icsi in zwolle, wie ook? beginner!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door henriette86, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henriette86

henriette86 Nieuw lid

18 okt 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

mijn naam is henriette en ik ben 23 jaar. we zijn nu ruim 2 jaar aan het proberen om zwanger te raken, maar helaas is dit (nog) niet gelukt. :(
    na een aantal onderzoeken in het ziekenhuis in lelystad zijn we erachter gekomen dat mijn man niet voldoende zwemmertjes heeft om ervoor te zorgen dat wij op de normale manier zwanger kunnen raken. onze enige kans is icsi.
    we hebben besloten dit in zwolle te gaan doen. als het goed is, zijn al onze gegevens afgelopen vrijdag verzonden naar zwolle. dus nu is het afwachten wanneer we opgeroepen worden.
    zijn er hier meiden die ook in zwolle lopen of gelopen hebben?
    ik vind het allemaal zo spannend...wat is de normale gang van zaken bij icsi? ik wil graag jullie verhalen horen :)

groetjes henriette

2. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hallo Henriette,

Helaas welkom hier op het forum. Ik ga er maar even vanuit dat jullie het hele voortraject via huisarts/gyn al hebben gehad voordat jullie naar Zwolle werden doorgestuurd?

Wij hebben ook icsi gedaan in Zwolle.
    Onze gegevens werden half april 2008 opgestuurd en 2 wkn later hadden we al een eerste schriftelijke reactie met afspraken voor het e.e.a. Manlief moest 3 wkn later sperma inleveren voor onderzoek (semenopwerktest, spermiogram).
    Weer 2wkn later hadden we ons intake gesprek met één van de fertiliteitsartsen. Dr. v. K. We moesten een foto inleveren voor ons dossier en onze medische geschiedenis werd doorgenomen. Tevens kregen we de uitslag van het sperma onderzoek die tevens weer niet goed was. Daarom ook voor ons direct icsi dus. Er werd e.e.a. over de behandeling verteld/uitgelegd, risico's werden besproken en uitleg over wel/geen chromosomenonderzoek. Het standaardriedeltje bloed moest weer geprikt worden bij beiden (hiv/hepatitis/etc), doen ze daar altijd standaard nog eens. Verder bij mij op 3e dag van volgende cyclus ook bloed prikken op: schildklierscreening, LH,FSH,Oestradiol, Prolactine). Er werd 2e intake gesprek gepland voor bij de IVF/ICSI verpleegkundie. Deze hadden we 10 wkn later. Gesprek van ongeveer een uur, veel info gehad over behandeling, de hormonen, het spuitn etc, veel vragen kunnen stellen.

Dit zal ongeveer het eerstvolende allemaal zijn wat je ongeveer kunt verwachten in Zwolle. Wij vonden het vrij snel gaan allemaal. In september, dus 3 mnd na intake gesprek konden we beginnen. Helaas liep het niet allemaal van een leie dakje (zie m'n onderschrift) en voor we daadwerkelijk voor de eerste voledige icsi gingen was het een dik jaar later. 1e icsi is heas mislukt. Kwamen daarna opnieuw op wachtlijst waardoor we pas weer in januari 2010 konden beginnen. Toen over gestapt naar Meppel icm Zwolle (transport IVF) en toen in sept. jl. al kunnen starten. En met ZÉÉR goed resultaat. Nu dik 6 wkn zwanger via icsi 2.

Hoop dat ik je zo eerst weer aan wat antwoorden heb kunnen helpen!! Wil je héél erg veel succes wensen in dit lange en vaak moeilijke traject. Hier op het forum kun je vast wel veel info vinden. Zal dit topic in de gaten houden...mocht je nog vragen heben zal ik ze proberen te beantwoorden. Je mag me anders ook altijd een pbtje sturen!!

Succes!!

Groetjes Majo

Deel Deze Pagina