Iemand ervaring met Moeder/Dames fiets Hema?

Discussie in 'De lounge' gestart door vruchtje24, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi meiden,

in de folder van de hema staat een moederfiets te koop voor 299 euro, maar hoor graag van mensen die er eentje hebben of het een goede fiets is?

Omschrijving:
    26 inch aluminium velgen
    met ruime lage instap
    extra ruimte tussen stuur en zadel voor kinderzitje
    stuurstabilisator
    dubbele standaard
    antislip-pedalen
    Nexus-3-versnellingen
    rollerbrakes
    AXA solid ART goedgekeurd veiligheidsslot

HEMA - fiets - dames- en herenfietsen - damesfiets

Hopelijk werkt de link:)

2. mamavansam

mamavansam Niet meer actief

Nee helaas geen ervaring maar wel die van de Halfords Limet fiets! Ben er erg tevreden over.

Succes

3. mieppie1

mieppie1 Actief lid

9 nov 2009
    159
    0
    0
    roermond
    hebben alleen ervaring met de herenfiets van de hema, en die is prima!!

4. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    volgens mij is het geen echte mamafiets..... (daarom heet het ook een dames fiets....)

5. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ik heb er 1 van montego.. Super te vreden over..
    Maar helaas ook hier geen ervaring met de hema..

6. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

ik ben ook wel benieuwd... :)

7. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met de fiets van de Hema. Ook al is het niet echt een moederfiets, het heeft wel een aantal dingen die moederfietsen wel horen te hebben. Zoals, lage instap, extra ruimte, dubbele standaard enz.
    Volgens mij zit het met de kwaliteit van de Hema altijd wel goed, dus het zal heus geen 'barrel' zijn.

8. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

hier ervaring ;)

althans mijn moeder heeft de fiets en ik heb er vaker op gefietst. Ik vind het een goede fiets. Hij fiets heerlijk en is onwijs licht. Heb zelf een sparta amazone en die weegt 3x zo zwaar.

Wel is het een fiets voor niet grote vrouwen ;) Althans mijn moeder is 1,75 en dat gaat wel. Maar die vind een kleinere fiets fijner.

Super stevig is de fiets niet vind ik. Maar voor het geld mag je ook niet super kwaliteit verwachten.

Kortom ga eens naar de hema je mag hem uitproberen. Ik vind het voor het geld een super fiets in ieder geval.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Nou die hema fiets was niets hoor! Nu een mooie gekocht van Montego proefritje gemaakt en fietstte heerlijk. Ik krijg hem als het goed is volgende week donderdag:)

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn ervaring met B-fietsen (fietsen van de Hema en Halfords ed) is slecht.

Ze roesten snel en de trapas (hoe noem je dat in godsnaam hahaha) breken na een jaar of 3.

Ik had een goede A-merk fiets, maar die was gejat, daarom een Halfords fiets gekocht omdat ik toen geen nieuwe gazelle kon betalen.

Mn vouwfiets kwam van de Hema.

Weet echt zeker dat ik bei die winkels nooit meer een fiets ga kopen.
    Daarom nu mn halfordsfiets nu af is, heb ik weer een gazelle gekocht
    (ps Montego schijnt volgens diverse fietsenmakers ook een B-merk te zijn die snel roest! Maar die fietsen zijn wel echt mooi!!!!)

11. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Zo! Dat heb je snel gedaan haha.
    Ik wilde nog posten dat ik de fiets zo ontzettend laag vond (liep er vanmiddag langs), maar dat is dus niet meer nodig :D.

12. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

13. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Dat zo zo klein zo is met veel fietsen, ik was bij V&D voor die fiets van 199,- euro. Leek ook wel een kinderfiets. Sowieso 26 inch banden vind ik echt te klein (ben 1.78 )

We gaan zaterdag maar naar de "echte" fietsenwinkel, wil toch wel heel graag een moederfiets.

14. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hier een paar jaar geleden een 'moeder' fiets gekocht bij de Hema, hij is prima. Maar idd niet erg groot, hoeft voor mij ook niet, ben maar 1,60. Maar verder heb ik veel plezier van de fiets, hij is nu al 6 jaar oud en 2 kinderen verder. Roest valt heel erg mee, hij staat hier nl. buiten ivm geen achterom. En in het deel van nederland waar ik woon hoef je ook echt geen bakken met geld uit te geven voor een mooie fiets: is ie zo wég!

Deel Deze Pagina