naar de Efteling, 31 weken zwanger

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    27 december kunnen we voor heel goedkoop (10 euro pp) een dagje naar de Efteling. Maar dan ben ik al 31 weken zwanger. We hebben ons opgegeven, maar weten jullie of er voor mij dan wel veel te beleven valt. Ik ben daar al zolang niet geweest en er zal inmiddels veel leuke attracties bijgekomen zijn. Wat ik nog ken is de droomvlucht en fatamorgana en de enge achtbanen. Maar vind het wel sneu voor mijn man als hij door mij nergens in kan zeg maar. Zijn er nog veel leuke attracties waar we samen in kunnen. Wat ik bijvoorbeeld leuk vind is die zwevende schip, maar daar kan ik vast ook niet in :(

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

#2 SeaShell, 5 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 dec 2011
    Houd er rekening mee dat attracties zoals de bobbaan, vliegende Hollander, python, piranha,halve maen (schip) etc gesloten zijn tijdens de winterefteling bij slecht weer/temperatuur

als je man en durfal is is de vogelrok leuk, Joris en de draak, de Bob, python, vliegende Hollander,etc, halve maen,maar veel van deze dingen zullen dus dicht zijn tijdje de winterefteling

Maar je kunt er nu ook schaatsen in de schaatstent,(je man bijv) en jullie samen kunnen in carnaval festival, fata morgana, droomvlucht, villa volta, sprookjesbos, land van laaf, spookslot, etc, dus er is nog genoeg leuks te beleven.

3. SeaShell

Ps: ook raveleijn is leuk ( parkshow voor kinderen boven de 7 jaar)
    en tijdens de winterefteling worden er ook 3D projecties op de gebouwen van de vliegende Hollander, villa volta, en spookslot geprojecteerd en dat wil je echt niet missen, dat is zooo mooi gedaan!

Hou er ook rekening mee dat de efteling in de winter pas om 11.00 open is ipv 10.00

4. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Idd, Daantje dat is ook heel mooi. De droomvlucht, pandadroom, fatamorgana, sprookjesbos, carnavalfestival, spookslot, etc is allemaal open. Het is er prachtig versierd en alles ligt vol sneeuw. Het is zó mooi. Alleen al om te wandelen kun je er heerlijk genieten. Het is een winterse sfeer met een ijsbaan en een theatershow. Overal stands met broodje worst, erwtensoep en warme chocomel met slagroom. Ook staan er overal vuurkorven en zingen er gospelkoren bij de warmtehaarden. Ik zou zeggen,..gaan! Zo leuk. Veel plezier.
    0ja, mocht je twijfelen, dan neem ik de kaartjes graag van je over:)!!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Volgens mij mag je als zwangere niet in de Villa Volta :) maar de rest inderdaad wel.

Voor die prijs zou ik gewoon gaan TS, nog even gezellig een dagje weg!

6. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Villa volta mag niet ivm die stang voor je buik nee, als je al een grote buik hebt knelt die stang je buik af, dus daar maar niet in gaan met 31 weken denk ik zo.

verder is de efteling ook zonder de achtbanen erg leuk! :)

7. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

vraag me af of je benen het redden! (wat een park :-s)
    In disney kon je speciale zwangere passen halen. Zodat je via de achteringang (invalide) in de attracties mocht en niet te lang in de rij hoeft te staan. Misschien idee om te bellen naar de efteling om te vragen waar je in mag. Misschien komen ze dan ook wel met zo een pas.

8. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Nee dat hebben ze daar niet.
    Je kan als het lopen te ver is het treintje nemen?

9. MarjanDS

MarjanDS Actief lid

28 nov 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk zeg, de efteling :)
    Het is voor mij ook al een hele tijd geleden dat ik er geweest ben, maar volgens mij is er genoeg waar je als zwangere vrouw wel in kunt!

En als je je goed voelt, waarom niet?
    Veel plezier alvast :D

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

De vliegende hollander, joris, vogel rok en de bob zijn wel open (ben eergister geweest, als het vriest zijn er wel meer sicht)

Maar daarmag je idd niet in. Er is nu echter genoeg te beleven. Alles is prachtig aangekleed en verlicht, ik zou er dus zeker ook savonds nog even blijven!

Er is echt genoeg te doen, gewoon lekker gaan!

11. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja voor de gezelligheid maar je kunt maar weinig doen, en hopen dat de temperatuur dan zo blijft anders zit je maar te wachten in de kou....

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Denk op zich wel kunt gaan maar het lopen met een buik 31 weken zwanger. Zou het niet in mijn hoofd gehaald hebben.

Ben wel geweest toen ik 12 weken zwanger was van mijn jongste. Ik was kapot kon geen voet meer voor of achter uit zetten. Liep echt op me laatste loodjes, In het begin van de zwangerschap. haha.

Maar misschien kan je een rolstoel mee nemen het park in kan je vriend lekker duwen als je echt te moe bent om te lopen. Reken wel met 31 weken ga je echt wel merken dat je zwanger bent en zeker je voeten heupen en rug pff.

13. SeaShell

de vogelrok is sowieso open tijdens de winterefteling, maar veel attracties zijn gesloten met koud weer ( wat er nu dus aankomt)

Efteling :

* Tijdens de Winter Efteling zijn bijna alle attracties open. Joris en de Draak, Python, Halve Maen, Bobbaan en D’Oude Tuffer zijn geopend wanneer de weersomstandigheden het toelaten. De Vliegende Hollander en de Piraña zijn gesloten gedurende de Winter Efteling

14. SeaShell

zoals pnirmal zegt: je kunt een rolstoel reserveren. je moet dan wel minimaal 1 dag vantevoren bellen naar de efteling en zeggen dat je er 1 wil reserveren. op de dag zelf gaat haast niet, want alles is dan al gereserveerd of weg.

je moet dan een identiteitskaart laten zien, en kunt dan gratis een hele dag een rolstoel lenen. ook mag je dan wel voor als je in een rolstoel zit en mag je door de speciale ingang naar binnen die vrijwel elke attractie heeft ( behalve droomvlucht geloof ik)

15. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Klopt droomvlucht heeft geen aparte ingang. Wat je kan doen is daar meteen als eerste naar toe gaan dan is het er (waarschijnlijk) nog niet heel druk.

16. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Stond in november in de krant dat Droomvlucht gesloten is ivm haarscheurtjes die ze tijdens inspectie aantroffen.

17. Als zwangere vrouw kun je net zoveel als een klein kind wat nog niet in de achtbanen mag. En is de Efteling niet juist geweldig voor kindjes? Echt wel! Gewoon doen dus! :D

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oeh.. had ik dát geweten.. toen ik 26 weken zwanger was van de oudste ben ik geweest.. maar pffff. Ik heb zoveel bandenpijn gehad! Had toch wel gescheeld!

19. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Idd een rolstoel reserveren! hadden wij toen ook gedaan (ik was ook 31 wkn)

Je krijgt dan zo'n lekkere zachte hihi als je op de dag zelf gaat voor een rolstoel heb je of niks.. of zo'n harde stoel op wieletjes..

20. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ja kwam met toeval er achter :) Wilde namelijk weten welke attracties je in kon en bij navraag kreeg ik een pas. Kon zelfs vooraan staan bij de show die door het park rijd (oke ik zat wel op de gehandicapten plek maar toch :) )

Deel Deze Pagina