Iemand ervaring met Otto.nl?

Discussie in 'De lounge' gestart door Enise, 11 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey dames,

Heb op Otto.nl hele leuke avondjurken gezien, wil er een aantal bestellen om te proberen. Alleen wordt ik niet echt wijs van de algemene voorwaarden.

Weet iemand hoe het met de betalingen zit? Had gehoord dat je binnen 10 dagen moet betalen na levering. En als je de artikelen niet goed vindt, je ze binnen 10 dagen mag terugsturen. Maar dan heb je dus ook niet betaald. Klopt dit?

2. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Ja dat klopt! Heb vorige week toevallig sokken besteld, en zelfs die ga ik terug sturen :) Maar heb ze ook nog niet betaald. Terugsturen is trouwens gratis als je het thuis laat ophalen dus dat is wel zo fijn! :D

3. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Moet je nou kiezen voor gelijk betalen of betalen in termijnen? En kies je dan voor acceptgiro?

Sorry vindt erg eng aangezien ik kleding voor ongeveer 600 euro ga bestellen :D

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    je kiest voor gelijk betalen en dan per acceptgiro
    betalen in termijnen is dat je elke maand wat aflost van het bedrag incl hele hoge rente, dus nooit doen
    en als je niets houd is het terugsturen...helaas moet je wel altijd de verzendkosten betalen...dus hou dat ff in de gaten.

5. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    als dit je eerste bestelling is bij otto denk ik niet
    dat je gelijk met een acceptgiro kan betalen.
    helemaal niet als het een bestelling van gelijk 600 euro is.

denk dat het dan vooraf betalen of rembours of zo wordt.

6. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik moest de eerste keer toen ik bestelde vooraf betalen. En dat was maar 1 dingetje...

7. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh moet je vooraf betalen als het je eerste keer is?

En ja het is mijn eerste keer.

Maar dan kan je toch ook wel terugsturen? En neem aan dat je dan je geld terugkrijgt?

8. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou dames, heb toch maar besteld, kreeg wel dit op het eind:

Let op:
    Met deze bestelling overschrijdt u uw beschikbare limiet. U moet daarom een vooruitbetaling doen. U ontvangt daar binnen enkele dagen een brief over.

En dit komt zeker omdat ik voor het eerst klant ben of niet?

9. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Heb bij Otto gewerkt, en dat komt idd omdat je een nieuwe klant bent. Als je het sneller wil hebben, kun je morgen even bellen met de klantenservice en vragen wat het vooruit te betalen bedrag is, kunnen ze meestal wel nakijken.
    En, je krijgt gewoon je geld terug hoor, als je teveel hebt betaald!

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb er een hele slechte ervaring mee.

Hebben daar onze bruidskleding besteld.
    Levertijd zou 3 weken zijn.

Pak kwam na een week of 5
    Overhemden bleken na 10 weken opeens niet voorradig en mijn trouwjurk kwam pas na 11 weken. 1 week voor mijn bruiloft. Jurk is echt super tegengevallen,maar geen tijd om hem terug te sturen en binnen een week iets anders te vinden. heb hem dus maar aangedaan :-?

Ik bestel dus echt nooit meer iets bij de otto.

11. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik begrijp ook eerlijk gezegd niet dat je een bruidsjurk bij een postorderbedrijf bestelt, dat wil je toch van te voren passen en aan laten passen?

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik zou het niet weten. IK kreeg bericht dat ik vooraf moest betalen, maar ik heb het artikel nooit ontvangen, gelukkig ook niet betaald.

13. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Nee, als je niet betaalt krijg je ook niets ;)

14. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank je! Ik ga eens bellen..

Oh en weet iemand of de maten normaal vallen? Zelf heb ik maat 38 en soms weleens 40, maar de jurken heb ik 38 besteld omdat ze toch goed moeten zitten. Iemand ervaring?

15. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Enise, de maten vallen over het algemeen normaal tot wat groter uit. Lijkt mij dat je met 38 goed zit, en anders mag je gratis ruilen!

16. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Pffff, ik heb ook wel eens bij Otto besteld, maar hun administratie is dramatisch! Ik kreeg een factuur die totaal niet klopte. Ik had nogal wat besteld (en in verschillende maten), dus ook een hoop retour gestuurd. Ook kon niet alles in 1x geleverd worden, waardoor het over verschillende zendingen kwam. Uit de factuur kon je absoluut niet duidelijk opmaken waar je nu precies voor betaalde, wat er retour was gekomen, en wat ik nog in m'n bezit zou hebben. Het bedrag op de factuur klopte ook helemaal niet. Ben er echt heeeeeeel lang mee bezig geweest voordat alles rond was. Heb ook een paar keer om een duidelijke, overzichtelijke factuur gevraagd, maar die kreeg ik niet. Ik begin er dus niet meer aan.

Ik had trouwens vóór deze ervaring wel eens eerder bij Otto besteld, en toen ging het wel allemaal goed.

17. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Gelukkig dan :)

Heb trouwens net gebeld, moet woensdag opnieuw bellen, want dan kunnen ze meer zeggen. Hoop ook dat ze echt snel kunnen leveren, want anders ben ik te laat :oops: Zal zeker ondertussen nog ergens anders kijken naar jurken voor het geval dat! :)

Beep, wat vervelend dat jullie nare ervaringen hebben gehad met Otto. Ben benieuwd hoe het met die van mij zal gaan.

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Als nieuwe klant toetsen ze eerst je BKR-registratie, dat duurt naat Otto's eigen zeggen 10 werkdagen.

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @ Fiene,
    Ik was op dat moment 30 weken zwanger. Had dus geen mooi model en vond 600 euro voor een jurk zonde. dacht als ik hem na 3 weken heb en het is niets kan ik hem altijd terug sturen. helaas liep het even anders en zien de jurken er op de website veel mooier uit.

20. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Dan zullen ze bij mij niets vinden :D :D

Deel Deze Pagina