strippen/vliezen breken met 38 weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by carpediem2010, Jun 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

Oct 6, 2009
    4,795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik heb erge last van bekkeninstabiliteit, en nog een kleintje rondlopen.
    Ik was donderdagnacht 2 nachten in het zh, met vroege harde buiken die voor ontsluiting zorgden( 3 cm)
    Gelukkig is alles nu weer rustig.
    Nu vroeg ik de verlos als het rustig blijft, ze eerder kunnen ingrijpen.
    Nu had ze het over strippen/ vliezen breken met 38 weken.
    Begreep dat de verlos dat dan doet, klopt dat? ( het vliezen breken)
    Ervaringen?
    Voel me aan de ene kant niet goed erdoor, alsof ik het te snel opgeef.
    Maar heb er echt heel veel last van.

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

hoi

Ja dat doen ze hebben ze bij mij ook gedaan was wel verder hoor 41 weken maar dat maakt denk ik geen verschil:)
    Ik had ook erge bi vanaf week 16 al pff dus ik snap dat je er klaar mee ben zeker met z,n kleine sporter door het huis hihi.
    Bij mij was het de eerste maar ik vind je geen opgever hoor;)
    Ik heb er ook wel eens naar gevraagd rond de 38 weken maar toen zei ze dat het beter was om voldragen tijd af te wachten als het niet vanzelf eerder kwam.(Ik had ook geen ontsluiting moet ik erbij zeggen)
    Onze vk is een groot voorstander van de natuur af laten wachten waar mogelijk natuurlijk:cool:
    En eerlijk gezegd ben ik zelf blij dat ik de tijd uitgelopen heb!

sucses en sterkte met je laatste loodjes

liefs paula

3. joma87

joma87 Actief lid

Mar 11, 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    ik ben gestript met 37+5 omdat ik anders 3 dagen later ingeleid zou worden en ik had al 4 cm. Dus het kan gewoon en die 3 cm heb je ook al zelf gedaan en dan is het soms net het laatste zetje! succes.

4. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    Ik met op 39.3 weken gestript met 3cm ontsluiting, 's avonds begonnen de weeen maar gingen weer weg.
    Volgende morgen 4cm ontsluiting, water gebroken en 3 uur later bevallen.

5. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    bij mij wilde de vk ook met 38 weken strippen om het wellicht eerder op gang te helpen. daarna bleek dat onze kraamhulp vorige week nog op vakantie zou zijn, dus ik heb het strippen daarom uitgesteld tot gisteren. is achteraf ook prima geweest omdat het nog niet helemaal rijp was, ze heeft wel kunnen strippen, had al wel iets ontsluiting, maar tot nu toe geen effect. donderdag gaat ze het weer proberen. hopelijk werkt het dan wel...
    ik heb ook BI en twee mannetjes rondlopen, dus ik vind zeker niet dat je je aanstelt of dat je opgeeft. het is gewoon zwaar en pijnlijk en ik wil er ook weer graag vanaf!

vliezen breken om het op het gang te brengen heb ik geen ervaring mee...

6. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

Oct 6, 2009
    4,795
    1
    0
    vijfhuizen
    tnx meiden voor jullie reacties.
    Joma ging het bij jou toen ook snel?

7. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

Jun 17, 2012
    2,078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Bij Justin ben ik met 38 weken ingeleid en braken ze mijn vliezen in het ziekenhuis, dat deed de gyn toen.

Bij Samira begon alles spontaan en deed de vk de vliezen thuis doorprikken, daarna gingen we naar het ziekenhuis. Maar de bevalling van Samira begon met 40 weken en 3 dagen dus wel wat later.

Share This Page