Nouja zeg...ga ik vanmiddag naar de bieb om voor Tim boekjes te halen over het krijgen van een broertje / zusje hebben ze bijna niks...da's altijd uitgeleend was het commentaar van de medewerker. Dus ik vraag wat is een beetje een boekje wat ik voor mijn zoontje van 2 1/2 kan gebruiken want dan wil ik dat reserveren, nou dat wist ze dan niet precies dus ze zou ff overleggen met een collega maar die was nog in gesprek dus ze ging nog even meekijken want tussen de opvoedingsboeken zou ik misschien ook nog wat kunnen vinden...komt ze met een boekje aanzetten met foto's van baby's en dikke buiken en een verloskundige enz....die pak ik ff apart, intussen geeft ze me nog meer in m'n handen om ff te kijken want misschien kan ik zelf een verhaaltje maken bij de plaatjes.....nouja zeg zijn het gewoon seksuele voorlichtingsboekjes...en idd er staan plaatjes in van een baby in een buik maar wat er verder in staat is echt niet te gebruiken....ik bedoel ik ga Tim echt geen verhaaltje vertellen bij een plaatje van een papa en mama in een bed en een zaadcel die een eicel binnen gaat!! en dat boekje met die foto's gaat dus nog een stapje verder...er stond gewoon een foto in van een bevalling...zo 1 die je je familie dus niet eens laat zien (ik niet iig).....sorry hoor maar als ik toch vraag om boekjes voor een 2 1/2 jarige ga je me toch niet die boekjes geven...het gaat niet om hoe het broertje of zusje er gekomen is maar dat er straks aandacht verdeeld moet worden en dat een baby veel zorg nodig heeft enz....dat moet je toch als medewerker wel weten lijkt me! Zo dat moest ik ff kwijt!
haha, dat is inderdaad vrij dom.. wij hadden hier trouwens kleine pluis (nijntje dus..) en jelle krijgt een zusje (geloof ik. was sowieso jelle) allebei bij de bieb in ieder geval. succes met zoeken!
De serie van Kaatje! Die hebben wij ook (niet dat er een broertje of zusje op komst is hoor) en ik vind ze erg leuk! Je hebt een boekje over 'mama's buik' en een boekje over als de baby er eenmaal is..
Even gegoogled; Kaatje en mama's buik; bol.com | Kaatje en mama's buik, Liesbet Slegers | Nederlandse boeken Kaatje en haar broertje; bol.com | Kaatje en haar broertje, Liesbet Slegers | Nederlandse boeken Ze zijn hier nog vrij prijzig, maar misschien kun je op marktplaats kijken?
hahahahahahahahaahha Sorry moet hier echt om lachen. Soms hebben mensen echt geen idee wat ze aan het doen zijn. Heb wel eens gehad dat ik 6 weken na de bevalling een spiraal ging ophalen bij de apotheek. Die vrouw eerst heel serieus vertellen en daarna....Geeft ze me foldertjes over de verschillende vormen van anticonceptie want ja ik zal nog wel even geen 2e willen*DUH*
JOH...hoe komt die vrouw zo wijs mams136 Wat voor vrouwke was het Citroentje? Was het misschien een ouwetje die dat niet mee gemaakt heeft en dus geen weet heeft van wat je er nou precies mee wilde? Of was het een jong ding die geen idee heeft wat en hoeveel je van kindjes en bevallingen aan een 2 1?2 kwijt wil? Anders idd een beeeeetje domme actie ja
haha goh wat een slimme zet @ts wat een dom mens zeg. Ze dacht er zeker niet echt over na nee. Hopelij kvind je alsnog een goed boekje dat wel geschikt is.
Mm daar heeft ze niet echt goed over nagedacht. Of ze heeft domweg niet geluisterd....succes met zoeken!
oei, ik voel me aangesproken als medewerker van een bibliotheek maar een paar leuke boekjes: - Hallo Baby - Carry Slee (voorlees) - biba bebi boek - Marjolein Mattaar - prentenboek peuter - liselotje krijgt een zusje - M. Busselaar & R. Schröder - Buitelende Baby In Mamas Buik - Svensson ik zou even als ik jou was naar de website van jouw bibliotheek gaan, de meesten hebben hun catalogus online staan en daar kan je over het algemeen ook meteen je boeken reserveren, zodat je ze later op kunt halen. hopelijk heb je hier wel wat aan
o ja, en om toch nog even op te komen voor de medewerker misschien werkte ze er net en zo niet, de kinderboeken is toch altijd wat specifieker dan de volwassen boeken maar toch geen compleet excuus
Dames bedankt voor jullie reactie's! Ik zal er van het weekend eens even mee aan de slag gaan en de titels die genoemd worden op gaan zoeken!
Wij hebben "Bobbie wordt grote broer". Onze dochter wordt grote zus, maar ze doet net of ze het snapt.
sorry, even offtopic, dat lijkt me dus zo geweldig om in een bibliotheek te werken (zit er toch al 3 x per week, kan er net zo goed voor betaald krijgen ) heb je daar nog speciale papieren of ervaringen voor nodig?
@citroentje: hopelijk heb je er wat aan @miffy: ehh ik heb Turks gestudeerd dus heel wat anders. Ik geloof dat er wel een mbo opleiding tot bibliotheekmedewerker is maar dat heb ik niet gedaan.
oke dankjewel! misschien binnenkort maar een open sollicitatie sturen en dan afwachten wat ze verlangen.. turks studeren gaat me niet lukken denk ik..