Hoi meiden, Ik heb bij een vergelijkingssite een berekening gemaakt voor een zorgverzekering voor 2014. Nu komt daar de Hema uit. Wie heeft ervaring met deze verzekering? ik had er persoonlijk nog nooit van gehoord dat die zorgverzekeringen aanbieden. Graag jullie ervaring!
Ben er niet bekend mee, maar denk dat dat ook de laatste is waarvoor ik me zou verzekeren. Ze bieden die ook pas sinds kort aan bij de Hema. Dus denk ook niet dat veel mensen er ervaring mee hebben
Is inderdaad nieuw. Kijk even goed naar de kleine lettertjes zou ik zeggen. En mag je bij de hema je eigen ziekenhuis kiezen bijv of alleen bij hun aangesloten ziekenhuizen? Zag daar eea over in de media namelijk.
Nou dat is er ook 1 je hebt geen vrije zorg keuze. Op de 2de staat Kiemer bij mij die is iets duurder maar die ken ik wel dat is een onderdeel van de Friesland waar ik nu bij ben verzekerd en die heb ik in het verleden ook gehad en dat was altijd prima. Ik vind het ook zo,n gek idee verzering bij de Hema
Hema doet zaken met Menzis begreep ik.. dus in samenwerking met.. en wat ik begreep van een vriend van me die bij Menzis werkt hebben ze dezelfde zorgaanbieders.. Net zoals PMA is ook onderdeel van Menzis. alleen die koopt weer collectief in en daardoor goedkoper.. Punt is, mensen die vaak een naam niet kennen gaan daar niet verzekeren, maar als je goed leest en vergelijkt zie je dat er weinig verschil is...alleen let op die kleine lettertjes.. maar goed dat is bij een "grote" verzekeraar net zo natuurlijk!! Succes!!
Vandaag toevallig afgesloten omdat hij voor ons veruit het gunstigste was. Ik heb wel even gebeld wat die niet vrije zorgkeuze inhield; ze zijn nog in onderhandeling met het radboud ziekenhuis. Verder kon je gewoon uit alle andere ziekenhuizen kiezen. Ik kon me niet voorstellen dat hema haar goede naam op het spel zou zetten dus ik durfde het aan. Ik heb uiteraard de voorwaarden gelezen maar ook daar stond niks geks in. Een hele hoop regels en vergoedingen zijn gewoon landelijk geregeld en mogen zorgverzekeringen niet van afwijken, dus ook hema niet.
Bij mijn huidige zorgverz is de poliklinische bevalling ook vergoed is dat bij hen ook? Weet jij dat? Als 2de stond bij mij trouwens ik! Ook nog nooit van gehoord zal mij eens gaan verdiepen in deze hema verzekering.het scheelt echt veel geld n.l
Bij aanvullend3 (+18,-) wordt de eigen bijdrage voor 100% vergoed. Kraamzorg, kraampakket en anticonceptie trouwens ook (voor mij belangrijke punten). Overigens gaf mijn vk al aan er evt een sociale indicatie van te maken dus zij vond aanvullend verzekeren wat dat betreft niet nodig. Er staat een compleet vergoedingenoverzicht op de site. Die echte onbekende maatschappijen durfde ik niet zo goed aan maar hema vond ik niet zo spannend.
Wel leuk dat je een kortingskaart krijgt,ik koop regelmatig bij Hema. Jammer dat je weinig keuze hebt betreffende het eigen risico. Ik ben elders bijna 10,- per maand goedkoper uit...
Ik heb hem zojuist ook afgeloten voor mijzelf en 3 kinderen. Ik heb het via Independer gedaan en de enige ziekenhuizen die er buiten vallen zijn de zgn particuliere ziekenhuizen maar daar komen we toch niet. Voor ons is die vooral aantrekkelijk ivm dekking voor orthondontie waar mogelijk de oudste 2 kinderen mee te maken zullen krijgen, Ik was weleens AV top bij DSW maar nog viel er veel buiten dus zegt allemaal niets wat,waar en hoe.
Wij hebben ook de hema verzekering afgesloten. Ideaal die kortingskaart erbij. Voor mij heb ik aanvullend drie voor een ziekenhuisbevalling en volledige vergoeding voor kraamzorg.
Ik heb m ook afgesloten vandaag. Met aanvullend 3 omdat daar 100% vergoeding voor poliklinische bevalling en kraamzorg is. Ik hoop het volgend jaar weer nodig te hebben. En wat de "niet vrije zorgkeuze" betreft, alle zorgverleners waar ik gebruik van zou willen maken zijn aangesloten.
Hier ook afgesloten voor mij en dochtertje. Straks nog de 2e uk er bij. Ik heb via de zorgzoeker gekeken of ziekenhuis e.d. waar wij heen gaan er bij zaten en dat was zo. Ook gekozen voor aanvullend 3 i.v.m. bevalling in april. Aanvullend 3 is de uitgebreidste optie die je er bij kan kiezen, naast je basisverzekering. Je hebt ook nog aanvulling voor tandverzekering.