Korte geschiedenis: Clomid 50, 100 en 150 nooit geen enkele groei gehad. Alle follikels kleiner dan 6mm en ze hebben nooit enig teken van leven gegeven. Menopur 75 en 112,5 gaf ook nooit enig teken van leven, alle follikels bleven klein en leken niet te groeien. Menopur 150 daarentegen gaf teveel groei, 3 rondes gehad met teveel follikels (3-6 boven de 12mm). Nu Puregon, omdat dit beter te doseren is. De startdosis is 100 eenheden. Op dag 3 (uitgangsecho) waren de follikels kleiner dan 6mm. Op dag 10 na 8 dagen spuiten waren er 3 follikels gegroeid, tussen de 8 en 10mm. Op dag 12 na dus 10 dagen spuiten waren er 4 follikels tussen de 8 en de 10mm. Er is dus wel iets in beweging, maar helaas dus weer meerdere follikels wat met Menopur ook het geval was en ze komen nu niet boven de 10mm uit tot nu toe. Nu is de afspraak dat ik dag 15 terugkom, dan heb ik 12 puregon 100 injecties gezet om te kijken of er nu wel follikels boven de 10mm uitkomen. Is dat niet zo, blijven ze nog onder de 10mm dan gaan we puregon ophogen, daar gaat zowel het ziekenhuis als ik vanuit. De bedoeling is dus dat er 1 of 2 follikels dominant worden en dat ze niet met z'n allen gaan groeien. Nu wil ik graag jullie mening, hoe gaan we ophogen? Ik mag 1 maal ophogen en ik mag dit maximaal 7 dagen spuiten, daarna moet ik de cyclus afbreken. Het ziekenhuis adviseert denk ik 125 eenheden. Wat denken jullie? Nu wordt er schijnbaar te weinig gespoten en is alles minimaal in beweging. Als we te ver ophogen is er teveel en is alles veel in beweging. Dus we moeten de dosis er tussen in hebben.. De tussenstapjes tussen Puregon 100 en Puregon 125 is circa 108 en 116 eenheden. ps: ik bloed ook lichtjes sinds 2/3 dagen en mijn BMS groeit heel langzaam (van 3,5 naar 4) dus dat zal ook een teken zijn dat deze dosis te laag is denk ik.
Ik ben zelf ook bezig met puregon, start vanavond weer met 1e dosis. Maar ik mag zelf niet ophogen alhoewel dat ook wel door mijn hoofd spookt soms. Vorige cyclus zat ik op 150 eh al. Nu start ik met 75 eh. De eerste x begon ik bij 25 eh. En dag 11 mag ik terugkomen!