uitvaartverzekering waarschuwing

Discussie in 'De lounge' gestart door mamaatjevan5, 30 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    lieve lieve leden

Ik wilde dit topic openen omdat ik merk dat sommige mensen nogal laks over hun uitvaartverzekering doen sommige hebben zelfs geen uitvaartverzekering ik wil daarom even mijn verhaal doen zodat jullie zelf kunnen oordelen want ook wij waren dus niet verzekerd (wel verzekerd maar die keerde niet uit omdat angélo al langer ziek was)

echter is het wel zo dat na je overlijden er direct geregeld moet worden wat er gaat gebeuren en wanneer sterker nog dat gaat zo snel dat je nog niet eens opgehaald bent door het crematorium, mocht er géén verzekering zijn word er gevraagd oke wat nu wie gaat dat betalen want dit moet DIRECT betaald worden, ik moet eerlijk zeggen ik schrok me rot van de zakelijke manier hoe deze mensen met de nabestaanden omgaan Angélo lag nog in de kamer en men vroeg al welke kist we wilde hebben en wat de kosten waren en wie dat geld even ging overmaken,

dan komen ze eerst bij je kinderen (hun spaarcentjes voor hun opleiding hoppa daar gaat het) mochten die niet kunnen betalen word er directe familie gevraagd, mochten die niet willen/kunnen word er óf een crematie geregeld waar je dus letterlijk afgevoerd en gecremeerd word (dat betekend dus ook voor de nabestaanden géén afscheid) die rekening word bewaard totdat je kinderen 18 jaar zijn dan kunnen hun gaan innen en vergeet niet leuk al die rente,

maar ook pietje klaasje of jantje die denken nou ik betaal het wel heb toch geld zat kunnen en mogen dit gewoon doen, wist je dan ook dat pietje jantje of klaasje dus ook eigenaar word van ofwel de urn ofwel de grafrechten en die mogen dus zomaar even bepalen wat er met je gebeurt (leuke gedachte er zijn namelijk écht mensen die kicken op urnen enz enz)

lieve mensen ik weet dat het niet iets is waar we graag bij stilstaan, maar bij leven hoort ook de dood ik zou graag iedereen willen waarschuwen mijn kinderen krijgen geen as van hun vader omdat iemand anders betaald heeft en ik zie wat het met hun doet :cry:

hoop dat het hier mag bljiven staan en hoop dat ik in elk geval kan doordringen tot een aantal mensen

veel liefs nathalie

2. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    oke even mij verhaal..

in ieder geval mooi gezegd !

ik heb zelf geen uitvaartverzekering.ik heb het met beide ouders over gehad, wat we nou het beste konden doen.
    hun hebben ook beide geen uitvaartverzekering.

we betalen altijd meer dan dat je uitbetaald krijgt.dat is gewoon bij alle verzekeringen.
    en we maken gewoon zelf een potje voor de uitvaart.dus sparen gewoon zelf wel.

ieder zijn keuze toch?

ik twijfel wel eens moet ik zeggen. maar ja. je weet nooit waar je goed aan doet.

verder hebben we wel een overlijdensrisico verzekering.

groetjes!

3. papavanalysia

23 mei 2008
    46
    0
    0
    Audicien
    Zuid-Holland
    ben er stil van :( Inderdaad goed dat je het even neerzet daarom hebben wij het nu goed geregeld als het goed is....

4. papavanalysia

23 mei 2008
    46
    0
    0
    Audicien
    Zuid-Holland
    @saniiieee hoe bedoel je we betalen meer dan je uitbetaald krijg?

want ik betaal nu 10 euro per maand 30 jaar lang.. en ben verzekerd voor 8000 euro maar dat heb ik dan niet betaald dus krijg meer terug dan ik betaald heb.. is toch veel voordeliger dan ?

5. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    en ik was eigenlijk van plan omtoch nog wat jaartjes hier te blijven,maar jammer genoeg heb je dat niet in de hand :(

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb een uitvaart verzekering en mijn kindjes zijn tot hun 18e meeverzekerd en betaal iets van 7 euro per maand
    nou als je dat er al niet voor over hebt

7. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik moet zeggen dat ik er eigenlijk weinig verstand van heb. het is van horen zeggen

8. papavanalysia

23 mei 2008
    46
    0
    0
    Audicien
    Zuid-Holland
    zal ik toch als ik jou was wat informatie navragen :) kijk zijn geen leuke dingen om over na te denken maar net wat mamatjevan5 zegt.. geen leuke gevolgen kan het hebben!

hier hadden we alysia ook meeverzekernd goedkoop kunnen laten doen maar een kind is hier dan maar tot 2500 euro verzekernd en is gewoon veelste weinig vandaar dat we voor alle 3 de volle pond betalen maar wel vol met zekerheid...

dus mijn tip misschien laten informeren want zelf sparen is veel duurder echt waar

9. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    mag ikvragen wat jullie betalen voor 3en

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

dit kan natuurlijk ook maar heb je nu al voldoende gespaard stel nu eens dat er met jullie allemaal tegelijk iets gebeurt enkel je dochter blijft over (klop het direct af hoor) heb je nu genoeg gespaard daarvoor want ook dan breng je je dochter in problemen

en nog even dit weten de mensen wel waar jij het geld bewaard want vreemden of familie kan niet zomaar aan jou geld komen als jij overlijd word dat geld dus geblokkeerd tenzij je bij een notaris heb vast laten leggen dat jou geld na je overlijden beheerd mag worden door wie dan ook maar dan moet je diegene dus ook 1000 % vertrouwen er niet van door te gaan met je geld

groetjes nathalie

11. papavanalysia

23 mei 2008
    46
    0
    0
    Audicien
    Zuid-Holland
    wij betalen best veel althans veel het is en blijft godkoper maar betalen 32 euro per maand en dan per persoon voor 8000 euro verzekerd.Maar had er zelf een topic over geopend en zijn ook een hoop verzekeringen goedkopen maar ik weet zeker dat ik nu goed zit... dus als je het uitreken 32 keer 12 is 384 per jaar en zit er 30 jaar betaal ik dus
    384 keer 30 is 11520 euro...

maar dan wel voor totaal met zijn 3tjes voor 24000 euro verzekerd dus is veel voordeliger dan zelf sparen zal maar zeggen...

En wij krijgen het dan ook uitbetaald dus als mijn nabestaanden mijv oor 5000 euro begraven of iets mogen ze de rest houden...

12. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    nee dat hebben we nog niet..
    datklopt idd..
    maar in zo'n geval hebben we beide ouders nog (niet dat da de bedoeling is hoor)maar die helpen ons altijd uit de nood..
    pfff ik wil er ech niet aan denken..

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    juist alles wat je afgesloten heb word uitbetaald aan de nabestaande in jou geval automatisch je kindje goed geregeld dus

groetjes nathalie

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Helemaal eens met de TS.

Het kan altijd gebeuren.

Mijn vader overleed 18 jaar geleden plotseling.

Mijn moeder met 3 kinderen, geen werk en een koophuis achtergelaten.

Gelukkig was het door hun wel goed geregeld. De hypotheek halveerde, mijn moeder kon rustig werk zoeken en de eerste paar jaar prima van het nabestaande pensioen rondkomen.

En de begrafenis goed geregeld.

Wij hebben ons ook goed verzekerd.

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik zie het bij klanten ook heel vaak, dat ze geen verzekering hebben. Een uitvaart kost, zeker van een jong iemand, toch gauw 8000 euro. Mensen willen er niet over praten en willen niet nadenken over een uitvaart of testament.

Er zijn ook heel veel mensen die helemaal niets voor hun kinderen hebben geregeld. De voogdij kun je ook in je testament vastleggen, voor het geval je allebei komt te overlijden. Anders beslist jeugdzorg daarover. Vind ik ook geen prettig idee.

En als je geen uitvaartverzekering hebt, en je zwangerschap loopt onverhoopt verkeerd af, bijvoorbeeld met een doodgeboren kindje, dan zul je dat ook allemaal zelf moeten betalen. Alsof alles nog niet pijnlijk genoeg is dan..

16. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    maar jullie ouders zijn samen met jullie op vakantie gegaan en die zijn er dus ook niet meer (sorry ik weet dat je er niet aan wilt denken niemand wilt eraan denken maar je kunt er beter nu aan denken dan na een tragisch ongeval je euro's gaan tellen en erachter komen dat je niet genoeg hebt voor allemaal)

knuffel nathalie

17. papavanalysia

23 mei 2008
    46
    0
    0
    Audicien
    Zuid-Holland
    ja lientje dat klopt dat heb ik inderdaad ook gelijk nagevraagd.. je bent vanaf de 24 weken zwangerschap voor ik dan 1150 euro verzekerd meer niet. Dus je moet eigenlijk als je zwanger bent dat al regelen... je gaat er natuurlijk nooit vanuit maar ik vind het wel zo fijn gevoel dat ik niet me nabestaanden hoe te laten betalen en dat ik zeker weet dat ik begraven kan worden zoals we willen...

het is heel moeilijk om na te denken maar helaas wel goed om over na te denken...

18. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat is inderdaad zo. Maar 1150 is wel erg weinig.

19. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    jaa ben er stil van.

misschien wil er gewoon nie aan denken,en dat ik er daarom geen heb..

*gaat erover denken*

mijn zus is in 2006 haar man kwijtgeraaktdoor een tragisch ongeval.
    ze was net 3 weken bevallen, waren ook niet helemaal goed verzekerd. maar kregen wel veel uitbetaald. van werk en zo :(

20. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    merk nu pas dat ik onder me vriend zijn naam zat maakt niet uit...

maar lientje ik schrok er ook van dat het zo weinig was... wil er totaal niet aan denken maar soms moet het wel even...

Deel Deze Pagina