Koelkast stuk?

Discussie in 'De lounge' gestart door dds, 11 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi!

    Wij hebben in juni 2010 een huis laten bouwen en een keuken laten plaatsen door de KeukenKampioen. Nu bijna 3 jaar later werkt de koelkast niet meer goed. Hij slaat niet aan, waardoor onze producten steeds opwarmen en ontdooien (3 vrieslades). Pas als we de koelkast uit zetten en weer aan doen, begint de koelkast weer te werken......Gisteren de KeukenKampioen gebeld en doorverbonden met Whirlpool. Ik heb na 24 minuten in de wacht staan opgehangen en later heeft mijn man geprobeerd voor 1 uur. Steeds kregen we niemand aan de lijn?! Vandaag het boekje van zolder gehaald, daarin staat dat we "maar" 2 jaar garantie hebben:x

    Dus heeft het toch geen zin meer om te bellen?
    Heeft iemand een partner die misschien weet wat wij eraan kunnen doen of moet er een monteur langs komen?

    Groet!
     
  2. WesDaan

    WesDaan Fanatiek lid

    10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    wij hebben met met een ander aparaat in dekeuken maar hadden 5 jaar garantie.
    Officieel altijd maar 2 of 3 maar het kan ook zo zijn als je meer dan 4 producten in je inbouwkeuken hebt je dan langer garantie hebt
    Dat moet je ff nakijken want wij vielen net wel weer binnen die 5 jaar'
    En dat stond bij ons niet in de garantie bepaling maar op internet bij de leverancier zelf.
     
  3. WesDaan

    WesDaan Fanatiek lid

    10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Whirlpool - Whirlpool

    Bij aankoop van minimaal 4 inbouwapparaten (m.u.v. de Side-by-Side koelkasten) biedt Whirlpool 5 jaar garantie.
    Aansluitend op de fabrieksgarantie van 24 maanden, biedt Whirlpool u 3 jaar verlengde garantie aan. Om van de verlengde garantie gebruik te kunnen maken, dient u zich in te schrijven. U kunt zich inschrijven binnen 30 dagen na levering of installatie. Deze verlengde garantie geeft bij een storing het recht op de vergoeding van arbeidsloon en de te vervangen onderdelen. In het derde, vierde en vijfde jaar zal alleen het geldende voorrijtarief in rekening worden gebracht.
    U kunt deze garantie ook aankopen indien u minder dan 4 inbouwapparaten gelijktijdig heeft gekocht. In dit geval kunt u contact opnemen met onze Consumenten Servicelijn onder telefoonnummer 076 - 530 64 00. U ontvangt vervolgens een aanvraagformulier dat u volledig invult met uw adresgegevens, apparatuur en betalingsgegevens.
    Prijzen bij aankoop van:
    1 apparaat: € 35
    2 apparaten: € 70
    3 apparaten: € 105
    4 of meer apparaten: € 0
    Voor de Side-by-Side koelkast kan een extra garantie gekocht worden voor € 70.
     
  4. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Vriest hij onderin de vriezer wel? Kun je testen met een paar plakken brood.

    Onze Amerikaanse koel/vries combi had het vorige maand begeven net 3 jaar oud.

    Ik heb er een goede monteur bij gehad en de ventilator was kapot, voor 190,- euro was hij gemaakt, tja daar heb ik geen nieuwe voor!
     
  5. Mirtje87

    Mirtje87 Bekend lid

    1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Ik heb precies hetzelfde gehad met een whirlpool! Die deed maar wat, sloeg op de raarste momenten aan en was steeds te warm. Ook van keukenkampioen trouwens!

    Bleek de thermostaat vervangen te moeten worden. Bij mij ging het heel makkelijk. Er kwam een man van de whirlpool en hulp er zat een nieuwe in. Maar ik was volgens mij wel gewoon op tijd voor garantie...
     
  6. Mirtje87

    Mirtje87 Bekend lid

    1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    En dat hoef ik niet aan mijn partner te vragen hoor ;)
     
  7. Marlous28

    Marlous28 Fanatiek lid

    5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
  8. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
  9. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja inderdaad. Garantie bijkopen is ook zonde. Nou ja... het geeft minder gezeur. Je hebt gewoon recht op garantie, zolang als de verwachte levensduur van een koelkast is. Als het een Whirlpool is, mag je echt wel behoorlijk wat jaartjes verwachten dat ie meegaat.

    De verkoper (keukenkampioen?) is verantwoordelijk voor de garantie. Die moet deze regelen. Hij mag jou niet doorsturen naar de fabrikant. Ze proberen zich er vaak onderuit te lullen, en vaak lukt dat, omdat de consumenten vaak niet weten dat ze recht hebben op meer.

    Ik zeg: Lees de info op die link hierboven, ga naar de keukenkampioen en houd je poot stijf! Jij staat in je recht. Dit is wettelijk geregeld.
     
  10. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

    Echt? Ik heb als allereerst de KK gebeld, zij hebben mij doorverbonden....Dus maandag weer gelijk aan de telefoon! Bah!
     
  11. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ze zullen niet de eerste zijn. :(
    Helemaal schandalig als je ook nog kosten hebt aan het bellen. Als bellen naar de fabrikant bijvoorbeeld via een 0900 nummer moet. Daar mag je ze dan ook best op aanspreken.
     
  12. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
  13. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Oke...dus vandaag heeft mijn man gebeld, ze komen pas donderdag 23 mei en de kosten zijn tot 175 euro voor onze rekening:$

    Toen ik dit hoorde, heb ik Whirlpool gebeld en gezegd dat ik geen cent ga betalen en dat ze eerder moeten komen.
    "Mevrouw, u zult de KeukenKampioen moeten bellen....."
    Dus gelijk gedaan!
    De KK zegt dat zij 1/3 van de kosten dekken en wij dus 2/3 moeten betalen....Dit staat in hun voorwaarden????? Ze hebben wel een spoedmelding bij Whirlpool neergelegd.
    Wij moeten steeds de thermostaat omlaag en omhoog zetten anders koelt de koelkast niet, blijven we dit tot donderdag 23 mei doen kan het zijn dat we in de tussentijd iets hebben beschadigd.....maar ja...wat moet we dan?....tot zo lang onze producten niet koelen.....pffff grrr.....:x:x
     
  14. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Die voorwaarden gelden niet als ze in strijd zijn met de wet. Of dat zo is, weet ik niet zeker. Oh en hebben jullie die voorwaarden ooit gezien? Zo niet, dan is het sowieso niet rechtsgeldig, volgens mij.

    Leg de situatie eens hier uit: https://www.facebook.com/consumentenbond
    Ze kunnen je daar wel vertellen of:
    - Jullie daadwerkelijk moeten meebetalen aan de reparatiekosten
    - De KK niet verplicht is om tijdelijk een andere koelkast o.i.d. te leveren, zolang die van jullie niet functioneert
    - Hoe het zit met hun eigen voorwaarden en of die wel rechtsgeldig zijn.
     
  15. pipootje

    pipootje Niet meer actief

    koelt je vriezer wel?
    wij hadden dit ook laatst. ze zeiden dat je dan de hele koelkast 48u uit moet zetten(dus ook de vriezer), kan namelijk zijn dat er een ventieltje verstopt zit,
    en dan komt er in je opvangbak beneden water, en als die volloopt kan je kortsluiting krijgen en dat is wel het laatste wat je wil
     

Deel Deze Pagina