Koorts: hoe lang mag dat duren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Birgitte, 23 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Hallo,
    Mijn dochter heeft nu bijna een week lang koorts. Het varieert van 39,7 tot geen koorts en alles er tussen in. Niet echt iets om je zorgen over te maken aangezien de koorts nog veel hoger kan. Maar waar ik me wel een beetje ongerust over maak is dat het nu al bijna een week duurt. Daarnaast hadden we samen begin vorige week een hele heftige vastzittende hoest. Eentje waarbij ik dagen schor ben geweest en ik mijn Tena om de 2 uur kon vervangen:D
    Bij mij is hij over gelukkig. Bij mijn dochter is hij minder geworden maar hij is nu weer vol terug. Ze ligt nu te blaffen in bed en houdt zichzelf zo wakker.... slapen kunnen we allemaal wel vergeten vannacht denk ik...

Mijn vraag is: hoe lang zal ik dit aankijken? Dat hoestje vertrouw ik niet; wanneer zal ik daarmee naar de huisarts gaan?

Het is mijn eerste kind dus ik beschik nog niet over grote ervaring. Ik hoop dat ik gebruik mag maken van die van jullie....;)
    Groetjes,
    Birgitte...

2. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Hoi, onze huisarts zei me na 3 dagen koorts altijd even langskomen heb het hem gevraagd wat zijn advies daarin was. Dit natuurlijk pas na 3 a 4 maanden daarvoor ging ik met eventuele koorts na 1 dag al. Als deze boven 39.5 was

3. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hoe oud is je kindje?
    Volgens onze ha bij meer dan 3 dagen koorts langskomen, Als je kindje nog geen 3 maanden altijd langs komen, is je kindje nog geen 6 maand dan vanaf 39 graden altijd langs komen. Daarbij denk ik dat als je het hoestje niet vertrouwd je sowieso even langs de ha moet gaan. Beterschap!

4. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Stom, dat had ik er even bij moeten zeggen. Mijn dochter is 15 maanden..

5. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    Idd 3 dagen is na ha controle.zelfs bijijn dochter van 4 drie keer in 10 dagen op controle gemoeten.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Er wordt altijd gezegd dat het niet langer dan 3 dagen mag duren, maar momenteel gaat er een virus rond waarbij de koorts 5-7 dagen aanhoudt. Onze jongste heeft 'm ook gehad en dat was dus gewoon een kwestie van uitzieken :(

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook zo.. bij mijn dochter van 4 was meer dan de helft van de klas ziek. En het bijbehorende hoestje klinkt inderdaad verschrikkelijk.
    Maar even langs de huisarts om keeltje en oortjes te laten checken na een dag of 3/4 kan nooit kwaad denk ik.

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Na drie dagen indd. Ik ben toen op dag 4 gegaan en hij bleek een oorontsteking te hebben die blijkbaar niet vanzelf overging omdat hij nog steeds koorts had op dag 4 dus aan de antibiotica. Als ke dat in elk geval laat uitsluiten kun je daarna nog gewoon laten uitzieken.

9. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Naar aanleiding van jullie reacties heb ik toch even de huisartsenpost gebeld. De assistente vertelde me dat het patroon: wisselende temperaturen in combinatie met de hoest, bij een virusinfenctie hoort. Bacteriele infecties hebben een veel constanter temperatuurverloop. Als het maandag niet over is gaan we ons melden bij de huisarts. Ik heb sowieso al besloten dat ik maandag thuis ga werken en mijn meisje van de creche houd.

Dank jullie wel!
    Groetjes,
    Birgitte

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Vind het vreemd dat je niet meteen langs kon komen. Gisteren was het vrijdag, dan heb je nog een heel weekend en dan maandag pas weer. Dan zit je alweer over de week heen...

Maar goed, ik neem aan, dat ze goed drinkt, goed plast en niet suf is? In elk geval beterschap!

Deel Deze Pagina