Hoi! Wij hebben in juni 2010 een huis laten bouwen en een keuken laten plaatsen door de KeukenKampioen. Nu bijna 3 jaar later werkt de koelkast niet meer goed. Hij slaat niet aan, waardoor onze producten steeds opwarmen en ontdooien (3 vrieslades). Pas als we de koelkast uit zetten en weer aan doen, begint de koelkast weer te werken......Gisteren de KeukenKampioen gebeld en doorverbonden met Whirlpool. Ik heb na 24 minuten in de wacht staan opgehangen en later heeft mijn man geprobeerd voor 1 uur. Steeds kregen we niemand aan de lijn?! Vandaag het boekje van zolder gehaald, daarin staat dat we "maar" 2 jaar garantie hebben:x Dus heeft het toch geen zin meer om te bellen? Heeft iemand een partner die misschien weet wat wij eraan kunnen doen of moet er een monteur langs komen? Groet!
wij hebben met met een ander aparaat in dekeuken maar hadden 5 jaar garantie. Officieel altijd maar 2 of 3 maar het kan ook zo zijn als je meer dan 4 producten in je inbouwkeuken hebt je dan langer garantie hebt Dat moet je ff nakijken want wij vielen net wel weer binnen die 5 jaar' En dat stond bij ons niet in de garantie bepaling maar op internet bij de leverancier zelf.
Whirlpool - Whirlpool Bij aankoop van minimaal 4 inbouwapparaten (m.u.v. de Side-by-Side koelkasten) biedt Whirlpool 5 jaar garantie. Aansluitend op de fabrieksgarantie van 24 maanden, biedt Whirlpool u 3 jaar verlengde garantie aan. Om van de verlengde garantie gebruik te kunnen maken, dient u zich in te schrijven. U kunt zich inschrijven binnen 30 dagen na levering of installatie. Deze verlengde garantie geeft bij een storing het recht op de vergoeding van arbeidsloon en de te vervangen onderdelen. In het derde, vierde en vijfde jaar zal alleen het geldende voorrijtarief in rekening worden gebracht. U kunt deze garantie ook aankopen indien u minder dan 4 inbouwapparaten gelijktijdig heeft gekocht. In dit geval kunt u contact opnemen met onze Consumenten Servicelijn onder telefoonnummer 076 - 530 64 00. U ontvangt vervolgens een aanvraagformulier dat u volledig invult met uw adresgegevens, apparatuur en betalingsgegevens. Prijzen bij aankoop van: 1 apparaat: 35 2 apparaten: 70 3 apparaten: 105 4 of meer apparaten: 0 Voor de Side-by-Side koelkast kan een extra garantie gekocht worden voor 70.
Vriest hij onderin de vriezer wel? Kun je testen met een paar plakken brood. Onze Amerikaanse koel/vries combi had het vorige maand begeven net 3 jaar oud. Ik heb er een goede monteur bij gehad en de ventilator was kapot, voor 190,- euro was hij gemaakt, tja daar heb ik geen nieuwe voor!
Ik heb precies hetzelfde gehad met een whirlpool! Die deed maar wat, sloeg op de raarste momenten aan en was steeds te warm. Ook van keukenkampioen trouwens! Bleek de thermostaat vervangen te moeten worden. Bij mij ging het heel makkelijk. Er kwam een man van de whirlpool en hulp er zat een nieuwe in. Maar ik was volgens mij wel gewoon op tijd voor garantie...
Kijk even op deze website: Mijn televisie is kapot en de fabrieksgarantie is net verlopen. Moet ik de reparatie nu zelf betalen? | ConsuWijzer.nl Je hebt namelijk na de garantieperiode als consument nog steeds rechten.
Ja inderdaad. Garantie bijkopen is ook zonde. Nou ja... het geeft minder gezeur. Je hebt gewoon recht op garantie, zolang als de verwachte levensduur van een koelkast is. Als het een Whirlpool is, mag je echt wel behoorlijk wat jaartjes verwachten dat ie meegaat. De verkoper (keukenkampioen?) is verantwoordelijk voor de garantie. Die moet deze regelen. Hij mag jou niet doorsturen naar de fabrikant. Ze proberen zich er vaak onderuit te lullen, en vaak lukt dat, omdat de consumenten vaak niet weten dat ze recht hebben op meer. Ik zeg: Lees de info op die link hierboven, ga naar de keukenkampioen en houd je poot stijf! Jij staat in je recht. Dit is wettelijk geregeld.
Echt? Ik heb als allereerst de KK gebeld, zij hebben mij doorverbonden....Dus maandag weer gelijk aan de telefoon! Bah!
Ze zullen niet de eerste zijn. Helemaal schandalig als je ook nog kosten hebt aan het bellen. Als bellen naar de fabrikant bijvoorbeeld via een 0900 nummer moet. Daar mag je ze dan ook best op aanspreken.
Bekijk deze video van de Consumentenbond maar eens: Garantie: Zo zit het! (Consumentenbond) - YouTube
Oke...dus vandaag heeft mijn man gebeld, ze komen pas donderdag 23 mei en de kosten zijn tot 175 euro voor onze rekening Toen ik dit hoorde, heb ik Whirlpool gebeld en gezegd dat ik geen cent ga betalen en dat ze eerder moeten komen. "Mevrouw, u zult de KeukenKampioen moeten bellen....." Dus gelijk gedaan! De KK zegt dat zij 1/3 van de kosten dekken en wij dus 2/3 moeten betalen....Dit staat in hun voorwaarden????? Ze hebben wel een spoedmelding bij Whirlpool neergelegd. Wij moeten steeds de thermostaat omlaag en omhoog zetten anders koelt de koelkast niet, blijven we dit tot donderdag 23 mei doen kan het zijn dat we in de tussentijd iets hebben beschadigd.....maar ja...wat moet we dan?....tot zo lang onze producten niet koelen.....pffff grrr.....:x:x
Die voorwaarden gelden niet als ze in strijd zijn met de wet. Of dat zo is, weet ik niet zeker. Oh en hebben jullie die voorwaarden ooit gezien? Zo niet, dan is het sowieso niet rechtsgeldig, volgens mij. Leg de situatie eens hier uit: https://www.facebook.com/consumentenbond Ze kunnen je daar wel vertellen of: - Jullie daadwerkelijk moeten meebetalen aan de reparatiekosten - De KK niet verplicht is om tijdelijk een andere koelkast o.i.d. te leveren, zolang die van jullie niet functioneert - Hoe het zit met hun eigen voorwaarden en of die wel rechtsgeldig zijn.
koelt je vriezer wel? wij hadden dit ook laatst. ze zeiden dat je dan de hele koelkast 48u uit moet zetten(dus ook de vriezer), kan namelijk zijn dat er een ventieltje verstopt zit, en dan komt er in je opvangbak beneden water, en als die volloopt kan je kortsluiting krijgen en dat is wel het laatste wat je wil