Hallo, Geen idee of dit de juiste plek is. Maar alle beetjes zijn meegenomen en wie weet werkt het. Ik zal het even uitleggen. Zelf zijn wij 2 vrouwen met een grote kinderwens. Maar ja, daar hebben we natuurlijk een donor voor nodig. Misschien dat 1 van jullie wel een leuke, lieve donor weet die dit ziet zitten. Zelf zijn we inmiddels al 6 jaar samen en stappen over een paar weken in het huwelijksbootje. Wanneer iemand denkt ons eventueel te kunnen helpen dan zijn we daar erg blij mee. En wanneer er vragen zijn mogen die altijd gesteld worden
Ik kan jullie niet helpen maar wil jullie veel succes wensen en alvast feliciteren met as huwelijk! Hopelijk snel een kindje
Volgens mij doen (of deden?) de Nlse spermabanken aan het wederkerigheidsprincipe, toch? Kan me voorstellen dat toch niet iedereen hier op zit te wachten. Twee vriendinnen van ons hebben hun kindjes via een Deense spermabank. Ze konden best wel gedetailleerd zoeken op criteria voor een donor volgens mij. Maar dit is al wel een tijdje geleden (kinderen zijn nu 9 en 7). Succes!
Het beste kun je denk toch via een spermabank doen, wij zijn afgelopen zaterdag ook eindelijk begonnen met de eerste inseminatie erg lange wachtrijen.
Sinds het Nij Geertgen is niet meer. Je hebt de keuze wel/niet aan wederkerigheid te doen. En je kan er op talloze verschillende manieren aan een veilige donor komen. Als ik jullie was zou ik een afspraak maken bij een kliniek bij jullie in de buurt en je goed laten informeren naar de mogelijkheden en kosten. Zeer zeker niet via internet met iemand in zee gaan. Lijkt me ook voor het kindje niet echt een prettig gedachtengoed. Voor zoiets als een mensenleven kan het maar beter allemaal goed en veilig geregeld zijn. Denk aan dna, cmv, rhesus en soa's/hiv. Heel veel succes en alvast een hele mooie dag gewenst!
Proficiat met jullie aankomend huwelijk. Op Freya heb je een afgesloten forumdeel, daar kun je wellicht veel info krijgen. Mijn vriendin heeft zaad uit Denemarken 'gekocht', en in een Nl ziekenhuis heeft ze zich laten insemineren. Rest van het zaad laten invriezen en nu heeft ze inmiddels 2 jongetjes van 1 en 3. De donor is anoniem, maar als de jongens 18 zijn kunnen ze wel gegevens opvragen. https://dk-nl.cryosinternational.com/donorsperma/prijzen-en-betaling/
ik vind de methode wederkerig echt niets.... Want hoe wederkerig is de methode? De vrouw loopt de kans dat er ergens een biologisch kind van haar rondloopt terwijl ze zelf geen kind heeft omdat de behandeling met het verkregen zaad is mislukt. Ik zou een kliniek opzoeken met spermabank zonder methode wederkerig.
Voor mij ook de eerste keer hier. Maar ik zag de naam geertgen voorbij komen. Mijn dochtertje is ook via inter relationele ecd geboren. Mijn ex-vrouw was dus dmv ivf zwanger geraakt van mijn eitje en de zaaddonor. Dit lukte gelukkig in een keer. Wij hebben toen bewust ervoor gekozen dat er nog een 2 de zou komen. Dus ook wel betalen jaarlijks aan die toeslag. We worden nog.steeds netjes gefactureerd door stg. Geertgen. Alleen nu komt de aap uit de mouw...... per toeval ben ik er achter gekomen dat heel dat rietje er niet meer is. Ik was woest het leek wel of de grond onder mijn voeten vandaag viel. Zoals geertgen hen brengt komt het door een bedrijfsongeval.... wel erg jammer dat we daar dan nie.over ingelicht worden en er dan zelfs nog aan betaald hebben!! Sorry dat wilde ik even.kwijt 😈😈😈
Nee toen werd het je wel opgedragen om te doneren met dr oude dr.r nog. Maar dat mocht ook dan weer een bekende van je doen. Ik vond dat nogal wat om te vragen en omdat wij ook zaad van een ander nodig had voor d ik het wel zo netjes om wat terug te doen. Dit wel in heel goed overleg met mn vrouw toen!
wij zijn zelf ook 2 vrouwen en onder behandeling bij nij geertgen. wederkergheid doen ze niet meer aan. voor een donor heb je 2 keuzes.... deense spermabank of duitse (dusseldorf) de duitse werken ze mee samen en is stukken goedkoper. wij hadden nog een donor van toen het nog gewoon geertgen was maar omdat we al tijdje bezig zijn om nieuwe donor gevraagd. toevallig is net het oude contract verbroken met gg spermabank maar je hebt nu dus de bovenstaande keuzes. overigens idd geen lange wachtrij en wij voelen ons er altijd erg welkom en worden altijd.goed behandeld daar erg persoonlijk.
ik deed eerder ook mee aan de wederkerigheid. en nu het niet meer hoeft in eerste instantie niet... maaaar als ik nu snel zwanger mag zijn doe ik het misschien toch wel, vind het een heel mooi idee want idd wij hebben ook iets van iemand anders nodig.
Nou ik ga hier wel mee verder. Dit was onze enige kans nog. Dit hadden wij al jaren voor ogen zo. Grond slaat onder de poten vandaan hoor als je daar zit met je goed fatsoen En je moet het dan ook nog eens van een andere dokter vernemen. Vond t echt belachelijk. En voordat je er eens achter bent wat er nou daadwerkelijk gebeurd is....
Dit is natuurlijk wel wat kort door de bocht! Ook via internet kun je een goede donor vinden. Helaas moet je die wel filteren uit alle engerds. Iemand die je via internet leert kennen, kan zich toch ook laten testen? Dan regel je het toch goed? Wij kennen onze donor via internet. Hij doneert alleen voor ons. Hij heeft zijn sperma laten invriezen in Zwolle. Daar werd het gecontroleerd en ook kreeg hij bloedonderzoeken. We hebben goed contact met hem en zijn erg blij met hem. Natuurlijk zijn er creeps, maar om nu helemaal te zeggen dat je het NOOIT moet doen???