchtbaarheid en/of miskramen te controleren op vitaminetekorten.
    Is er een vitamine B12 tekort geconstateerd voor de zwangerschap, dan is het belangrijk injecties te (blijven) geven, en om daar ook mee door te gaan tijdens de zwangerschap.

Tijdens de zwangerschap komt het voor dat de serumwaarde van B12 daalt, met name in het 3e trimester. Dit moet zich binnen enkele weken na de bevalling herstellen. Is dit niet zo, dan is er waarschijnlijk sprake van een vitamine B12 tekort, en dienen injecties gegeven te worden.
    Duidelijk lage waarden zijn natuurlijk wel een indicatie dat er een vitamine B12 tekort bestaat, die niet verklaard kan worden door de daling van de waarde door zwangerschap. Om elk risico uit te sluiten, is het aan te raden vitamine B12 aan te vullen met injecties.

Aangezien vitamine B12 (en foliumzuur) wordt meegegeven in de moedermelk, heeft een moeder die borstvoeding geeft een verhoogde behoefte aan vitamine B12 (en foliumzuur). Een vitamine B12 tekort tijdens de borstvoeding kan bloedarmoede en neurologische problemen geven, zowel bij de moeder als bij het kind.
    Als er te weinig vitamine B12 aanwezig is in de moedermelk loopt het borstgevoede kind risico op een vitamine B12 tekort
    .

Deel Deze Pagina