Hoi dames, Ik wordt aankomende maandag ingeleid. Ik ben dan 37+4, dit omdat zwanger zijn voor mij niet erg verantwoord meer is. Slik al ruim 10 weken medicijnen voor een te hoge bloeddruk en hou ondertussen belachelijk veel vocht vast, ben een opgeblazen olifant.. Niet normaal meer, en ondertussen toch telkens wat eiwitten in m'n urine. Gelukkig zijn de bloeduitslagen wel altijd goed geweest. Maar al met al is er nu toch besloten mij maandag te gaan inleiden. Kijk er enorm naar uit Waarschijnlijk piep ik maandag wel anders maar toch.. Goed nu is dus mijn vraag, zijn hier dames die ook zijn ingeleid door het inbrengen van gel? Hoe is dit gegaan en deed het goed zijn werk? Ik heb gisteren lichamelijk onderzoek gehad om te kijken hoe het er daar binnen voorstaat zeg maar. En ik heb nog een baarmoedermond over van 1 cm als ik het goed zeg. Ze vertelde dat er dus al 3 cm verdwenen is. Maar m'n baarmoeder lag nog wel ver naar achteren zei ze geloof ik. Ze vertelde dus dat het goed kan zijn dat het allemaal gewoon gaat lukken en de gel goed z'n werk doet, maar dat het ook kan zijn dat er niks gebeurd en we weer naar huis kunnen s avonds en dan een paar dagen later opnieuw proberen. Ik hoop natuurlijk echt heeeeeeel erg dat het meteen lukt, dus vandaar dat ik jullie vraag om jullie ervaringen. Alvast bedankt dames!
Hoi, Ik heb geen ervaring met inleiding met gel, maar wil je wel heel veel succes wensen!! Zelf word ik maandag ook ingeleid ook omdat nog langer doorlopen niet verantwoord is en zal waarschijnlijk oook eerst met gel zijn omdat ik nog maar een vingertopje ontsluiting heb..
ik ben ingeleid met gel, eerste keer gel in de ochtend, smiddags niet genoeg effect. 2e keer opnieuw gel gekregen begin van de middag, maar einde van de dag nog niet niet genoeg om mijn vliezen te kunnen breken ( hier was 3cm voor nodig zeiden ze) en ik had er net geen 3...wel vanaf smiddags weeën gehad maar die waren prima op te vangen! Ik ben toen een nachtje in het ziekenhuis gebleven en de volgende ochtend had ik wel 3cm (zonder weeën gehad te hebben snachts). Het was de eerste dag erg druk op de verloskamers dus ik denk dat ze daarom mijn vliezen nog niet hebben gebroken en elke keer zeiden dat het net niet genoeg was... en het verschoven hebben naar de volgende ochtend. Ik hoop voor je dat het meevalt, maar zou uitgaan van 2 dagen... sterkte ermee!
ik ben rond dezelfde termijn ingeleid ook ivm hoge bloeddruk. S'ochtends rond 8 uur gel gehad, toen beneden in het ziekenhuis ontbeten en spelletjes gedaan met mijn man, rondjes gelopen. Om 11 uur weer CTG gehad en had toen pijnloze harde buiken elke 3 minuten, dus voldoende resultaat, na de lunch zijn toen de vliezen gebroken en zijn we naar de verloskamers gegaan. Aldaar zo ontspannen mogelijk in bed gelegen en man voeten lekker gemasseerd etc. Na 2 uur zeiden ze toen dat de harde buiken onvoldoende krachting waren, had wel 3 cm ontsluiting, had zelf wel het gevoel dat het sterker werd maar goed infuus gekregen en toen na een halfuur veranderde het ineens, kon mijn buik niet meer ontspannen tijdens de weeen en de aanwezige verpleegkundige dacht dat ik al persdrang had, bleek inderdaad volledige ontsluiting te hebben, binnen 4 minuten is toen onze zoon geboren, was allemaal erg fijn en makkelijk verlopen, het viel mij alles mee! Heel veel succes bij je inleiding, ik vond zelf goed ontspannen het belangrijkste tijdens de bevalling
Dankjulliewel voor jullie verhaal dames geeft me toch wel wat hoop dat ik maandag of anders dinsdag waarschijnlijk beval.. En kyrah12 jij ook heel veel succes maandag! We kunnen het haha
Ik ben op 39.6 ingeleid met gel ivm langdurig gebroken vliezen. 7 uur ingebracht en om 8 uur begonnen de weeën. Helaas niet sterk genoeg en dus moest ik aan het infuus met weeenopwekkers. Ik hoop voor jou dat het wel goed aanslaat.
Ik ben met 38+3 ingeleid ivm plotseling te hoge bloeddruk. Ik kreeg om 13:00 uur de eerste keer gel. Kreeg veel harde buiken, 's avonds geen gel meer ivm te veel harde buiken. In het zkh geslapen. ' s Ochtends weer gel, 's middags nogmaals, om 17:00 uur had ik 2-3 cm ontsluiting en dus konden ze de vliezen breken, ik kreeg direct weeën en zonder infuus oid 4 uur later bevallen.
Hier 's ochtends om 10.00 uur ingeleid met gel. Om 14.00 uur had ik 2 cm ontsluiting en zijn mijn vliezen gebroken. Ook weeënopwekkers gekregen. Helaas om 19.00 uur nog maar 3 cm ontsluiting (terwijl de weeën niet meer op te vangen/weg te puffen waren), dus gevraagd om ruggeprik. Deze kreeg ik om 20.00 uur en om 22.00 uur had ik volledige ontsluiting. Ruggeprik en weeënopwekkers werden uitgezet en toen was het wachten op de persdrangweeën. Om iets over 00.00 is ons mannetje geboren. (Ingeleid ivm pre-eclampsie) Succes maandag!
Ik lees graag even mee. Vandaag via de huisarts in het ziekenhuis beland weens plots te hoge bloeddruk. Ik moht no naar huis voor het weekend maar maandag terug en dan moet ik waarshijnlij blijven en gaan ze inleiden. Ik kende eigenlijk alleen maar nare verhalen over dagenlange gel sessies en inleiding. Dit stelt me ook een beetje gerust. Mijn hele zwangerschap dacht ik, laat die bevalling maar komen, zolang ik maar niet ingeleid hoef te worden / een ziekenhuistraject in hoef. Ben nl bang voor artsen en zieknhuizen (heel irrationeel). Dus best zuur dat dit in de laatste weken gebeurd :S
Niet om de sfeer te breken maar houd er rekening mee dat het niet altijd gaat zoals de meeste hierboven beschreven. Ik ben met 38+2 ingeleid ivm dat ik geen tot bijna geen vruchtwater meer had. Maandag om 8uur smorgens is de gel ingebracht, kreeg al vrij snel vrij heftige harde buiken, Om 2 uur smiddags hebben ze ff van onder gevoelt maar had nog maar 1,5 ontsluiting zijden ze, Dus weer opnieuw gell. Savonds om 9uur weer van onder gevoelt en had nog maar 2 cm, dit was nog te weinig dus moest blijven slapen in het ziekenhuis, ik had ondertussen wel al aardig vrij pijnlijke weeën, Dinsdag ochtend om 8uur gingen ze weer controleren en toen bleek ik 3 cm te hebben dus konden ze vliezen breken, kreeg ook gelijk wee opwekkers ivm ik geen weeën en/of harde buiken meer had. Om de zoveel tijd werd ik gecontroleerd maar der veranderde maar niets, om 4uur smiddags werd ik voor de zoveelste keer gecheckt en toen had ik nog maar 4 cm, de gyn vond het niet verantwoord meer en uiteindelijk is mijn zoon om 16:44 geboren door middel van een keizersnee. Hoe het bij mij gegaan is hoeft uiteraard niet te betekenen dat het bij jou/jullie ook zo gaat maar wees wel realistisch en hou er rekening mee dat wanneer een bevalling begint met het inleiden met gell (primeren heet het dan officieel) dat die vaker eindigen in een keizersnee dan dat een bevalling op de natuurlijke manier begint. Wel wens ik je alvast veel succes
Ik ben ook ingeleid met gel... Heb er alleen niet zo'n goede ervaring mee.. Ben op maandagochtend, (bij 37,5 weken) begonnen om 8:00 en had op woensdagochtend nog maar 1 cm ontsluiting.. Ze hebben toen toch mijn vliezen gebroken (deden ze normaal pas bij 3, maar ik wilde dat ze het probeerde) ben uiteindelijk woensdag op donderdagnacht, (38,1 weken) pas bevallen... Ik vond het dus erg zwaar.. Had namelijk wel al weeën vanaf maandagavond, maar kreeg geen ontsluiting.. Maar goed, zo hoeft het natuurlijk niet altijd te verlopen.. ik zal wel pech hebben gehad
Bij mijn eerste zwangerschap ingeleid met gel. Ik was toen 38+1 zwanger. maar wel al 2cm ontsluiting ruim. Smorgens rond half 8 gel ingebracht en die begon na ongeveer na 10 minuten te werken. Na een uur kwam ik in een weeenstorm terecht. Duurde ongeveer 9 uur bevallen van een dochter. (dysmatuur) Houd er alsjeblieft rekening mee dan inleiding door gel door de meeste ziekenhuizen niet meer gebruikt word omdat de kans op weeenstorm groter is als dat je normaal zou bevallen. Vraag tijdig om pijnstilling! ik was er helaas te laat mee ik ging van 4cm binnen 5 minuten naar 10. Heel veel succes maandag. Zet m op mams