Het kan lang aanhouden, ja. Soraia heeft 3 weken terug ook 3 aaneenvolgende dagen een tekenbeet gehad en het korstje is nu nog te zien. De incubatietijd voor de tekenkoorts is 15 dagen en je moet op koorts letten en vlekken rondom de beet of elders en gezwollen lymfeklieren. Als je hem er snel en in z'n geheel hebt uitgekregen is de kans op infectie kleiner, mits je hem niet met alcohol of ander spul hebt laten schrikken. Je kan ook voor de zekerheid op lyme testen, maar ik weet niet of dat vergoed wordt. Hier in PT niet in ieder geval.
Mijn man had er 3 weken terug 1 op zn buik en heb hem toen eruit gehaald daarna niks meer te zien. De dokter zei dat je de teek ook op kan sturen om hem te laten testen op lyme
Goed in de gaten houden, mijn vader heeft de ziekte van Lyme gehad en dat is een onderkende ernstige aandoening.
Ja hoor, is herkenbaar. Zo lang het geen rode ring is die er omheen komt is het goed. En natuurlijk in de gaten blijven houden.
Dat klopt, daarom moet je ook in de gaten houden of er geen griepverschijnselen optreden binnen een paar weken. Dat zou dan reden kunnen zijn voor bloedonderzoek. Maar een rode ring is zeker een teken om actie te ondernemen.