iemand ervaring met nutriton (johannesbroodpitmeel) icm bv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door princesje83, 9 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Het onderwerp zegt het al, heeft er iemand ervaring met nutriton?
    Mijn zoontje spuugt heel veel, steeds kleine beetjes en dat gaat de hele dag door, dus niet alleen na de voeding. Kan iedere keer weer achter zijn oren wassen en in zijn nekje omdat het er allemaal tuusenloopt..
    Nou heb ik het geprobeerd om hem voor de voeding wat nutriton te geven, maar hij vind het helemaal niks! Ik moet zeggen dat ik het er ook erg ranzig uit vond zien en het smaakt naar niks... :( Nou kan ik als hij een flesje afgekolfd krijg er wat wat door heen doen, maar de meeste voedingen zijn toch nog rechtstreeks uit de borst. Iemand tips, hoe ik het toch naar binnen kan krijgen? of anders een andere tip tegen het spugen?

vast bedankt!

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Wat wij deden:

een schepje nutriton mengen met een beetje afgekolfde bv, en dan met zo'n spuitje gewoon in z'n mond spuiten voor en na elke voeding. Hier werkte dat prima. We hebben 't eerst ook met een lepeltje geprobeerd, maar dat was niet echt te doen idd.

3. Alita

Alita Niet meer actief

Nou wij doen het wel met een lepeltje, in het begin vondt ze het ook niet zo leuk maar nu ondertussen wel. Zo zijn ze ook al gewend aan het lepeltje voor straks als ze hapjes krijgen, niet?
    Tja en als het echt niet lukt inderdaad gewoon met een spuitje.
    Hier gaat het er wel een stuk makkelijker in als het afgekookte water nog warm is, mischien dat eens proberen?

succes....

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb het geprobeerd maar hier stikte hij er bijna steeds in... ook door gekolfde melk hier geen succes dus denk niet dat ik je echt verder kan helpen ;)

5. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier hadden we hetzelfde. Ik heb het op een gegeven moment alleen nog meegegeven naar de oppas voor in de fles; dat werkte wel redelijk. En verder het spugen maar wat ingecalculeerd; wordt langzamerhand minder...

6. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Hier lukte dat lepeltje of papje voor en na de borst niet. Het leek niet te mengen in haar maag. Hierom kolf ik nu zo'n 4 maanden full time en meng het in de fles, verre van ideaal maar het werkt.
    Wanneer mijn dochter niet zo'n last zou hebben van het spugen had ik ervoor gekozen om live te blijven voeden.
    Ik blijf hopen dat ze er binnenkort overheen groeit.
    Succes!

Deel Deze Pagina