Besparen, hoe doen jullie dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door poppedopje, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppedopje

    poppedopje Fanatiek lid

    29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Hoi meiden,

    Ik zoek tips :D We hebben allebei een baan, ik werk 3 dagen en mijn man fulltime. En toch, ondanks dat we echt niet slecht verdienen, loopt het geld hier weg als water door een afvoerputje.....

    Hebben jullie tips waarop je kunt besparen?
     
  2. Only me

    Only me Niet meer actief

    Bewaar eens netjes de bonnen van wat je allemaal hebt uitgegeven. Al zijn het de kleine dingetjes... 10 x 1 euro is toch weer 10,00!!

    Zo kwam ik erachter dat ik inderdaad onnodig veel geld aan boodschappen uit kon geven.
    En kijk eens op internet, misschien vind je wel kleding met goede aanbiedingen. Kijk of je een interessant weekmenu kan vinden, hier op ZP staan er zat op! Tevens zijn er hier al verschillende topics met tips om te bezuinigen, gewoon even goed zoeken :) !!

    Succes!
     
  3. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.830
    1.303
    113
    Idd opschrijven wat voor vaste lasten je hebt, wat je binnen krijgt hoeveel je uitgeeft aan boodschappen en andere dingen en dan eens goed kijken waar alles naar toe gaat.
    Ik bespaar vooral veel op boodschappen en extraatjes (koop nogal snel boeken en tijdschriften).

    Verder kun je nog kijken of je abonnementen hebt op tijdschriften die je niet leuk vindt, of je energiemaatschappij en je verzekeringen goedkoper kunnen (via verschillende instanties kun je kortingen krijgen, bijv via Vereniging Eigen Huis), of je niet dubbel verzekerd bent.
     
  4. mevrouwtje

    mevrouwtje Bekend lid

    11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Wij komen ook net rond (zijn wel al heel zuinig dus meer besparen lukt eigenlijk niet of er komt altijd wel weer een onverwachte grote uitgave)
    Toch probeer ik er wat van te maken
    Extra inkomsten haal ik uit spullen verkopen op marktplaats, enquetes van nipo invullen waarvoor ik blokkerbonnen krijg, heb me aangemeld om producten te testen (hierdoor oa een doos vol gratis koffie en wasverzachter uit mogen proberen) en ik klik wat mails weg als ik me verveel via de volgende site's
    http://www.moneymiljonair.nl/?u=1054903&c=nl&rt=2
    http://www.euroclix.nl/index?SRef=pIcWBjK8Uh8mSVxW
    http://www.jiggy.nl/?r=2243184
    http://www.goudmails.nl/?refid=mailvoormails

    Om het leuk te houden doen we wel af en toe "luxe" en daarmee bedoel ik een croissantje op zaterdag of een keer slagroom op de koffie.
    Wat ook helpt is een vaste dag nemen om kliekjes te eten en bijv op zondag een simpele soep + stokbrood.
    Verder alle standaart dingen; geen onnodig licht aan, verwarming wat lager en 's avonds met een deken op de bank ipv de verwarming omhoog zetten.

    Ben trouwens ook gek op alle gratis site's en gratis baby dozen! :)
     
  5. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.287
    7.847
    113
    Gelderland
    Wij zijn nu sinds 2 weken aan het bezuinigen en het gaat ons goed af:D

    Wat wij doen en gedaan hebben
    Alle vaste lasten op een rijtje zetten en kijken wat er op bespaart kan worden.
    Goede doelen hebben we stopgezet:)
    Lotto ook
    Upc gaan we omzetten naar een goedkopere variant
    Verder hebben we van 3 maanden alle pin uitgaven opgeschreven en daar het gemiddelde van genomen om te kijken wat we per maand uitgeven aan boodschappen :$ en vooral de onzin dingen die ik uitgeef op als ik aan het werk ben. (ik werk in een winkelcentrum) die uitgaven waren meer dan de boodschappen:)
    Neem ook eens een kijkje op voordeelmuis, Overzicht van alle folder aanbiedingen in Nederland
    Hier vind je alle aanbiedingen zodat je niet teveel betaald.
    Kijk eens rond in huis wat je niet meer gebruikt en zet dit te koop op mp.

    Nu heb ik een weekbudget voor alles en dat gaat me verdomd goed af. Kan zelfs nog leuke spullen kopen en het is een sport om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen. Ik maak nu een weekmenu en doe 2 of 3 keer per week boodschappen in plaats van elke dag.
    Wij vinden dit allemaal echt super werken aangezien we nu het 4 keer zoveel kunnen sparen. We willen heel graag een nieuwe gezinsauto dit jaar dus dat is ons doel.

    Veel suc6 en pas op het werkt verslavend ;)
     
  6. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.287
    7.847
    113
    Gelderland
    Mevrouwtje, Waar heb je aangemeld om de producten te testen?
     
  7. MrsXL

    MrsXL Fanatiek lid

    19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Kijk wat je per week aan boodschappen doet, misschien kan er wel wat luxe af. Wij kunnen nu voor 50 euro boodschappen doen en dan heb ik ook de luiers erbij gerekend!

    Maar denk ook eens aan andere besparingen. Niet alle lampen aan doen in huis. Misschien eens nadenken over spaarlampen. Ik heb eens gehoord dat als een lamp meer dan een kwartier per dag brand, spaarlampen al uit kunnen.

    Of de verwarming 1 of 2 graden kouder. Je merkt het bijna niet, maar het scheelt heel veel.
    Probeer zo kort mogelijk te douchen, scheelt 12 liter water per minuut!!!
    Wij hebben hiermee €500,- mee terug gekregen! Dit hebben we dan wel al betaalt, maar ons maandbedrag is nu aanzienlijk lager.

    Schaf een droogrekken aan. Je droger kost €1,- per keer dat je hem gebruikt. Ik "bespaar" nu €40,- per maand.

    Ik heb ook een waterbespaarder in de kraan, bespaart niet zo gekke veel, maar helpt zeker mee!

    Het gaat erom dat je kritisch naar je verbruik gaat kijken.

    Ik denk dat ik meer dan €200,- per maand bespaar. Goed voor het milieu, maar zeker voor je portemonnee!
     
  8. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    bewust inkopen doen.
    via internet inkopen doen scheeld veel geld.
    geen uitgaves doen waarvoor je geen geld hebt. (lenen ofzo)
    wij doen 1 keer per week boodschappen en zoeken ook de aanbiedingen af.
     
  9. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    wij kopen alles van euroshopper ah.
    kleren van mp.
    wat op de fiets kan op de fiets doen, auto laten staan
    voor de vakanties tent met uitrusting aangeschaft( via mp)
    kapper we krijgen een kapper thuis sinds deze maand..... scheelt 14 euro x 5( personen) per keer knippen
    speelgoed en zo via mp.....
     
  10. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    wij hebben upc ook stopgezet naar een goedkopere variant.... maar dit bevalt niet ..... maar ja je kunt niet alles hebben....
     
  11. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Goeie tips allemaal!
     
  12. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    we hebben ook de frietpan weer in ere hersteld... ipv afhalen... en kant en klaarmaaltijden en eten afhalen en uit eten alleen bij heel bijzondere gelegenheden.

    groente en fruit haal ik op de markt....

    wij besparen er heel veel mee..... met al deze maatregelen.... ik gooide het geld te makkelijk over de balk.....
     
  13. nikkijane

    nikkijane Fanatiek lid

    27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hier word idd ook een weekmenu gemaakt! Haal dan 1x in de week boodschappen, en ben dan idd ook zo'n 50euro per week kwijt, incl luiers. Scheelt nogal. Eerst kocht ik elke week in voor een weeshuis! :D
    En idd eens alle lasten op een rijtje zetten, zo hebben wij laatst alle verzekeringen overgesloten naar 1 polis, scheelt bijn 100 euro per maand! Dat vond ik echt nogal een groot verschil!

    Succes met besparen!
     
  14. mevrouwtje

    mevrouwtje Bekend lid

    11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Via onderstaande site's test ik de producten, heb via beide site's al eens wat ontvangen (zo uit m'n hoofd; nescafé, silan, douwe egberts aromette's, listerine mondwater & mix drankjes)

    Buzzer » Home
    The Insiders: als eerste op de hoogte - Het mond-tot-mond reclame netwerk

    Punten die ik bij the insiders verdien schenk ik trouwens aan het goede doel, na 2 jaar vervallen je punten en ik kom nooit op het aantal punten om een echt leuk kado te kunnen sparen, maar de gratis producten zijn natuurlijk mooi meegenomen!

    Je ontvangt vaak grote verpakkingen voor jezelf en kleinere om uit te delen aan je vrienden, vinden ze altijd leuk als ik weer met iets nieuws aan kom zetten als ik op bezoek kom :)
     
  15. poppedopje

    poppedopje Fanatiek lid

    29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    jeee, meiden, wat een reacties!

    Dank jullie wel! Waar ik eigenlijk tegenaan loop is dat ik al heel bewust met ons geld omga, maar het lijkt nog alsof we steeds niet uitkomen!
     
  16. Evira

    Evira Fanatiek lid

    18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Wat mij heel erg geholpen heeft is:

    Online Huishoudboekje Yunoo: Website van het Jaar 2010 & hoogste cijfer Consumentenbond in test Kasboekjes!

    Hier kun je de pdf (oid) van je bankrekening(en) importeren. Deze maakt dan automatisch categorien aan en je krijgt een heel schematisch overzicht waar je geld heen gaat. Al je vaste lasten, maar ook al je andere inkopen.

    Ik heb nu een veel beter beeld waar ons geld heen gaat. Bij ons zit het hem echt in heel veel kleine dingetjes kopen. Zoals een pakje kauwgom of een flesje drinken bij het tankstation, ijsje bij het zwembad.

    Wij hebben nu weer een ouderwetse huishoudpot. 4 potjes eigenlijk. Voor 4 weken. Daarnaast hebben we een dierenpot (dieren kosten ook veel meer dan je denkt!). Op onze gezamenlijke rekening storten we precies het bedrag plus 100 euro voor onze vaste lasten. De pasjes van deze rekening liggen in de kast. Hier kunnen we dus niets van opnemen. Hier wordt alles dus automatisch betaald en we sparen stiekem 100 euro voor nood.
    Van onze eigen rekeningen hoeven dus alleen benzinekosten te betalen. Wat er dan overblijft (dat is helaas niet veel) is zakgeld.

    De frietpan is ook een erg goede tip. Wij eten 1 keer per week frietjes. Nooit bij stilgegestaan dat je dan zo'n 500 euro per jaar naar de snackbar brengt. Nu een pan gekocht van 30 euro en die hebben we er al uit! Friet is voor bijna niks te koop bij de lidl!

    Nouja, dat zijn dus een beetje de dingen die wij doen. Naast dat ik onlangs mijn 'grote' auto ingeruild heb tegen een kleinere variant. Scheelt ook veel per maand, niet alleen in brandstof, maar ook in belasting en verzekering!
     
  17. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Leuke tips allemaal.
    Nu we in de bijstand zitten moeten wij ook flink besparen..
    Ik doe dat voornamelijk op boodschappen, uitgaan en afhalen.

    - Weekmenu is inderdaad een hele goede!
    Alleen voor verse producten ga ik nog doordeweeks naar de winkel.
    - We hebben een frituurpan aangeschaft ipv naar de buurman (snackbar)
    - Zoek winkels op als: Aldi, Lidl, Action
    - Verkoop alles wat je niet meer nodig hebt via marktplaats. Al is het maar €10 euro.. het is meer dan dat je het gewoon weggooid of laat staan..
     
  18. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Oja en uitgaan dus..
    Wij gingen eerst zeker 5 dagen in de week naar de kroeg.
    Tegenwoordig halen we zelf een drankje (voor mij alcoholvrij!!) in huis en als er vrienden komen maken we er een Amerikaanse party van.

    Nu de zomer er aankomt gaan we het dakterras opknappen.. dan heb ik geen terras meer nodig.
     
  19. mevrouwtje

    mevrouwtje Bekend lid

    11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Nog een paar;
    - Picknicken ipv lunchen op een terras
    - Als je naar t strand gaat ook een koeltas lekkers meenemen
    - Bij een lange autorit ook eigen drinken/snoep/lekkere broodjes meenemen (goedkoper en lekkerder dan bij de benzine pomp)
    - In het dorp tanken ipv bij de snelweg
    - Met vriendinnen thuis lunchen/koffie drinken ipv in de stad
    - Als je vriendinnen dezelfde maat hebben een kledingruil feestje houden, iets van vorig jaar is vaak nog goed maar draag je niet meer omdat je erop uitgekeken bent, of doordat je t zelf anders combineert is t weer hartstikke leuk!
    - Ik laat vaak de aanbiedingen bepalen wat ik koop; brood, vleeswaren, lekkers, fruit als t maar in de aanbieding is.
    - Bij online aankopen altijd even googlen op kortingcode's
     
  20. denicepino1

    denicepino1 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    mee gaan doen met het gfk scannen ! daar mee word je bewust met het geen wat je uitgeeft aan boodschappen.

    daarnaast iedere week 100 euro pinnen en die voor deboodschappen gebruiken. Verder pinpas thuis laten als je ergens heen gaat.

    kasboekje bij houden wat komt er binnen wat gaat er weer uit.

    en verders ja wekelijks op je bank rekening kijken of alles klopt.
     

Deel Deze Pagina