Klacht indienen over de Doktersassistente?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 11 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb net een afspraak gemaakt bij de huisarts, maar wat was die assistente irritant zeg!!! Met veel gezucht en gesteun kon ik dan op het spoedplekje terecht, maar eigenlijk ben ik pas maandag aan de buurt.

En dat terwijl de huisarts mijn via de mail (wij kunnen mailen met de huisarts over niet urgente zaken) adviseerde om vanmorgen contact op te nemen, omdat hij toch vond dat het niet via de mail kon. Ja dan wil ik toch ook zekerheid voor het weekend???

Bah raak er zo van in de stress en heb nou het gevoel dat ik me aanstel met mijn klachten omdat ik volgens de assistente op een spoedplekje zit!!!!

2. Tese

Tese Niet meer actief

Ligt er een beetje aan waar het over gaat. Maar ik vind een klacht indienen wel wat ver gaan.

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Je hebt toch een afspraak?

4. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja das waar, maar de manier waarop het moet gaan vind ik niet leuk! Maar ik hoor wel vaker dat die assistentes zo moeilijk doen!

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Zou vandaag als je er bent gewoon even naar de assistent toe gaan ( als die mogelijkheid er is).

En dan aangeven dat je het niet zo leuk vond hoe ze reageerde. Zou er geen klacht van maken. Misschien kun je het er vandaag even normaal over hebben

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ach joh boeien. die had gewoon haar dag niet.. vind een klacht indienen wel heel ver gaan hoor.

7. Purk

Purk Niet meer actief

Nee geen klacht, wat een onzin. Zij doet gewoon haar werk goed als filter voor de huisarts (iedereen is bij artsen altijd spoed moet je begrijpen)

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.307
    2.590
    113
    ik snap de assistente wel een beetje.
    Iedereen wil tegenwoordig meteen en direct geholpen worden ook al is het niet spoed ( tuurlijk vervelend dat je zou moeten tot over het weekend maar spoed was het niet anders was het ook niet via een mail gemeld)
    ( ondankbare)Taak van de assistentes is in te schatten wie echt meteen gezien moet worden en wie niet.

Nu zit je toch op een spoedplekje dus eigenlijk is het nog heel netjes dat ze dat voor je geregeld heeft.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ja maar dat hardop zuchten en steunen...

Vind ik dus ook erg irritant.

Waarom moet dat. Ht is gewoon je werk en bewaar je onvrede over patienten voor tijdens de koffie met een collega.

Vind het bijna net zo raar als twee cassieres die met elkaar blijven kletsen tijdens ze klanten aan het helpen zijn.

Ik zou er verder niks mee doen. Laat maar. Laat het even bezinken. Straks ben je er vast al minder boos om.

10. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik had waarschijnlijk meteen al aan de telefoon uitgelegd waarom ik nog graag voor het weekend wil komen en erbij gezegd dat ik het niet prettig vind dat ze zo moeilijk doet en zuchtend en steunend een gesprek met mij voert. Maar ook dat zij waarschijnlijk beter kan inschatten hoeveel spoed het heeft, en dat ik anders wel maandag zou langskomen.

11. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    aah joh het is vrijdag die is gewoonn aan weekend toe.

Ik had ook gewoon gezucht.......... en een doktersass kan niet echt goed dingen inschatten althans hier vind ik het maar een stelletje dozen bijelkaar.

12. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik vind het er een beetje vanaf hangen waar je de uitslag van krijgt en wat er besproken moet worden. Is het echt iets ernstigs dan zou je idd vandaag meteen terecht moeten kunnen zonder gezeur, maar is het een bloeduitslag die hij door wil spreken over iets wat wel even kan wachten en niet ernstig is, tja dat kan maandag natuurlijk ook gewoon.
    Maar je hebt je afspraak nu staan, dus vraag aan de huisarts even of deze reactie "normaal" is of niet. Hij is de werkgever van de assistente, dus als de reactie ongepast is heb je er meteen melding van gemaakt en kan hij actie ondernemen.

13. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hahaha, nou hier ook hoor!! Ik vind dat een assistente in haar functie niet onbeschoft mag zijn. Ongeacht hoe ongesteld ze ook is.... Ik kon vorige week ook pas na 4de en terecht bij de ha, terwijl ik voorhoofdsholte-onsteking had, tja daar ga ik echt niet 4 dagen langer me lopen. Fijn dat je toch een plakje hebt gekregen. Of ik een klacht zou indiene, dat denk ik niet.

14. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Sorry als ik dit hoor van iemand in die functie word ik een beetje kriegel.
    Ik heb dagelijks te maken ivm mijn werk met Artsen, assistentes en apothekers... Wat er ook gebeurd, hoe geirriteerd je ook bent.. ze moeten zich profecioneel blijven opstellen.
    Dat zou ik eens moeten doen met mijn werk, ik zit dagelijks bij clienten thuis, nou dan word ik ook richting deur gewezen hoor.

Ik zou er zeker wat van zeggen... Ik doe dat met mijn werk ook als ze niet normaal met mij of mijn clienten om gaan.

15. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

heb je in het gesprek ook aangegeven dat de huisarts het nodig vindt dat je vandaag gezien wordt?

Ik bedenk als ik een assistente aan de telefoon heb wel altijd dat zij werken voor de huisartsen. Ze dienen zich waarschijnlijk aan een protocol te houden, al had deze assistente zich communicatief wat professioneler op kunnen stellen, al helemaal als je belt voor de klachten waarvan ik wel een vermoeden heb, (gezien je andere topics ;) ), mag ze wat begripvoller zijn.

16. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wellicht is praten een betere optie.
    En het best direct met de assistente. Dan kun je je onvrede aangeven en hhort zij het meteen van jouw en kan ook zelf haar antwoord geven.
    Daarbij kun je in de toekomst weer met een schone lei verder!
    Succes!

17. Van het woord doktersassistente krijg ik per direct de rillingen..
    Maar een klacht indienen over zoiets vind ik wel wat ver gaan. Ik heb er zelf over gedacht om hier een klacht over onze assistente in te dienen, maar dat is dan ook omdat ze geen zin had om ons verhaal aan te horen om half 5, terwijl ik eigenlijk dood aan het gaan was ;) en ze vond dat ik maar even 2 paracetamol moest nemen en haar weekend moest laten hebben.

Ik weet niet met welke klachten je zit, maar de huisarts zei niet dat hij je voor het weekend moest zien? Want dat kan ik niet teruglezen in je bericht..

18. noukie89

noukie89 Niet meer actief

hier is het ook zo en ook zo op die manier maar ik dram gewoon door en dan reageert ze heel sloom van nou aanstaande donderdag maar om 10 uur

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou het bij de HA neerleggen.
    Ik vind het ook heel vreemd dat iemand zo mag en kan reageren. Het is je werk, get over it of zoek een andere baan. Gezucht en geirriteerde assistentes hadden wij bij onze eerste HA ook.
    Daar heb ik toen wat van gezegd, bewaar je irritaties voor de pauze of na werk tijd. Doe ik ook.

Onze huide HA heeft fantastische assistentes die je bij naam kennen en je gewoon graag willen helpen. Helemaal top!

20. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Een klacht indienen gaat wel wat ver. Dat zuchten en steunen is vervelend maar dat had je tegen haar kunnen zeggen.
    Ze zal waarschijnlijk uitkijken naar het weekend?

En zij is waarschijnlijk niet op de hoogte van de emails en al helemaal niet van wat erin staat? Op dat vlak doet ze dan gewoon haar werk.

Deel Deze Pagina