Wij hebben sinds we van slaapkamer veranderd zijn (al 8 weken) last van de haan van de buren. We zijn een paar keer langs geweest en hij zou er zsm wat aan doen. Nu vandaag maar weer eens geweest, maar het interesseert hem geen zak dat we er last van hebben en gaat er niks aan doen. wat moeten we hiermee, we wonen in een woonwijk, dus de haan is illegaal... De gemeente heb ik er al eens op afgestuurd maar niks van gehoord. Kan ik de politie hier voor bellen? En doen die er wat aan?
jeetje wat vervelend zeg. Als jullie een huurwoning hebben kan je de woningbouw bellen. En anders de politie. Maar daar kan je het beste langsgaan. succes ermee
waarom probeer je het niet via de dierenbescherming? misschien kunnen zij het op een vorm van mishandeling of iets dergelijks gooien omdat het in een woonwijk verboden is een haan te houden. in samenspraak met de politie er eventueel voor zorgen dat het dier weggehaald wordt.
Ik zou idd eerst de woningstichting bellen, en als die niets kunnen doen een wijkagent of dierenbescherming bellen.
we hebben een koophuis. De haan zit in een groot hok, denk niet dat je er iets mee kan met de dierenbescherming, of ik moet zeggen dat ik de haan iets aandoe als hij niet weggaat
Hebben jullie geen wijkagent die je kunt bellen? Die heeft hier al menig akkefietje opgelost (niet dat het hier zo'n slechte buurt is, maar er zitten wat rare vogels (niet letterlijk ) tussen).
De wijkagente heeft dus maar 3x per week spreekuur, ga er morgen heen, had al gebeld met 0900 8844 maar die doen dus niks. En bel de gemeente nog eens morgen Vind het gewoon zoooo belachelijk dat hij ons al die heeft voorgelogen dat hij er iets aan zou doen Terwijl hij dit dus helemaal niet van plan was
De dierenbescherming doet hier écht niks aan hoor. Dan moet er al echt sprake zijn van dierenmishandeling of -verwaarlozing. Ik zou wellicht nog een keer met nadruk aangeven dat je er last van hebt en als hij niks regelt, hij je andere stappen zult moeten ondernemen?
hier achter ons hebben ze ook een haan! moet zeggen heb hem al een tijdje niet gehoord.. maar is wel heel erg vervelend ja.. Groetjes
we hebben gister wel gezegd dat we verdere stappen gaan ondernemen. Maar hij vindt dat hij niks verkeerd doet, er zijn meerdere hanen in de buurt, alleen wij hebben daar geen last van, je hoort ze wel, maar zacht genoeg om er geen last van te hebben. Dus hij vind het dan niet eerlijk dat die van hem weg moet en de andere niet.... Hebben ook al gezegd dat hij niet weg hoeft, als hij maar een nachthok maakt waar dat beest in het donker zit..
hoi woon je toevallig in dezelfde wijk als ik haha,wij hebben ook last van 2 hanen van de achterburen :x , eerst was er 1 haan dat vonden we niet erg maar nu zijn het er 2 en die kakelen tegen elkaar in,en het begint ook nog eens om 3 uur s'nachts,ik ben gewoon verplicht om de ramen dicht te houden wil ik het niet horen . volgens mij kun je er niet veel aan doen,ik moet er nog achter zien te komen van wie de hanen zijn. groetjes miranda
ik weet van wie ze zijn, heb nu hun telefoonnummer, ik ga ze vannacht gewoon bellen om 5 uur als ik weer wakker word en zeg dan iets van ik wakker, jij wakker of zo, iemand een leukere zin?
Artikel 561, 1° van het Strafwetboek handelt specifiek over nachtlawaai. Volgens het Strafwetboek is nachtlawaai rustverstorend rumoer gepleegd tijdens de nacht, ongeacht de bron. Opzet is hierbij niet vereist. Dit stukje wetgeving handelt over geluidsverstoringen die kunnen vastgesteld worden op het gehoor. Er zijn geen geluidsmetingen vereist en er worden geen beperkingen inzake decibels opgelegd. De opvolging van inbreuken op dit artikel gebeurt op het niveau van de politierechtbank. Voor vaststellingen neemt u het best contact op met de politie: Tel. 101 of XXX XX XX XX. Op gemeentelijk niveau biedt ook het politiereglement enkele oplossingen: (aan te passen naargelang het gemeentelijk politiereglement) o Volgens het politiereglement is alle lawaai overdag of s nachts dat de rust van de inwoners verstoort, verboden. o Het gebruik van werktuigen op zon- en feestdagen die met motor worden aangedreven (bijvoorbeeld grasmaaiers en kettingzagen) is verboden. Dit verbod geldt ook op de andere dagen tussen 21u en 8u. o De houders van huisdieren dienen hun dieren zodanig te huisvesten dat het door deze dieren voorgebrachte geluid de rust van de inwoners niet verstoort tussen 22u en 7u. Overtredingen op dit reglement kunnen worden vastgesteld door de politie. dit vond ik op internet, je kunt wel degelijk iets doen
Hebben jullie geen buitengewoon opsporingsambtenaar ( BOa ) in jullie gemeente? Als wij klachten hebben over bepaalde zaken in de buurt dan kunnen we met deze man contact op nemen. Het kan dan gaan over zoals hondenpoep, geluidsoverlast, caravans/ aanhangwagens die langer dan een bepaalde tijd voor iemands duer staan enz.... Hij is in dat geval tussenpersoon als er veel klachten ergens over zijn.
oh geen idee, hebben volgens mij alleen iemand van toezicht, maar die doen niks, die heb ik al 2 keer gebeld de laatste weken.
Ik kan met je meepraten hoor...... Ik zit nu op dit moment trillend op mijn stoel. Letterlijk en figuurlijk. Trillend van de muziek van dat mormel beneden mij en trillend van de agressie. Eerst hadden we last van de buurjongen naast onze slaapkamer (wij wonen op de 2e en slapen op de 4e). Die malloot begon altijd rond een uur of 2 met muziek of een videogames spelen. Gelukkig zijn we goed tot hem doorgedrongen en is dat nu al een tijd rustig. Dan heb je de buren tussenin op de 3e. Zij werken allebei niet dus hoor je ze altijd rommelen en ze hebben een klein kindje dat iedere dag loopt te stampen, rennen en met meubels aan het schuiven is. Nu begrijp ik ook wel dat je van een kind niet kan verlangen stil te zitten, maar je kan wel iets zeggen van "niet zo stampen of hou op met meubels schuiven". Ook al een paar keer iets van gezegd maar ze trekken er niets van aan. Nu hebben we sinds 3 weken iemand op de 1e wonen. Het eerste weekend heeft ze tot half 2 's nachts lopen timmeren. Vorig weekend heeft ze heel het weekend keiharde muziek gedraaid met een vreselijke bas. En dit weekend precies hetzelfde. Nu draaien wij ook muziek hoor....maar niet 7 á 8 uur achter elkaar en niet iedere dag. Ik heb net geprobeerd aan te bellen maar haar bel doet het niet en uiteraard hoort ze mij niet kloppen. PPPPFFFFF sorry voor dit lange verhaal, maar ik moest het ff kwijt.... De frustraties zijn nu ook heel erg, aangezien ik het gevoel heb dat ik ongi moet worden..... :x En dat betekend..op naar ronde 9 alweer. Ach ja, nog een maand en dan gaan we verhuizen.....
Hahahaha nee hoor. Je wilt niet weten wat er mij allemaal in me op is gekomen.... Daar kan je horrorfilms van maken....hahaha
Mijn vriend kwam nog met een tip: koop een vos en gooi 'm bij de buren in de tuin . Offerfeest is toch ook binnenkort?