Heb gezocht, maar kon niet het goede onderwerp vinden.. Vanmorgen kwam Lenn ineens aanlopen met het potje en een onderbroekje.. Luier moest uit en mag ook absoluut niet meer om.. Nu loopt hij dus met een onderbroekje door de kamer.. Af en toe wil hij op de wc of op het potje zitten (alsof hij niet kan kiezen) maar er komt niks.. Wel veel scheetjes, maar poept of plast niet.. Allemaal leuk en aardig, maar ik ben hoogzwanger en als ik google, lees ik dat de eerste dagen heel intensief zijn.. Ik heb ook geen idee of hij idd echt klaar is om zindelijk te worden, dus ik push hem niet.. elk half uur vraag ik of hij moet plassen, maar hij zegt sowieso ja en gaat op het potje of wc zitten.. Hij snapt het concept plassen en dat dat op de wc/potje moet.. Vind het reuze interessant als mijn man of ik naar de wc gaan.. Hoe weet ik of ik dit door moet zetten? Ik kijk het sowieso aan vandaag, aangezien hij pertinent een luier weigert.. Maar als ik heel eerlijk ben, mag hij van mij nog wel een half jaartje wachten Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee aan moet
ik zou juist de kans pakken, meestal weten ze het binnen een paar dagenn en ik vond het heel erg mee vallen kwa werk. die van ons had ook zo van de 1 op andere dag ik ben er klaar mee. gewoon potje in de buurt zetten, het komt vanzelf, oja ik zou niet met beloningsstikkers werken, maar wel prijzen als hij een plas of poep doet op de wc of potje dat werkte hier heel goed,
Ook ik zou gewoon kijken op het gaat. Hier was het binnen een paar dagen gebeurd hoor. Viel me echt heel erg mee. Zowel overdag als 's nachts binnen twee weken zindelijk. Ik werkte wel met een beloningssysteem met stickers. Werkte hier perfect! Maar ligt denk ik ook aan je kindje. Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet als je hoogzwanger bent, maar juist als hij er zelf mee komt kan het heel snel gaan... Succes!
Met stickers werken heeft geen zin, want hij is gek op knutselen en plakt vaak stickers als hij aan het kleuren is, dus denk dat dat sowieso te verwarrend voor hem is.. Prijzen is geen probleem, want volgens mij ben ik hartstikke trots als hij idd een plasje doet op het potje. En als hij in zijn broek plast/poept? Wat zeg je dan? Boos worden zal niet gebeuren, hij moet het immers leren.. Maar zeg je dan dat het niet erg is en het kan gebeuren, maar dat hij moet proberen om op de wc/potje te plassen? Vind het behoorlijk lastig allemaal
Grappig; bij mij is t ook zo gegaan Dochter was net 2 toen ze zindelijk is geworden en ik was rond de tijd hoogzwanger.Ze heeft gelukkig niet zoveel in haar broek geplast. Ik vond t wel prima om t in mijn verlof te doen. Soms wel wat zwaar, maar ja alles is zwaar als je hoogzwanger bent... En reageren op in broek plassen; idd niet boos worden. Kan gebeuren.... Succes!
Ik zal vandaag dan wat onderbroekjes en hemdjes halen bij de Zeeman.. Had ze toevallig in huis omdat dat makkelijk was afgelopen zomer met mooi weer.. Hup, over de luier heen en lekker spelen.. En dan toch maar beginnen.. Of elk geval, kijken of hij idd klaar is om zindelijk te worden.. Ben benieuwd.. Ben zo bang dat ik ga bevallen als hij nog bezig is om zindelijk te worden en het er dan bij in schiet..
ik zou zijn luier niet afdoen als hij niet zelf om po vraagt. je kunt luierbroekjes halen.mijn zoontje dacht eerst dat die geen luiers waren hahaha. kijk het kan wel vermoeiend zijn voor jou, zeker in het begin omdat ze dan heel vaak kleine plasjes doen.ik zou eerst kijken of hij zovaak op po of wc doet zodat hij droge luiers gaat krijgen. wanneer de luiers steeds droog blijven en plasjes in po gaan dan pas luier af. leer hem het aangeven dat hij moet.hem dus niet vragen of hij moet. dat komt later, als hij 2-3 uur lang aan het spelen zonder luier om en daar zelf niet aan denkt. geboorte van een kind is een enorme stress factor.zelfs als hij nu zindelijk wordt kan het mis gaan wegens stress.het is wel een enorme inspaning voor de kindjes, ook als ze het snappen en erg leuk vinden om te doen. wij hebben zelf een terugval gehad met verjaardag+ sinterklas+ doorkomende kiezen, elke dag 2-3 ongelukjes kreeg hij met veel verdriet. we pauzeren nu even ook wegens wegvallen van middagslaapje. mijn zoontje is erg verdrietig omdat hij weer luier om heeft, maar hij is veel rustiger. ik kan me niet voorstellen hoe ik dat allemaal zou moeten doen als ik met een pasgeboren baby zat of hoogzwanger was. mijn ervaring is dus:het is 'wel vermoeind' in het begin, in de eerste 2-3weken.
Ja, maar het probleem is dat hij dus geen luier om wil, maar wel zijn onderbroekje aan.. Ik kan vandaag niet naar de winkel om broekjes te halen aangezien man de buggy in de auto heeft en lopen is te ver voor 'm.. Eerste plasje is een feit. Wel te laat, maar hindert niet.. Hij was aan het plassen en liep na die tijd naar het potje met een heel verdrietig gezichtje.. Nu weer een droog broekje aan en dan zien we het wel..
haha goed hoor! ik had ook geen onderbroekjes in juiste maat. ik had een stapel nieuwe petit b rompertjes voor hem gekocht voor de winter. pfff. hier is het nog steeds een luier om doen een enorm probleem, precies zo begon het ook met de zindelijkheid, hij was nog geen 22maande oud toen. maar goed, afgelopen week deed ik hem wel luier aan om stress te veminderen voor hem. 2-3 plasjes gaan in de luier aan het eind van de dag,wel met een melding vooraf maar verder alles wel op wc of po. snachts blijft hij ook droog. zo enorm huilen van die kiezen,beide handen in de mond steeds en kwijlen. heb je al alle kiezen door?hoe lang hebben ze daar last van?het duurt wel lang hier. ik vind deze laatste 4 echt zwaar.
Roeltje, als ze er zo klaar voor zijn gaat het meestal heel vlot hoor! L. was ook met een paar dagen zindelijk. Wij deden ook geen stickers e.d. Dat Lenn al verdrietig kijkt omdat het mis is gegaan zegt al voldoende, dat hij het echt wil. Later had L. er nog wel eens een handje van om te 'vergeten' naar de wc te gaan als ze haar spel niet wou onderbreken, maar sinds we dan met de vingers in onze neus knijpen en 'eeuw!' roepen is dat ook afgelopen Wij hebben haar direct met een brilverkleiner op de wc gezet, is dat misschien ook iets voor jullie? Dan hoef je Lenn later niet meer te wennen aan de wc, en het is handig dat ze gewoon op een wc kunnen plassen als je bv in een restaurant bent, hoeft het potje niet steeds mee. Ik heb L. ook geleerd om alles zelf te doen, we hebben een klein opstanpje in de wc staan, omdat ik haar na de ks niet mocht tillen. Misschien ook een idee voor Lenn voor bij jou na de bevalling (die nog steeds niet begonnen is zie ik, haha )
zeker een WC verkleiner inderdaad. we hebben eentje met een trapje tot 18kg. en inderdaad als je niet thuis bent moet hij ook elders op grote wc kunnen zitten. dat zou niet gaan denk ik als hij niet gewend was om naar wc te gaan thuis.
Ja hoor, gewoon prijzen en als het fout gaat, gaat het fout. Is niet erg, volgende keer beter, dan haalt ie de wc misschien wel weer... Ik denk dat zolang je het zo aanpakt, je zoontje zich minder beroerd zal voelen over mislukken, dan jij dat doet Kids zijn gewend om nieuwe dingen met vallen en opstaan te leren, dus zolang je normaal doet over dat vallen en opstaan, zal hij er ws ook niet te zwaar aan tillen
Juul Nee het schiet hier niet echt op haha.. Nu mag ze en wil ze niet Ga idd een wcverkleiner halen, maar schiet niet op vandaag omdat ik geen buggy heb.. Morgen is hij op de creche dus kan er dan wel één halen.. Rozemarijke Er liggen nu 2 onderbroekjes in de was.. Bij het tweede plasje liep hij heen, maar liet het onderweg lopen, dus was wederom te laat, maar nu voelde hij het duidelijk wel aan komen.. Boel opgeruimd en onderbroekje in de was gedaan.. En klaar weer.. Hij ligt nu lekker op bed, potje moest mee naar boven.. Is er op gaan zitten en zei Sssssss..... Drukte nog wat alsof hij moest poepen en zei vervolgens Mama nee.. Luier om gedaan met wat moeite en op bed gelegd.. Straks als hij wakker is zet ik hem weer op het potje en dan zie ik wel..
wat ze zeggen dat je ook moet prijzen als hij wel op po of wc zit.wat kun je goed op po zitten! enzo.
Ik was ook hoogzwanger toen mijn zoontje aangaf dat hij geen luier meer om wilde. Mensen raadden het mij af om het op dat moment door te zetten omdat hij binnen een korte tijd een zusje zou krijgen en waarschijnlijk dan een terugval zou krijgen. Maar niets was minder waar. Ik vond het wel meevallen met de intensiviteit, uiteraard had hij de eerste dagen veel ongelukjes maar na een paar dagen was hij overdag al zinderlijk en na een paar weken ook 's nachts. De geboorte van zijn zusje zorgde ook niet voor een terugval. Als je zoontje duidelijk aangeeft dat hij eraan toe is dan zou ik de kans nu aangrijpen. Prijzen als hij op het potje/wc plast en laten merken dat het helemaal niet erg is als hij een ongelukje krijgt. Succes!
Hier is het een beetje een dubbel gevoel over wel of niet doorzetten.. Niet één keer in het potje geplast.. Maar hij probeerde het wel.. Weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven.. Maar ik denk dat hij net iets te jong is (of is dit te leren?) Als hij voelt dat hij moet plassen roept hij mama terwijl hij naar het potje loopt.. Alleen na 2 tellen (letterlijk na 2 tellen) laat hij het lopen..Alsof er tussen het aanvoelen en plassen heel weinig tijd zit.. Na het plassen gaat hij wel op het potje zitten en probeert er een druppel uit te krijgen, maar dat lukt dan niet.. Hij is helemaal beteuterd, want tja, natte broek.. Daarna in zijn blote billen laten lopen en wederom hetzelfde probleem.. Hij stuitert de hele kamer door dus het potje staat halverwege de kamer.. Kan er moeilijk achter aan lopen met dat ding Ik denk dat hij het idd wel aanvoelt en snapt wat de bedoeling is.. Alleen dat het aanvoelen en daadwerkelijk plassen nog niet helemaal goed gaat.. Is niet erg natuurlijk, maar hij is er wel verdrietig van als hij in zijn broek heeft geplast en eerlijk gezegd vind ik dat dus enorm zielig.. Vanavond kwam hij naar me toe rennen en zei mama bah.. Was al bang dat hij ergens in de kamer had gepoept (Was de keuken aan het opruimen na het eten), maar ik moest mee naar boven.. mama au en wreef over zijn buik.. Vervolgens liep hij naar de commode en gaf me een luier.. Kortom: Luier om.. Prima.. Luier om gedaan en gaat in het hoekje staan.. Begint te poepen om vervolgens te zeggen dat hij klaar is en dus een schone luier moet.. Dus wachten met poepen is geen probleem..
Ja maar dat is heel normaal. Hier was het ook het geval en na een paar dagen haalde hij steeds vaker het potje en al heel snel haalde hij het bijna altijd. Volgens mij komt het weinig voor dat ze meteen goed coordineren dat aavoelen en daadwerkelijk op het potje plassen. Persoonlijk zou ik nog even doorzetten. Het leren ophouden leren ze pas als blijven oefenen.
Morgen en overmorgen is hij op het KDV en vanaf vrijdag start ik gewoon 'opnieuw'.. Als hij dat nog wil trouwens.. En ik vind het helemaal niet erg hoor, het zijn zulke mini plasjes, dat is zo opgeruimd.. Maar hij moet er gewoon van huilen en is oprecht verdrietig en dat vind ik dus enorm zielig..
Ja, herkenbaar dat verdrietig zijn. Maar dat moet hij toch doormaken. Nu of over een paar maanden. Het is namelijk niet zo dat hij het dan meteen wel goed doet. Succes!
kiwi; t leeftijd verschil tussen je kindjes is toch anders. wanneer je je 2de kreeg was je eerste ongeveer 3 jaar oud. dat is een enorm verschil toch?