Bezig met IUI oktober 2016

Discussion in 'MMM clubs' started by Bolleke83, Oct 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

Mar 23, 2013
    1,352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Wie is er nu ook bezig met IUI en wil mee kletsen?

Zoals te zien is in mijn handtekening zitten wij nu in IUI ronde 3. Komende woensdag/donderdag NOD.

Ik spuit Puregon, afgelopen ronde 108 eenheden, en Pregnyl 5000.

Bij ons is niks te vinden waarom het niet wil lukken. Bij mijn zoontje was ik na ruim een half jaar (en daarvoor 15 jaar pilgebruik!) zwanger. We snappen er niks van...

Ik merk dat ik het best heftig vind, en met de ronde wordt het heftiger... Heb afgelopen weken erg veel last gehad van de hormonen en nu gaan we weer de laatste spannende dagen in. Probeer optimistisch te zijn maar durf aan de andere kant niet te hopen. Ik hoop vooral dat het gaat lukken met IUI en dat we geen ivf nodig hebben...

2. Cassie21

Cassie21 Actief lid

Oct 1, 2016
    263
    55
    28
    Hai Bolleke,

Wij zijn ook bezig met IUI. Afgelopen donderdag tweede inseminatie gehad en nu dus in de wachtweken. Ik spuit geen hormonen, maar kan mij voorstellen dat het best een aanslag op je lijf is. Kop op, je weet waarvoor je het doet. Hoe vind je de inseminaties zelf tot nu toe?

3. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

Mar 23, 2013
    1,352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Cassie! Spannend ook dan... Hebben ze bij jullie iets kunnen vinden waarom het niet lukt? Hoeveelste kindje is het voor jullie?

Bij ons in het ziekenhuis doen ze alleen IUI met hormonen. Gek genoeg ging het de eerste rondes wel, alleen afgelopen ronde heb/had ik er heel veel last van. Alles is ook anders deze keer... Heb sinds zaterdag al bloedverlies, dus vanaf 9 dpo. Heb ik nog nooit gehad, altijd pas op 13-14 dpo ongesteld... Heel vreemd. Heb morgen een echo, de gyn ging wel uit van een vroege menstruatie. Dan kunnen we morgen alweer gaan spuiten voor IUI 4....

De inseminaties zelf gaan prima, stelt niks voor. Wat vind jij?

4. Cassie21

Cassie21 Actief lid

Oct 1, 2016
    263
    55
    28
    Bij mij is er waarschijnlijk 1 verstopte eileider en zaad van mijn man is niet van goede kwaliteit. Wij gaan voor ons eerste kindje. De inseminaties stellen inderdaad weinig voor. Moet jij ook meteen opstaan na insemineren?
    Hoe ging je echo?

5. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

Mar 23, 2013
    1,352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ah ok. Nog even proberen met IUI dus en dan evt ivf of ICSI?

Echo was raar. Gyn denkt niet dat ik zwanger ben maar ze kan het ook niet helemaal uitsluiten. Ze kon m'n slijmvlies niet goed meten omdat m'n baarmoeder gekanteld ligt. Kan normaal altijd prima... Verder zat rechts nog het gele lichaam dat achterblijft als je ei gesprongen is. Dat is normaal ook niet...

Daarom stelde ze voor om een ronde over te slaan zodat m'n lijf alles op kan ruimen en tot rust kan komen. En als ik me anders blijf voelen (ben vooral moe moe moe) dan kan ik zelf doortesten de komende dagen. Vanmorgen al getest maar die was negatief.

Hoe voel jij je?

6. Cassie21

Cassie21 Actief lid

Oct 1, 2016
    263
    55
    28
    Ooh wat vaag.... Maar de kans is dus aanwezig dat je zwanger bent?

Ja inderdaad nog twee pogingen dan gaan wij door naar ICSI. Ik voel me prima tot nu toe, nergens last van. Innesteling zou rond vandaag moeten zijn, dus ben benieuwd hoe ik mij vanaf nu ga voelen...

7. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

Mar 23, 2013
    1,352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Oeh spannend! Nog een weekje geduld.... Ze hebben dus wel genoeg zaadjes gevonden voor IUI?

Jullie krijgen dus maar 4 IUI pogingen? Waarom geen 6? Bij ons doen ze er in principe 6 maar we willen na de 4e als die niet geslaagd is het ivf traject vast opstarten zodat we meteen door kunnen.

En je vroeg nog of ik mag opstaan na de inseminatie: mij laten ze altijd 10 minuten liggen. Dan rustig aan vertrekken.

Ik hoop dat het jullie lukt met IUI!

Ik ga donderdag en zaterdag voor de zekerheid nog testen maar ik verwacht er niks van. De gyn achtte de kans heel klein dus het zal wel niet...

8. Cassie21

Cassie21 Actief lid

Oct 1, 2016
    263
    55
    28
    Het aantal zaadcellen is elke keer net aan voor IUI. Daarom maar 4 pogingen, om het geprobeerd te hebben.

Ik moet na inseminatie altijd meteen opstaan! Aachja t verschilt zoo per ziekenhuis.

Ik ga toch voor je duimen!

9. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

Mar 23, 2013
    1,352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ah vandaar! En alle 4 de pogingen zonder hormonen dus?

En dankjewel, ik duim ook voor jou!

10. Cassie21

Cassie21 Actief lid

Oct 1, 2016
    263
    55
    28
    Ja zonder hormonen. Vandaag is je NOD! Ennnn????

11. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

Mar 23, 2013
    1,352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Nou de testen blijven wit dus helaas... Gooi er morgenochtend nog eentje tegenaan voor de zekerheid maar het zal wel niet. Nu een maandje rust en dan door naar IUI 4...

12. Cassie21

Cassie21 Actief lid

Oct 1, 2016
    263
    55
    28
    Aaaw... das jammer. Hopelijk doet een maand rust je veel goed.

13. Sugarcoated

Sugarcoated Actief lid

Mar 9, 2015
    126
    0
    16
    Female
    Randstad
    Ha dames, hoe is het hier? Ik ben in afwachting van de resultaten van ronde 3 IUI. Met de verpleegkundige besproken hoe het traject na IUI eruit zal zien. Best voorbarig natuurlijk, eerst maar afwachten wat hier gebeurt of eventueel bij ronde 4, maar ik had er behoefte aan. Ik heb gevraagd of we eventueel na 4 rondes IUI nog een 5e zouden kunnen doen, in plaats van meteen door naar IVF. Was wel blij te horen dat we na 4 mislukte IUI pogingen sowieso met de arts in overleg een vervolg af gaan spreken, en dat hoeft niet per se meteen IVF te zijn.

De wachtweken vind ik dit keer minder slopend dan de vorige. De inseminatie was een hel (inbrengen lukte niet, uiteindelijk heeft een van de artsen met een tangetje aan mijn baarmoedermond moeten trekken om een knikje eruit te krijgen waardoor het slangetje niet kon worden ingebracht. Ik lag te huilen van de pijn). En de bijwerkingen van de Pregnyl waren de eerste paar dagen niet fijn, vermoeidheid! En nu voel ik een aantal dingetjes (jullie ook, als je in afwachting bent?), zoals pijnlijke borsten en mijn huid is wat vettiger. Maar kan ook een aanstaande menstruatie betekenen natuurlijk. Zucht. Nog een paar dagen. Sterkte meisjes.

PS: wisten jullie dat deze week week van de onvruchtbaarheid was/is?

14. Sugarcoated

Sugarcoated Actief lid

Mar 9, 2015
    126
    0
    16
    Female
    Randstad
    Valt trouwens best op dat er verschillen zijn per ziekenhuis. Bij ons standaard 4 IUI pogingen, elders 6, soms ook meer? Bij ons altijd even blijven liggen na inseminatie.

15. Cassie21

Cassie21 Actief lid

Oct 1, 2016
    263
    55
    28
    Hi sugarcoated!

Welkom! Heftig je laatste inseminatie. Mijn BM mond was ook lastig te vinden, was net ervoor naar toilet gegaan. Volgende keer misschien een iets vollere blaas proberen te hebben?

Ik snap best dat je vast vooruit kijkt, de teleurstelling na elke IUI poging is echt niet fijn, waardoor ik ook verang naar een methode met iets meer kans van slagen. Vooral als je bedenkt dat ons meteen icsi werd aangeraden.

In ons ziekenhuis doen ze standaard 6 pogingen. Ik mag er na deze nog 1, NOD is op 10/11. Jij?

16. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

Mar 23, 2013
    1,352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Sugarcoated! Spannend in je wachtdagen... Wanneer is je NOD? Bij ons in het ziekenhuis doen ze 6 IUI's. Maar we willen zelf na IUI 4 verder gaan kijken richting ivf. Omdat we dan naar een andere kliniek moeten, we willen dan in ieder geval vast een intake plannen. Zodat we na de IUI's meteen door kunnen en geen maanden hoeven te wachten.

En met een tang aan je baarmoedermond trekken, auw! Dat klinkt echt heel pijnlijk... Je hoort weleens dat een volle blaas helpt inderdaad. Ik heb er geen last van eigenlijk, is redelijk pijnloos.

Hopelijk is het deze ronde raak! Wij hebben even rust nu, heb een kloteronde achter de rug. En er zit een cyste, die moet eerst weg...

17. Cassie21

Cassie21 Actief lid

Oct 1, 2016
    263
    55
    28
    Typ ik vanmorgen nog dat NOD 10/11 is. Vanmiddag bloed gespot en inmiddels helemaal doorgebroken 😭

18. Sugarcoated

Sugarcoated Actief lid

Mar 9, 2015
    126
    0
    16
    Female
    Randstad
    Hi meis, helaas is ook deze ronde niet gelukt. Ik begin vanavond weer met spuiten van Menopur en heb volgende week vrijdag een echo gepland staan. Vervelend dat je zo'n nare ronde achter de rug hebt. Wachten is nooit leuk, maar misschien is een maandje pauze, even geen hormonen nemen, even goed voor je? Sterkte en ik duim dat het volgende ronde raak mag wezen!

19. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

Mar 23, 2013
    1,352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Bah wat een stomme berichten dat jullie allebei ongesteld zijn geworden... Hoe gaat het met jullie en het verwerken van weer een teleurstelling? Hoop echt dat het voor ons allemaal de laatste keer is!

Hier inderdaad wel lekker even een maandje zonder hormonen en ziekenhuisbezoeken. Gewoon weer ouderwets om de dag gezellig maken, hihi. Niet dat we nog hoop hebben dat het op deze manier gaat lukken maar toch...

Hou jullie haaks, dikke troostknuffel!

Share This Page