Wij wonen in het buitenland en voeden onze kinderen tweetalig op. Mijn dochter spreekt beide talen even goed, maar ik merk dat ze een voorkeur krijgt voor het Italiaans, ze spreekt ook met haar broertje in het Italiaans. Ik ben de enige in haar omgeving die Nederlands met haar spreekt. We weten niet of we hier voor altijd blijven wonen, dus ik vind het erg belangrijk dat ze het Nederlands perfect spreekt maar ook schrijft en leest. Ze zal misschien later naar een Nederlandse school gaan maar ook als we hier blijven wil ik dat ze de taal goed beheerst zodat ze eventueel in Nederland zou kunnen studeren. Heeft er iemand ervaring met de programma's van de wereldschool? Je kunt hier per vak al het lesmateriaal kopen wat op een reguliere basisschool gegeven wordt, vanaf groep 3. Is dit aan te raden als extra zodat ook de grammatica goed geleerd wordt? Het zou mij dan alleen gaan om het pakket Nederlandse taal. Zie in mijn omgeving dat de kinderen van NL/Italiaanse gezinnen hier best wel aardig Nederlands spreken, maar grammaticaal maken ze vrij veel fouten. Ook kunnen ze het niet heel goed lezen en schrijven. Vind dit zo zonde, wil het zelf graag voorkomen bij mijn kinderen. Dus, iemand ervaring hiermee, of met een andere manier?