Wie ook (gehad): Zowel Utro als Pregnyl na TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mieksel, 15 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ha meiden,

Vorige keer werd ik na TP al na 7 dagen ongesteld.
    Nu mag ik ipv utro 4 x 1500 Pregnyl spuiten om de luteale fase te ondersteunen en te verlengen.
    Omdat dit onze een na laatste kans is, wil ik de risico's op te korte LF zo min mogelijk maken en overweeg naast de Pregnyl ook de utro-bolletjes in te brengen.

Zou dat kunnen? Lees er op internet weleens iets over.
    Wie heeft dit weleens gedaan? Utro én Pregnyl??

Alvast bedankt!

2. Niet na een TP, maar na IUI-D. Werkte érg goed ;) :p Heeft natuurlijk van veel meer factoren afgehangen, maar ik zou het de volgende keer graag weer zo willen :)

3. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Dank voor je reactie en wat fijn dat het bij jou zulk goed resultaat heeft opgeleverd!! :D :D

Had je dan ook 4 x 1500 Pregnyl en 3x2 utro?
    En was je eigen cyclus platgelegd of in natuurlijke cyclus?

4. Nou, het was een redelijk bizarre situatie toen;

Wij waren al een paar jaar bezig met behandelingen en in oktober kregen we te horen dat mijn man toch echt onvruchtbaar was en dat er met zijn zaad echt helemaal niets te beginnen was, ook niet na een micro-TESE. Toen is het donortraject dus opgestart. De eerste ronde mistten ze mijn eisprong (was al gesprongen toen ik weer voor een echo kwam ;) ) en daarna was er een kerststop in de kliniek.

Toen beviel mijn zusje op 2 januari van haar dochtertje, na een zwangerschap van maar 26 weken. Wij zijn meteen naar Oostenrijk gegaan (m'n zusje en haar man wonen daar), maar moesten na een paar dagen weer terug naar huis omdat onze zoon naar school moest etc. Ik heb toen getwijfeld, maar ben in januari toch weer begonnen met hormonen, ook omdat het best goed leek te gaan met m'n nichtje. Toen m'n nichtje 3 weken later toch overleed, was ik echt helemaal kapot en trok ik het echt niet meer. Onze eigen kinderwens leek ineens zo onbelangrijk, in het niet te vallen.. Ik was echt alleen maar bezig met m'n nichtje, het verdriet om haar en hoe m'n zusje nu moeder was, maar geen kindje in haar armen had.. Toen ben ik dus gestopt met de hormonen. Was geen probleem, er was toch nog geen groei te zien bij de FM's.. Op 3 februari waren we weer in Oostenrijk, deze keer voor de begrafenis..

2 weken later had ik ineens de typische hoofdpijn die ik altijd voor een eisprong had, maar het leek me sterk dat het daardoor kwam, omdat ik geen hormonen gebruikte en ook geen cyclus had zonder stimulatie. Toch een ovulatietest gedaan; positief. Dat was op een zondag en ik wist echt niet wat ik ermee aanmoest. Gebruik van maken? Daar stond m'n hoofd echt niet naar.. Het voelde gewoon fout om bezig te zijn met een kindje krijgen.. Aan de andere kant; zomaar een spontane eisprong laten schieten, dat zou ook wel jammer zijn.. Met m'n zusje overlegd en die vond dat we ervoor moesten gaan. Dat heeft me uiteindelijk overtuigd.

De volgende dag, op 17 februari, de kliniek gebeld en 's middags halsoverkop naar Düsseldorf gereden. Daar zagen ze dat er inderdaad een erg grote follikel zat en volgde de inseminatie..

Na de inseminatie heb ik, ook al had ik een positieve ovulatietest en zagen ze op de echo dat die follikel écht op springen stond, toch nog 5000 pregnyl gespoten, gewoon 'voor de zekerheid'. Vanuit de kliniek had ik Utro meegekregen (inderdaad 3x2 per dag) en Pregnyl had ik nog in de koelkast liggen. Ik heb daarna nog 2 keer 5000 gespoten, maar op welke dagen zou ik je echt niet meer kunnen vertellen..

2 weken later bleek ik zwanger en omdat je 2 weken 'cadeau krijgt', die je bij je behandelingen optelt bij de dag van de inseminatie (of punctie), was m'n zwangerschap begonnen op 3 februari..

Ons meisje is met precies 37 weken geboren, op 20-10-14. M'n nichtje's geboortedag was 02-01-14, de eerste 2 cijfers precies omgedraaid dus..

Ik vind het nog steeds mega-bijzonder. Ineens die spontane eisprong (ik denk dat ik die daarvoor al een jaar of 4 niet meer gehad had), datum waarop de zwangerschap begon, en dan die geboortedatums..

Ik weet niet of jij ook in DD loopt (gezien je over je AMH schrijft in je handtekening, kan ook in NL natuurlijk, maar wordt in DD veel meer gecontroleerd, vandaar dat ik er meteen aan moet denken), maar als je daar aangeeft dat je graag Utro én Pregnyl wilt gebruiken, doen ze daar echt niet moeilijk over.. Toen ik Utro meekreeg zei ik zelfs dat ik ook al Pregnyl zou gaan gebruiken (omdat ze hier in Nederland altijd zo anti-dubbel gebruik waren) en toen zei de arts dat ik nog steeds gewoon Utro mocht nemen, 'just to be sure' ;)

5. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Wow Shadixx wat een verhaal meid...
    En dan hebben jullie dus ook nog een meisje gekregen, net als je nichtje. Bijzonder hoe dat dan kan gaan zeg.
    En wat mooi ook dat je het besluit met je zus kon overleggen... Kippenvel!

Dank voor je toelichting. Ik heb nav je verhaal besloten om s morgens en s avonds extra utro in te brengen. Op hoop van zegen!!

6. Ik ga keihard met je mee hopen!

7. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Dankjewel, lief!

8. Chantal86

Chantal86 Actief lid

29 apr 2008
    375
    0
    16
    Vrouw
    IVF - Spreekt voor zich ;)
    M.eppel
    Ik ga het ook met het ziekenhuis overleggen.
    Ik gebruik altijd utrogestan en ben altijd op dag 9 al
    ongesteld. Met nog maar 1 ivf poging te gaan wil ik het
    met extra pregnyl proberen. Ik hoop zo dat er eindelijk iets gebeurt.

9. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ik hoop met je mee Chantal! Heel spannend zo'n laatste poging, begrijpelijk dat je dan alles uit de kast wilt halen. Bij zo'n laatste poging ga je niet je heil in het buitenland zoeken?
    Zelf gebruik ik de combi utro en Pregnyl op eigen initiatief. Ik heb nog utro over en krijg nu van het zkh Pregnyl. Ik denk nl niet dat het zkh mee wil werken, zulke dingen wuift de arts altijd weg hier, alles volgens protocol. Zo stom!

Heb wel besloten dat ik pas na de terugplaatsing start met Utro erbij ivm kans op overstimulatie met Pregnyl. Zekere voor het onzekere.

10. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ter info:

Heb het toch maar gewoon gevraagd aan de gyn en hij zei dat het wetenschappelijk niet bewezen is dat utro naast Pregnyl hebt, maar als het mij rust geeft, dan kan het prima en is het zeker niet schadelijk voor mij of de zwangerschap of het embryo.

Dus, ik ga die bolletjes inbrengen in het kader: baadt het niet, dan schaadt het niet :D

11. Goed zo! :D

Deel Deze Pagina