Ik denk er over om een duale opleiding te gaan volgen van 3 jaar waarna ik ook nacht & weekend diensten zal moeten draaien. Dan werk ik 32 uur en soms een paar weken 40 uur. Ik kan met deze functie veel geld verdienen en ik denk graag aan de toekomst, voor ons allebei. Nu heb ik een uitkering. Straks gaat ze 2 dgn naar KDV/gastouder en daarnaast naar mijn ouders. Dit is echter wel van tijdelijke aard (totdat ze naar de basisschool gaat). Graag wil ik de opvang zo rustig mogelijk houden voor mijn dochter ook in de toekomst. Heeft er iemand ervaring met nacht & weekend diensten? Hoe lossen jullie dit op? (opvang/zijn de kosten te dragen?) Vallen de nachtdiensten mee of tegen? Overige tips zijn welkom!
Ik ben niet alleenstaand maar wil toch even reageren. Ik draai ook nacht/avond en weekenddiensten. Tijdens de nachtdienst slaapt mijn dochter soms bij mijn moeder (man werkt ook onregelmatig) en haal ik haar 's morgens zelf op om naar het kdv te brengen. Ik slaap dan van ongeveer 9.00 tot 16.00 en haal haar dan weer op. De nachtdiensten vallen me best tegen, ik heb het gevoel dat ik veeel minder tijd heb met mijn kind, omdat ik de tijd dat ik wakker ben vaak dodelijk vermoeid ben. Sommige collega's daarintegen vinden het heerlijk en doen niets liever. Dat is echt heel persoonlijk.
Mag ik vragen wat voor beroep je hebt? Hoeveel nachtdiensten is normaal, ik heb geen idee hoe dit werkt. Ik wil graag in het ziekenhuis gaan werken als operatieassistent.
Lijkt me heel moeilijk te combineren als alleenstaande moeder. Ik zou ook graag iets anders willen doen, een studie, maar dan moet ik ook nachtdiensten draaien en weekenddiensten. Helaas! Heb er dus geen ervaring mee!
Ik ben geen alleenstaande moeder, maar wil jou een compliment geven dat jij hier mee bezig bent! Als jij het echt wilt dan ga jij het ook voor elkaar krijgen. Soms moet je nu investeren om het in de toekomst beter te krijgen. Als het echt heel erg tegenvalt dan heb jij uiteindelijk niets verloren, alleen een extra ervaring gewonnen. Daarnaast hoef jij jezelf op jouw 70ste niets kwalijk te nemen waarom jij iets toen niet hebt gedaan!!! Tenminste zo kijk ik er tegenaan. Ik heb zelf ook onregelmatige diensten gewerkt. Ik bracht zelf mijn kinderen `s ochtends naar de oppas en haalde ze aan het einde van de middag weer op. Kinderen rond 19.00 uur op bed en zelf nog even 2,5 uur slapen voordat ik weer een nachtdienst in ging. Tijdens weekenddiensten pasten mijn ouders op, ik weet niet of dat voor jou ook een oplossing is? Anders zou ik proberen om een gastouder te vinden die dat zou willen doen.
Hoi Miekje, Dat is aardig, dank je wel! Ik heb al een HBO studie afgerond maar kan geen werk vinden in mijn branche (al ruim een jaar zoekende). Ik denk dat ik er 'gewoon' voor moet gaan. Mocht het niet werken dan kan ik altijd nog anders beslissen. Het wordt gastouder & mijn ouders voor opvang. Dit moet ik nog wel verder uitzoeken. Als iemand verder ervaringen en tips heeft hoor ik dit heel graag!