Hallo, Ik zit 2 jaar in de mmm en heb een jaar geleden een miskraam gehad toen met behandeling clomid. Hierna overgestapt op gonal ivm de reactie op hormonen (stemmings wisselingen). Nu al 4 iui behandelingen achter me, met helaas geen positief resultaat. Mijn cyclus is vrij kort, 28 dagen en mijn eisprong laat, dag 18/19. Laatste keer 5 dagen na iui een halve ampul pregnyl moeten spuiten. Heeft mijn cyclus met 2 dagen verlengt maar meer niet. Wel na de injectie was mijn lichaam in 'zwanger-modus' Iemand hier ervaring of tips mee?
Je luteale fase moet minimaal 10 dagen zijn. Zit je daarop of erboven, dan is dat prima. Als je na de eisprong Pregnyl spuit om je luteale fase te verlengen, dan kreeg ik 1500 IE op dag 5, 7 en 9 na de eisprong/IUI. En van tevoren 10.000 IE om de eisprong op te wekken. Je zou ook om Utrogestan-bolletjes kunnen vragen. Die moet je vanaf je eisprong tot de testdatum twee of drie keer daags inbrengen. Pregnyl en Utrogestan zorgen voor typische zwangerschapskwalen. Dus symptomen zeggen helaas niks over een zwangerschap.
Ik weet waarom ze het doen. Alleen tot nu toe zakt iedere keer de moed in mijn schoenen omdat ik het idee heb dat het niks doet :s
In welke zin doet het niks? Als het je luteale fase verlengt tot een duur die binnen de normen valt, dan doet het zijn werk. Verhoogt het de kans op een zwangerschap? Nee. Je hebt geen hogere kans op een bevruchting of een goed doordelend embryootje. Het zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies in optimale conditie is, waardoor de kans op een innesteling ook optimaal is, mocht er bevruchting geweest zijn. Zo moet je het zien, niet als een middel waardoor de kans op een zwangerschap veel hoger is. Ik hoop voor je dat het alsnog gaat lukken met behulp van IUI. Geef de hoop nog niet op. Ik ken vrouwen die na de 4e, 5e of 6e IUI zwanger werden. Succes!
Opgeven doen we niet. Moeilijker wordt het wel steeds. Geduld heb ik niet dus dat werkt niet mee Thnx voor je woorden!
Geduld en het wachten blijven het moeilijkste van het medische traject... Zeker als anderen om je heen wel makkelijk en binnen no time zwanger worden. Sterkte en ik hoop dat het wachten snel beloond wordt!