Mijn zoontje heeft grote achterstanden met zijn taal en algemene ontwikkeling. nu al een jaar bezig met kentalis maar hij staat nu eindelijk ingeschreven op een behandel groep. weet alleen nog niet hoe lang de wachtlijst is. iemand ervaring met zo'n behandel groep? ik ben zo bang dat mijn zoontje nooit gaat praten. ik vraag me wel af wat ze doen op zo'n schooltje? hoeveel dagen het is? of er vooruitgang geboekt wordt? ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
Mijn zoontje heeft 3/4 jaar op zo'n behandelgroep van kentalis gezeten. Er was toen vrijwel geen wachtlijst. Toen hij begon was hij 3,5 jaar en zei alleen mama en die. Na 3 weken begon hij zowaar te praten! Het was nog niet foutloos en veel letters kon hij nog niet goed uitspreken, maar het was een begin! Nu zit hij op een gewone basisschool en het gaat uitstekend!
super bedankt voor je reactie. stelt me echt gerust. tegen mij zeggen ze dat zo'n schooltje maximaal voor 1,5 jaar is? ik hoop zo dat mij zoontje ook daar leert praten. hij is nu ook 3,5 en zegt eigenlijk alleen een paar basis woorden zoals: eten/drinken/slapen/auto maar echt heel weinig. logopedie gaan we nu al langer dan een half jaar 2 keer per week maar helpt niets. Van hoe laat tot hoelaat is zo'n schooltje? is het iedere dag? hebben ze daar de mogelijkheid om kinderen te verschonen (mijn zoontje is nog niet zindelijk). wil je me vertellen wat ze eigenlijk daar doen. heb nog helemaal geen informatie gehad. alvast bedankt!
Het is idd voor max 1,5 jaar. Ik had ook nooit verwacht dat hij na 3 kwart jaar naar de basisschool mocht. Ongelofelijk hoe ze daar vooruit gaan. Nu heeft hij nog 1x pw logo. De tijden waren van 9:00 tot 14:00 (ma, di, do en vrij) ik weet niet of dit bij alle vroegopvang zo is. Op mijn zoon zijn groep zaten max 6 kindjes met 2 pedagogisch medewerkers en 1 logo. Doormiddel van spel/beweging en muziek worden de kinderen intensief uitgedaagd om te communiceren (taal te gebruiken) individueel en in de groep. Mijn zoontje vond het altijd er leuk om er naar toe te gaan. Oja, ze verschonen daar ook gewoon de kindjes. Weet je al naar welke plaats je zoontje gaat? Mijn zoontje zat in rotterdam.
oo ik dacht dat je schreef 3 tot 4 jaar maar dus maar drie kwart jaar. dat is super! hoop dat mijn zoontje ook zo'n vooruit gang boekt. mijn zoontje gaat in zoetermeer naar een observatie en behandel groep ook om te kijken of hij misschien ook autistisch is of ad heeft. was het bij jou zoon alleen de taal? heel erg bedankt voor je antwoorden, ik ben de laatste erg emotioneel omdat ik gewoon bang ben dat me zoontje nooit gaat praten maar na jou reactie ben ik weer hoopvol bedankt!
Oh haha nee niet 3/4 jaar maar 3 kwart jaar sorry was niet zo duidelijk. Bij mijn zoon was er ook twijfel over autisme, maar naar mate hij beter ging praten/communiceren verdwenen die kenmerken steeds meer. Hij heeft nog wel trekjes maar we hebben besloten het (nog) niet verder te laten onderzoeken. In rotterdam waren er 3 groepjes, 1 voor dove kindjes met taal achterstand, 1 voor kindjes met alleen taal achterstand en 1 voor kindjes met taal achterstand en gedragsproblemen hierin zat mijn zoon. Ik was er op een gegeven moment ook erg depri onder, dacht dat hij nooit zou gaan praten. En iedereen om je heen weet het beter "op de basisschool gaan ze vanzelf praten hoor" Maar ik ben blij dat ik dat niet afgewacht heb. Je zal zien hoe je zoontje het naar zijn zin zal hebben en hoe hij vooruit gaat, je hebt een verstandige keuze gemaakt. Weet je al wanneer je mag gaan kijken op de groep?
nee helaas nog niet. er is waarschijnlijk nog een wachtlijst waar we eerst op moeten wachten. mijn zoontje heeft ook trekjes maar ik denk eigenlijk dat het grootste probleem de taal is. hij is verder een super lief kind. ik herkende het ook heel snel dat me zoontje flink achter liep maar iedereen zei tegen mij dat het wel goed kwam en ze ineens hard gaan. ben ook blij dat ik daar niet naar heb geluisterd. nogmaals bedankt. ik zal vanavond wel een stuk lekkerder slapen.
Mijn zoontje zit ook op een vroeg behandelgroep voor kindjes met esm. Hij is er in februari gestart. Hij kent wel veel woorden maar zijn uitspraak is heel slecht verstaanbaar. Ook kan hij nog niet veel letters uitspreken. Hij zit via het nsdsk en gaat 3 ochtenden van 9.00 tot 12.30 hij zit in een groepje van 9 kindjes en de hebben 2 pedagogen 1 logopedist op de groep en 2 ochtenden een orthopedagoog.
boekt hij hiermee ook goed vooruitgang? mag ik vragen wat esm is? sorry ben niet zo goed in afkortingen.
Sorry druk druk... Wij hebben 3 weken geleden een behandelplan gekregen. Daarvoor was een wen en observatie periode waarin ook veel testen zijn gedaan oa passieve woordenschat, actieve woordenschat, taalbegrip. Over 3 maanden hebben we weer een behandelplan gesprek. Ik ben heel benieuwd of hij vooruit gaat. Ze gebruiken op de groep ook Nederland met gebaren. En die gebaren pikt hij heel snel op. Zo leuk om te zien ! Kijk ook eens op you tube filmpjes van lotte en max. Zij maken liedjes met gebaren erbij.
Mijn dochtertje van 3 staat ook op de wachtlijst. Haar spraak is enorm slecht. Ze begrijpt en weet wel alles. Maar kan veel letters niet zeggen. Waardoor ze onverstaanbaar is .
Dit heeft mijn zoontje ook. Onverstaanbaar ( al verstaan wij heb aardig) maar heel veel letters kan hij niet uitspreken. Hebben jullie enig inzicht wanneer ze terecht kan ?
Mamazeyad bel gerust eens op om te vragen hoe lang de wachtlijst is. Ik heb dit ook gedaan er zou na 4 maanden pas een plekje vrijkomen en misschien duurde het nog langer. Ik heb aangegeven dat ik het erg jammer vond omdat ik van en heel makkelijk en vrolijk kind nu een heel driftig en boos mannetje had wat steeds minder probeerde te praten. En de week erna was er een plek ! De groep was toen op maximale grote van 10 kindjes. Sinds hij daar is geweest heeft hij geen driftbuien meer gehad ! Zitten jullie allemaal bij kentalis ? Mijn zoontje zit bij het nsdsk.
ik ga morgen bellen maar volgens mij is kentalis er niet in de school vakanties. wij zitten alleen bij kentalis. wat is nsdsk? wat doen zij? bedankt voor je berichtje
Het nsdsk heeft ook vroegbehandeling groepen voor kindjes met esm en kindjes met een slecht gehoor. Kentalis is veel groter naar mijn idee. Mijn zoontje heeft deze week vrij maar volgende week is de groep weer open. Zodat ze niet veel behandeltijd verliezen.