He ladies, Ik heb mijn koffer al klaar voor 90% maar heb het gevoel dat ik wel wat dingens vergeet...of misschien dingens niet bijheb omdat ik er niet aan denk...(het is mijn eerste zwangerschap) Kan iemand kort overlopen wat ik zeker niet mag vergeten? Oja, ik hoor ook vertellen over dat eens je kindje er is...je de handdoeken van de baby niet mag samenwassen met uw eigen handdoeken, klopt dit en waarom?
ik had in mijn tas. kleding om in te bevallen kleding voor na de bevalling +kleding voor de dagen in het zkh eerste pakje extra kleertjes voor de dagen na de bevalling onderbroeken en sokken camera +extra batterijen. tandenborstel,shampoo,tandpasta,eventueel make-up ponskaartje.
en wbt de handdoeken... ik heb daar nog nooit van gehoord Wij wassen alles gewoon samen met ons spul.
Heb hier ook al de website standaard open staan op mijn pc over wat ik allemaal mee moet nemen als het zover is. Het ziekenhuis hier heeft daar een standaard lijstje voor: Wat neemt u mee voor de bevalling en opname in het ziekenhuis? ponsplaatje; een kort katoenen nachthemd (of T-shirt) voor tijdens de bevalling; eventueel sokken; toiletspullen zoals een tandenborstel, tandpasta, zeep, kam/borstel en lenzenvloeistof; stevige beha (eventueel een voedingsbeha); ondergoed; nachthemden of pyjama s voor na de bevalling; peignoir en pantoffels/sloffen; eventueel iets om te lezen; kleren voor als u weer naar huis mag; kleertjes voor de baby; goedgekeurd autozitje voor vervoer van de baby in de auto. Over het samen wassen van de handoeken heb ik ook nooit iets gehoord.
Misschien omdat je ander waspoeder gebruikt, dat kan de enige reden zijn. Maar je merkt snel genoeg of je kleine daar wel of niet tegen kan. Wel heb ik gehoord dat wasverzachter niet goed is. Dinnetje van mij gebruikt azijn voor na te spoelen, spoelt alle zeep weg en ruikt lekker fris geen azijn lucht. Ik zelf waste alles in het begin met neutral EN ik waste de nieuwe kleertjes NIET voor het eerste gebruik, mijn kraamzorg vond dat eeuwig zonde en veel belangrijker nergens voor nodig. Maar dat is wat je persoonlijk vindt.
Naast de 'gewone' dingen wat tips die ik hier op het forum op heb gedaan (moet je even zoeken naar het topic). dextro voor energie extra shirt voor de man deo voor de man veel onderbroeken wat te snacken voor jullie beide toiletspullen tijdschrift muntgeld fototoestel muziek ponskaartje ziekenhuis verzekeringspas mobiel + telefoonnummers
Ik was de kleertjes wel voor het 1e gebruik. Vind het vies dat ik weet niet wie allemaal eerst in die kleertjes hebben omgegraaid en dan zou ik het zo bij mijn kindje aantrekken.
Er wordt afgeraden om de spullen voor de baby met wasverzachter te wassen. Je eigen handdoeken was je daar waarschijnlijk wel graag mee. Vandaar misschien? Verder om mee te nemen naar het ziekenhuis: muntgeld voor de rolstoel!