Pfff, flesvoeding is bij mijn dochter al maanden een probleem.(vooral door de reflux) Maar nu is het een ramp, ze wil het echt niet meer. Ze krijgt 's ochtends nog een fles 180/6 en 's avonds een pyamapapje. Maar net zoals vanochtend drinkt ze maar 20cc en 's avonds drinkt ze ongeveer 160cc (met moeite). Heb niet het idee dat het van de reflux komt, diksap en water drinkt ze wel gewoon goed. Ook het vaste eten gaat goed. Zou ze gewoon genoeg hebben van de flesvoeding?maar is het niet te vroeg om over te gaan naar gewone melk?? O en nog een vraagje, hoeveel vocht hebben ze eigenlijk nodig per dag?(ze weegt nu rond de 8,5 kilo)
misschien kan je eens een ander merk proberen, misschien dat een ander 'smaakje' haar interesse weer wekt. overleg even met het CB of je al mag overstappen op nomrale melk, het mag vanaf 1 jaar dat ik weet...en voor die tijd weet ik het niet. Ik weet wel dat je dan Vit D moet gaan geven, 2 druppels per dag. Ze hebben toch wel 500ml totaal vocht nodig volgens mij op een dag, kan ook meer zelfs nog hoor! dus geef lekker wat water/thee/limonade tussendoor. En houdt natuurlijk de plasluiers in de gaten...!
Heb je al geprobeerd om pap te geven als ontbijt, of een boterham met melk? Je kindje krigt nu te weinig opvolgmelk binnen, dus je moet nu vitamine d bij gaan geven (10 druppels) Het kan ook zijn dat de laatste fles te veel is, als je die minder gaat geven of weg laat, heb je grote kans dat ze s'morgens meer gaat eten, ze heeft nu hoogstwaarschijnlijk gewoon geen honger. Ik deed nog wel eens een beetje roosvicee door de melk en een fruitflesje van nestle. ze heeft nu nog 300cc opvolgmelk nodig, dat mag dus ook 3 keer 100 cc zijn.
's Morgens pap heb ik al geprobeerd, maar dat hoeft ze helemaal niet. Ik ga vanavond nog even aankijken of ze haar fles wil.Wil ze hem niet, dan stop ik haar lekker in bed en kijk ik hoe de nacht gaat en de fles morgenvroeg. Het enige waar ik dan nog mee zit is (als het werkt) dat ze dan niet aan de 300c opvolgmelk komt.( overdag vertikt ze het helemaal om de fles te drinken) Vit.D krijgt ze nu al. Hmmm, ik kijk dit in ieder geval even aan. Dankjulliewel voor de suggesties!!
Toby krijgt ook al vanaf 10 maanden alleen nog maar vaste voeding. Hij wilde toen ook geen flessen meer dronk toen gewoon een bekertje halfvolle melk. Niets mis mee hoor. Hier at hij ook geen pap dus gewoon een boterham.
Mischien wat diksap bij de melk in doen en kijken of je kindje dat lekker vind? Al met al wat ze qua melkproducten krijgt overdag naast haar melk bv yoghurt-smeerkaas etc hoeft ze toch niet perse 300 ml melk?
Nathan drinkt al vanaf een maand of 7 geen fles meer. Hij lust alleen wel pap dus dat maakt het wat makkelijker. Hij krijgt nu gewoon 2 x pap. je hebt ook van die pyjamapap met een lekker smaakje misschien wil ze die wel lepelen. Ik geef nathan 's avonds avondpap met bescuitsmaak. Dit gaat er eigenlijk altijd wel in.