Eerste afspraak ziekenhuis Voorburg

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lampje1, Dec 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lampje1

Lampje1 Lid

Jul 13, 2015
    87
    0
    0
    Mijn vriend en ik zijn alweer ruim een jaar bezig om een eerste kindje te krijgen. Aangezien dit nog niet is gelukt zijn we naar de huisarts gegaan en doorverwezen naar her ziekenhuis in Voorburg. Begin januari kunnen we daar terecht en ik begin toch wat zenuwachtig te worden hiervoor. De vragenlijsten hebben we al ontvangen. Wie kan mij vertellen hoe de eerste afspraken gaan verlopen? Wordt er meteen een echo gedaan? En op welke momenten van mijn cyclus moet ik daarna weer terug komen voor onderzoek?

2. s1986

s1986 Actief lid

Mar 21, 2013
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zullen bloed prikken, inwendige echo om te kijken naar baarmoeder en eierstokken en ook een zaadtest. Hopelijk voor jullie is het iets "kleins" sterkte de komende maanden en hou vooral moed!!

3. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,496
    4,332
    113
    Female
    Het verschilt per persoon wel erg hoor.
    Wij hadden de eerste afspraak in maart en de eerste ivf/icsi was in december voor ons.
    Eerste afspraak was met een semi-gewone gyn, volgende afspraakmet de fertiliteits-gyn, daarna 2x sperma-testen, baarmoederecho, cyclus bloedprikken (op dag 1,3,8 etc om je hormonen te meten), daarna voorbereidend ivf gesprek, prikinstructies en starten. Dit alles duurde dus een tijdje. Hoewel wij er zelf voor gekozen hadden de zomermaanden geen afspraken te plannen, omdat we veel weg gingen. (Dus dat had misschien wel drie maanden kunnen schelen)
    Bij sommigen gaat het veel sneller hoor! Wachtlijsten heb je er nagenoeg niet, heb 1x een maand moeten wachten.

4. Lampje1

Lampje1 Lid

Jul 13, 2015
    87
    0
    0
    Dankjewel voor jullie reacties! Ik snap helemaal dat het bij iedereen anders kan gaan, maar dacht dat het onderzoek bij iedereen toch wel ongeveer hetzelfde zou zijn. Her gaat mij er vooral om op welke dagen ik me in her ziekenhuis zal moeten melden, zodat ik daar met mijn werk rekening mee kan houden. Gelukkig is mijn cyclus erg regelmatig, dus hopelijk valt het een beetje te plannen.

Share This Page