iemand ervaring met nachtlenzen??

Discussie in 'De lounge' gestart door boxertjes, 17 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    hoi,
    ik ben donderdag begonnen met nachtlenzen.
    ik had -3.75 en was die lenzen helemaal beu.
    nu dus nachtlenzen, de eerste nacht vreselijk, geen oog dicht gedaan met die harde dingen in mijn oog,
    de tweede dag zag ik beter maar niet optimaal.
    nu is het al zondag en ik zie nog slecht. ik zag vroeger alles goed van dichtbij maar nu zie ik dichtbij ook slecht.

kan iemand me vertellen of dit normaal is?
    hoe lang duurt het voor het goed is?
    ik zie links beter als rechts, is dit normaal?
    hoe reinig ik die lenzen?

help! weet niet goed wat ik moet doen, doorgaan of stoppen?

2. Willie32

Willie32 Actief lid

2 dec 2011
    409
    52
    28
    N-H
    Ik zou stoppen en morgen de opticien bellen.
    Hebben ze je niet verteld hoe je moet reinigen dan?

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik heb nu een goede week nachtlenzen. Mijn rechteroog zat op -4.5 en rechteroog op 3.75. Die is nu nog niet helemaal op 0. Het gaat best hard, maar zo hard ook niet weer. Mijn rechteroog zal ongeveer 3 weken duren eer dat die op 0 zit. Mijn linkeroog is er bijna.
    Ik draag nu nog steeds daglenzen om de sterkte te overbruggen.

De eerste nacht heb ik ook bijna geen oog dichtgedaan. Nou ja, ik had ze wel dicht, maar vond het niet prettig. Nu merk ik er bijna niks van, dat ik ze in heb.

Verzorging moet je wel goed doen. Weet niet wat je allemaal hebt meegekregen, maar ik heb flesje met vloeistof, waar ik ze iedere dag mee schoonmaak en waar ze ook overdag in bewaard worden.
    Dan heb ik nog een spray, die ik om de 3 dagen gebruikt om ze schoon te maken en dan heb ik nog een reiniger, die ik 1x in 2 maanden moet gebruiken.

Ik moest, nadat ik de lenzen de eerste nacht had gedragen, de andere dag naar de opticiën voor controle. Die keek of het allemaal goed ging. Ben afgelopen week weer geweest en het ging allemaal goed. Nu moet ik over 2 weken weer komen en dan moet alles op 0 staan.

Deel Deze Pagina