Het zag er uit als een blaasje, en als ik hem kapot maakte kwam er dus heel veel pus uit. Dan was ie leeg, ging er een korstje op en de volgende dag zat er wéér pus in! Nou heb ik hem uitgeknepen, het bultje weggehaald(misschien verkeerd maar ik was zo gefrustreerd door dat bultje ) en nu maak ik hem zo vaak mogelijk schoon met unicura zeep! Nu is zit er nog een soort van korstje van het bultje maar het trekt al weg godzijdank.
Ik had vroeger ook een neuspiercing en bij mij kwam dat bultje doordat de achterkant van de piercing niet plat was.. ik had een diamantje en dat stukje waar de steker aan zat eindigde in een punt, vanaf het moment dat ik een platte piercing in had was het over bij mij..
ik heb ook een neuspiercing gehad. ik heb hem 3 keer laten schieten maar hij bleefelke keer ontsteken, mijn neus werd knal rood. en ook met een bobbel van binnen. heb hem na de 3e keer eriut gehaald. werd er gek van.
Even een klein beetje oftopic. Ik heb mijn neuspiercing al 10 jaar. En ik durf hem nooit een dagje uit te doen, ben bang dat het gaatje dan dichtgroeit. Wie weet hoe lang je hem uit kan laten?
lang! ik iets minder labg als bij je oor, maar meer dan een week. in het ergste geval krijg je een klein vliesje in het gaatje wat je weer doorprikt zoals bij je oor. Bij mij zie je de gaatjes nu nog (6 jaar later)
Ik heb ook een neuspiercing (ringetje) gehad (ong. 7 jaar lang), tot 'ie een keer bij het afdrogen onder de douche per ongeluk aan m'n handdoek bleef hangen, hihi. Toen heb ik 'em er maar uitgelaten. Heb ze zelf ook geschoten (in de winkel waar ik werkte) In ieder geval GEEN sterilon gebruiken om schoon te maken!! Wel ONgeparfumeerde Unicura zeep or zoutoplossing. Ik kon 'em er niet langer uitlaten dan een dag, anders groeide 'ie dicht. Ik heb inderdaad ook nog steeds een heel klein littekentje waar hij zat, maar dat valt niet erg op.
Heb mijn piercing nu een jaar of 15 denk ik, de 1e keer had ik ook steeds problemen, steeds een beetje nattig eronder/omheen leek wel wat ontstoken, na een paar maanden proberen uitgehaald en dicht laten groeien. Paar weken later heb ik m opnieuw laten schieten op hetzelfde plekje, en nooit meer last gehad nu. Als het echt een puist is of abces kun je er ook trekzalf op doen maar dat STINKT enorm zeker op je neus....
heb mijn piercing nu een jaar of 13, altijd gewoon sterilon gebruikt, geen last mee gehad. als het bultje een puist is: afblijven! je krijgt zo alleen maar een enorm litteken. goed schoon houden en uit laten drogen (zijn eventueel speciale cremes voor te krijgen, tanpasta werkt ook ) ringetje kan ik niet adviseren. je gaatje groeit dan in een kromming en als je er dan weer een pinnetje in wilt zetten moet je dit dus met veel pijn en moeite doen. tenzij je natuurlijk altijd een ringetje wilt. ik heb ook eens een bultje gehad bij een piercing bovenin mijn oor. volgens de ha moest die er toen direct uit omdat er wildgroei van kraakbeen aan het ontstaan was. dat lijkt me met een neuspiercing niet echt aan de orde, maar mijn beste advies is wel: als het met een paar dagen niet weg trekt: even langs de huisarts! klinkt overdreven, maar dan ben je in ieder geval zeker en gerust.