Hoi hoi, Ik wil graag even van me af schrijven. Ik ben al een hele tijd niet meer actief geweest op het forum (bewust), maar nu ik alweer zoveel dagen in mijn cyclus zit wil ik toch even een bericht plaatsen. Zoals jullie in mijn onderschrift kunnen zien heb ik een hele wisselende cyclus. Sinds de miskraam een jaar geleden is het dikke but. Daarvoor was het netjes 27/28 dagen. Het afgelopen jaar niet zwanger geweest. Wel twee keer bij de huisarts geweest met de vraag of ik eens verder onderzocht mocht worden. Kreeg telkens als advies toch maar af te wachten en de pil te gebruiken om mijn cyclus weer op regel te krijgen. Dit laatste heB ik niet gedaan. Mijn laatste twee cyclussen heb ik nauwelijks gemenstrueerd. Heb geen verbandje of wat dan ook hoeven te gebruiken terwijl ik altijd heftig menstrueer. Enkel vier veegjes heel licht oud bruin bloed in vier dagen tijd. Verder niks. Ik snap niet wat dat kan zijn. Afijn, ik had voor mezelf besloten dat als ik deze ronde ongesteld zou worden toch maar weer naar de huisarts te gaan, want een jaar na de mk zou ik officieel doorgestuurd mogen worden. Maar.... Ik ben nog niet ongesteld. Ik heb het afgelopen jaar één keer een cyclus van 38 dagen gehad. Verder was het meeste toch onder de 33 dagen. Nu zit ik inmiddels alweer op dag 36. Testen blijven negatief dus zwanger zou ik niet kunnen zijn.... Wat is het dan wel? En wat zouden jullie in dit geval doen? Toch maar een afspraak maken met de huisarts? Ik check trouwens niets. Ik doe geen ovulatie testen of tempen. Want dan ben ik er helemaal teveel mee bezig. Ben benieuwd naar jullie reacties.
Jeetje evy wat moet dit frustrerend zijn. En wat erg van je miskraam . Als je cyclus dan ook nog raar gaat doen is dat erg verveld, kan ik me helemaal voorstellen. Je wilt door en zo lijkt het net of je stil staat. Terwijl je waarschijnlijk echt wel zwanger kan worden nou, zo voelt het nu niet. Ik zou je aanraden om toch naar de huisarts te gaan en iets te eisen om je cyclus weer normaal te krijgen. Als ik me niet vergis hebben ze daar toch medicijnen voor? Een huisarts is er om jou te helpen, ook met zoiets als een onregelmatige cyclus. Succes. Knuffel.
Inderdaad gewoon naar de huisarts terug. Ik zie dat me in totaal al in ronde 17 zit... Kan me voorstellen dat je het lang vindt duren zo. Wat erg van je miskraam
Volgens de huisarts zou ik nog steeds spontaan zwanger moeten kunnen raken omdat dit inmiddels ook drie keer is gebeurd. Alleen had ik al die keren een normale cyclus en niet zo waardeloos als nu. Hij had goed hoop dat het nog wel zou komen, maar met zo'n onregelmatige cyclus is dat moeilijker. Hij zei dat het hormonaal is en dat is natuurlijk logisch dus gaf hij mij als tip om een hele strip microgynon in vijf dagen te slikken zodat ik een onttrekkingsbloeding zou krijgen. Maar ik mocht er ook voor kiezen om de strip gewoon een maand te slikken. Ik vind dat zo dubbel. Je wilt zwanger worden en moet dan aan de pil. Dat heb ik dus niet gedaan. Toen ben ik in oktober weer geweest in de hoop dat ik doorgestuurd kon worden, maar dat kon pas een jaar na de miskraam en dan nog was het de vraag of de gyn dan wel wat voor me wilde betekenen. Volgens hem was het dan het beste om december 2016 terug te keren als het dan nog niet gelukt was :/ Voor hem maakt het niet uit dat ik alweer in de 17 de ronde zit. 6 december is het een jaar geleden van de miskraam. Daarvoor had ik al ongesteld moeten worden. Daar was ik natuurlijk van uit gegaan en dan wilde ik opnieuw vragen voor een doorverwijzing. Maar als de menstruatie niet aandient weet ik niet wat ik nu moet verwachten. Of dit nu gewoon weer een hele lange cyclus is of dat ik misschien toch zwanger zou kunnen zijn? Ik vind het lastig. Negatieve testen betekenen toch echt geen zwangerschap. Ik zit steeds te twijfelen. Menstruatie afwachten en dan pas een afspraak maken bij de huisarts of gewoon meteen maar een afspraak maken. Ik vind dat lastig....
Ik vind dit heel raar van jouw ha!! Ik zou zijn advies ook niet opgevolgd hebben!! Bovendien zijn er prima medicijnen op de markt die je kunt slikken om de menstruati op te wekken. Ik denk dat een fertiliteitsarts zeker wat voor jou kan betekenen, hij/zij kan voor je checken dmv echo's en bloed afname of alles nog naar behoren werkt. Als ik 1 advies mag geven. Houdt op zijn minst 1 ronde je temperatuur bij. Gewoon om meer inzicht te krijgen wat je lichaam doet. Ik hadook bizarre cycli van soms 100 dagen en meer. Door 1 ronde bij te houden wist ik iig of er een eisprong plaats vondt en dat was voor mij echt een geruststelling. Ik bleek dan PCO te hebben en zelden een eisprong, achteraf wou ik dat ik eerder had gegaan. Zou er echt op staan meis dat je doorgestuurd wordt want dit levert ook veel stress op!! Ook al blijkt alles goed, wat ik voor je hoop, dan ben je eindelijk gerustgesteld. Succes!
Jeetje wat vreemd zeg. Zou inderdaad gewoon echt aandringen op een verwijzing naar een gynaecoloog/fertiliteitsarts... Ik hoop dat je er snel wat verder mee komt
Idd wel een heel vreemd verhaal van je ha. Wij zijn nou anderhalf jaar bezig, en tot op heden niet zwanger geweest. Ben na een jaar na de ha geweest omdat m'n cyclussen steeds langer werden en ben dus ook doorgestuurd. Gelukkig was er niks aan de hand met ons beide!! Maar heb wel medicijnen gehad om m'n cyclussen regelmatig te krijgen, we gaan daar de volgende ronde mee beginnen. Ik zou dus gewoon om een doorverwijzing vragen, wss zou die niet gelijk toegeven maar jij wilt gewoon zeker weten dat er niks aan de hand is! Hopelijk werkt je ha mee ☺!
Waarom wil je wachten tot je menstruatie om naar de ha te gaan? Die doorverwijzing krijg je toch gewoon na een jaar? En de arts in het ziekenhuis kan denk ik meer dan deze ####. Bovendien duurt het wel even voor je in het ziekenhuis terecht kan. Ik zou ook aanraden om 1 cyclus je temp te volgen, het is inderdaad niet fijn omdat je er zo veel mee bezig bent maar dan zie je wel of je een ovulatie hebt. Ik had standaard cycli van ongeveer 40 dagen, maar wel een ovulatie. De arts is het ziekenhuis zal dit misschien ook willen hebben aan informatie.
Hoi Evy, wat rot voor je zeg! Ben je na de miskraam gecuretteerd? Komt in jouw familie onder de vrouwen vroege overgang voor op jouw leeftijd? Je schrijft dat je de 2 laatste cycli nauwelijks hebt gevloeid. Ik vraag me dus af of je wel een eisprong had en zo ja waarom je dan weinig slijmvlies hebt opgebouwd. Dit zijn vragen waar een gyn zeker het antwoord op kan vinden. Daarom zou ik in jouw geval een doorverwijzing vragen en je niet laten afschepen. Je bent een jaar verder, je hebt er gewoon recht op. Het is verstandig om de komende maand je temperatuur bij te houden, want dat is het eerste dat een gyn aan je zal vragen. Daarmee win je iig één maand tijd Heel, heel veel succes en ik wens je toe dat je snel gezegend zult worden met een prachtig babytje!
Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt bij de huisarts. Woensdag ochtend mag ik heen. Ik vind het ook vreemd. Snap er niks van dat de cyclus nu zo terug loopt. Gister kreeg ik kramp. Ik dacht eindelijk dat de menstruatie kwam. En jawel. (Sorry voor de details) Een kloddertje heel lichtbruin oud bloed met een klein beetje roze. En verder. Helemaal niks. Wel de kramp gehad alsof ik echt heel erg menstrueerde maar er kwam niets Nu nog niet, maar het blijft zeuren. Vroege overgang is niet bekend in mijn familie. IK zou de eerste zijn die zo vroeg in de overgang zou gaan. En ik ben nog maar 30.... :/ Ik ben benieuwd wat de dokter woensdag zegt. Dus jullie adviseren toch een maand te tempen? Vanaf wanneer zou ik dan moeten beginnen? Aangezien ik nog niet echt een menstruatie heb gehad... En hoe werkt zoiets? Zijn ovulatietesten ook nodig?
Temperatuur kan echt helpen. Ik zelf kreeg geen knalpositieve ovulatietest, maar aan m'n temperatuurt zag ik wel verandering! Je moet iedere ochtend (rond hetzelfde tijdstip) temperaturen als je wakker wordt en nog in bed ligt. Dit is heel belangrijk! Je kan je temperatuur bijhouden in een app. Fertility friend bijvoorbeeld. mijn basale temp. Ligt rond de 36,4. Na mijn eisprong was die 36,9 ongeveer. Lichte stijging dus. Tot aan je menstruatie blijft je temp hoger of als je zwanger bent ook. Zodra je ongesteld bent zakt deze weer ( blij mij dus naar 36,4). Belangrijk is ook dat je rectaal temperatuurt! In de app kan je in een grafiekje mooi je stijging en daling zien!
Nog even een update. Mijn menstruatie is eindelijk! eens goed doorgebroken. En ook behoorlijk heftig. Dat stelde me een beetje gerust. Vandaag bij de dokter geweest. Ik kan een uitnodiging verwachten voor een gesprek met de gynaecoloog. Al vind hij het nog steeds onzin. Ze hebben blijkbaar de afspraak dat mensen in een situatie als die van mij pas na twee jaar geholpen zullen worden dus volgens hem zou ik toch naar huis gestuurd worden en dat zou zonde zijn van mijn eigen risico (zo zei hij dat). Toch wil ik graag heen. Ik heb ook eindelijk eens ovulatietesten gehaald. Het leek me verstandig om het deze cyclus eens bij te gaan houden of ik wel een eisprong heb en hoe mijn cyclus ongeveer gaat. Dus ben benieuwd. Dat gaan me een hoop testje kosten, want ik heb geen idee wanneer ik een eisprong kan verwachten dus wil iedere dag een test gaan doen.
Gelukkig zijn die dingen ook in bulk te koop alleen... Een ovulatietest is niet erg betrouwbaar. Een positieve ovulatietest is geen garantie voor een ovulatie, soms springt ie toch niet ondanks de hormoonpiek en krijg je een paar dagen later weer een positieve test. Bij temperaturen weet je het wel zeker, nadeel daarvan is alleen dat je het pas achteraf weet, en dus niet bewust kan gaan "klussen".
Hey meid, alvast veel sterkte! Ik weet dat ovulatietesten misschien heel vervelend zijn en jou nog meer eraan doen denken maar volgens mij is het in jouw situatie toch het beste om dat toch eens te doen, dan weet je of je wel een eisprong hebt. Het feit dat je zo weinig bloed kan er ook op wijzen dat je geen eisprong hebt gehad. Sommige vrouwen hebben dat niet elke maand. Je mag ondertussen toch echt al wel eens doorverwezen worden vind ik! Ik duim voor je!
ow ik had nog niet gelezen dat je die tests ondertussen gekocht hebt heel goed, ik hoop dat je nu een beter zicht krijgt op je cyclus! Sterkte! Liefs