Ik heb de laatste tijd wat dingen gelezen mbt onvruchtbaarheid en de Chinese geneeskunst. Hieruit concludeerde ik dat ik volgens mij een 'koude baarmoeder' heb. Je zou dit kunnen verbeteren door je voeding aan te passen, maar ook door Moxa-therapie te doen. Ik vraag me dan ook af of er hier dames zijn die daar bekend mee zijn en wat de ervaringen zijn. En is het iets wat je gewoon zelf kan doen of moet je het laten doen?
Ik heb 't wel is geprobeerd, maar niet veel verder gegaan, want 't hielp voor mijn gevoel niet echt. Je kunt het zelf thuis doen. Er zijn van die moxa-stokjes en die kun je dan warm maken en langzaam boven je buik bewegen. Ik heb ze toen via accupuncturiste gekocht, maar op internet kan denk ik ook wel.
Ik doe acupunctuur icm moxa en dan om de kou te verdrijven en mn nieren (gekoppeld aan de bm) van meer energie te voorzien. Nu geloof ik niet dat het je zwanger kan maken zeg maar.. wel dat het helpt om beter in je vel te zitten, meer energie, betere balans en dus meer kans geeft. Zou het wel bij een goede acupuncturist laten doen.. geen gekke zweefie en niet thuis knutselen.
Ja, ik heb 2,5 jaar geleden moxa-therapie gedaan. Dit i.v.m. onvervulde kinderwens en onregelmatige cyclus. Ik voelde mij na elke sessie weer een soort van herboren. Alsof er een kilo stress van mijn schouders weg was gevallen. Ik ben er alleen niet zwanger van geworden. Wel kan ik je het aanbevelen, want ik vond het een hele fijne belevenis.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga eens op zoek naar iemand hier in de buurt die het doet ipv zelf het 'meisje met de zwavelstokjes' uit te hangen
@Mariska: ik heb het bij mijn vorige 2 pogingen inderdaad ook gebruikt. Wel op aanraden van mijn acupuncturiste. Volgens haar verbeterde het de doorbloeding en maakte het een warm nestje (dus voor een embryo prettig om in te nestelen). Ik ben er ook niet zwanger van geraakt, maar vond het wel erg lekker. Ik zou het niet zo maar gebruiken, maar altijd op advies en in overleg met de acupuncturist.