Hoi allemaal, een aantal vragen met betrekking tot eigen dekentjes maken: 1. Welke soort stof kan je het beste gebruiken voor dekentjes als je die zelf wilt maken? 2.Iemand nog leuke tips voor stof voor een jongetje? 3. En gebruik je aan de andere kant dan een andere stof? Het gaat om wieg-, joolz- en ledikantsdekentjes voor de zomer? En wat doe ik dan in de winter? Misschien iets met drukknoppen? 4. Daarnaast welke maat moet ik aanhouden voor de joolz? Of hoeveel extra cm aan de zijkanten?
Ik heb een Koeka ledikantdekentje nagemaakt voor onze zoon, met wafelkatoen (donkergrijs/antraciet) aan de ene kant, en teddy (dus polyester/creme kleurig) aan de andere kant, maar die is meer voor de winter. Was erg op zoek naar katoen toen ik een dekentje wilde maken en liep tegen dezelfde vragen op als jij, maar zag dat de originele dekentjes van Koeka ook uit wafelkatoen en polyester bestaan (degene die ik na wilde maken in ieder geval) dus daarom heb ik dat ook aangehouden. Geen drukknopen of iets gebruikt, alhoewel ik dat wel een slim idee vind! Qua stoffen voor de zomer heb ik geen idee, behalve dat ik het licht zou houden. Mijn dekentje is vrij dik geworden dus voor het huidige weer al geen optie. En hier geen Joolz, dus daar kan ik je niet mee helpen. Succes! Zelf dekentjes maken is leuk