Iemand ervaring met Proluton?

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Soof88, 27 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soof88

Soof88 Lid

3 mei 2015
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,

Intussen ben ik bijna 8 weken zwanger. Rond week 14 wordt er bij mij een cerclage geplaatst en ik mag ook gebruikmaken van Proluton spuiten. Heeft iemand ervaring met Proluton? Ik word er een beetje onzeker van omdat nog niet duidelijk is wat dit met je kindje kan doen. Anderzijds wil ik zoveel mogelijk doen om mijn kindje gezond ter wereld te laten komen.

Graag jullie ervaring.

2. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik heb bij mijn tweede zwangerschap (eerste dochter kwam met 29.6 weken) vanaf 16 weken proluton injecties gekregen. Eerder was niet goed omdat het voor jongetjes voor afwijkingen zou kunnen zorgen aan het geslacht geloof ik, wat dan net rond die tijd gevormd wordt. Maar omdat jij het over 14 weken hebt ligt dat misschien nu anders?
    Ik kreeg wekelijks een injectie in mijn bil. Het spul brandt een beetje maar dat hing ook heel erg af aan de manier waarop je het inspuit. De ene week had ik meer last dan de andere week. Mijn man mocht het op een gegeven moment doen dus hoefde ik niet elke week naar het ziekenhuis. Ik heb er 20 gehad en een week en een dag na de laatste spuit werd mijn dochter geboren dus het lijkt wel gewerkt te hebben!
    Ik slikte er ook nog magnesium bij (baarmoeder is een spier en magnesium ontspant de spieren).

Bij een volgend kindje is dit ook weer het plan zo.

3. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    ik heb het bij 2 zwangerschappen gebruikt!
    1e zw kindje verloren met 21 weken.
    2e en 3e zw preventief cerclage en vanaf 16 weken proluton injecties tm week 34..

heel veel succes met je zwangerschap doe rustig aan

4. Soof88

Soof88 Lid

3 mei 2015
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor de reacties! Ik ben absolute voorstander van de cerclage, maar ik ben wel bang voor eventuele gevolgen die proluton kan hebben. Het idee dat de plasbuis voor jochies misschien minder goed kan gaan functioneren geeft naar mijn gevoel toch aan dat het behoorlijke troep is wat je binnen krijgt.
    Voor mij is dit nogal dubbel, omdat mijn oma vroeger het DESHORMOON heeft geslikt. Later bleek dat dit hormoon enorme schade toebracht aan vruchtbaarheid etc. Zij deed toen ook waarvan men dacht dat het goed was.
    Ik denk dus nog even goed na, maar vind het wel prettig om te horen dat het bij jullie goed is gegaan.

5. Soof88

Soof88 Lid

3 mei 2015
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    O ja. Wat voor effect had Proluton op jullie?

6. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik weet niet of ik zelf bijwerkingen heb gekregen van de injecties. Moeilijk te zeggen, omdat het ook 'gewoon' door de zwangerschap kon komen.
    Geloof dat het zo kan zijn dat je stoelgang er wat moeilijker door kan worden maar daar heb ik zelf geen last van gehad.

Over eventuele bijwerkingen op lange termijn; tsja.. in mijn ogen was het een beetje kiezen tussen twee kwaden. Te vroeg geboren worden is ook niet goed voor de gezondheid en er is veel onderzoek naar gedaan. Ik wilde alles proberen om de baby dit keer langer binnen te houden. Maar als je je er niet prettig bij voelt dan moet je het niet doen natuurlijk. Het werkt ook niet bij elke vrouw. Ik zou je zorgen bij de gynaecoloog neerleggen en er veel over lezen, misschien helpt dat met het maken van een beslissing.

7. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Hoi,

Bij de tweede zwangerschap heb ik proluton injecties gekregen, en geen cerclage nodig. Ik mocht al vroeg beginnen hiermee omdat de eerste met 16 weken geboren werd. Er zijn geen bijwerkingen, misschien dat ik me rustiger voel door dat hormoon. Maar dat kan ook door de zwangerschap komen. Ik heb een gezonde jongen gekregen, en mijn baarmoeder werd met 30 weken pas onrustig. met 32 weken tot 37.1 weken in het ziekenhuis gelegen met ontsluiting.
    Een half jaar later werd ik weer zwanger.
    Deze keer weer gestart met proluton. De prikken wil ik niet in mn bil, maar in het boven been. Mag ook.Ik vind het niet zo gevoelig, maar soms jeukt het wel een paar dagen, en meteen na de prik komt er een beetje olie omhoog, dus een goede pleister en broek die gevoelig is voor vlekken is wel een tip.

En de assistente van de huisarts prikt die bij mij. Na verleg. Dus hoef helemaal niet ervoor naar het ziekenhuis. Ik maakte me bij de eerste ook zorgen over dat proluton,maar het ging goed en geen bijwerkingen, dus waarom niet...Nu maar hopen dat het ook echt werkt, en dit kindje lang blijft zitten.

8. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Ik heb ook nog overlegd met de huisarts, omdat hij toch meer los staat van alles rondom zwangerschap. En dat maakte me ook een stuk zekerder in mijn keuze.;)

9. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Ik heb proluton injecties gespoten gekregen vanaf 16 tot 34 weken dacht ik. Ik heb zo ver ik weet geen bijwerkingen gehad. Verder een hele rustige zwangerschap gehad, ingeleid met 38,5 weken en een gezond jongetje van bijna 9 maanden.

10. Soof88

Soof88 Lid

3 mei 2015
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Het stelt me toch enigszins gerust. Op jullie baby had de proluton geen bijwerking gehad?

11. Snuffie47

Snuffie47 Lid

25 sep 2009
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Heb ook bij mijn tweede zwangerschap proluton gehad. Van 16 tm 36 weken. Onze dochter is helemaal gezond. Zelf was ik de dag van de injectie aan het eind van de dag wat emotioneler zeg maar... Toch extra hormonen denk ik haha.

Anders vraag je nog even hoe het zit met die geslachtsvorming inderdaad. Ik dacht ook dat het pas na 16 weken kon maar ben geen dokter. Misschien stelt dat ook wat gerust.

12. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Mijn baby is gezond, ik ben ingeleid met 37.1 weken, 49 cm en 2900 gram. En hij is nog steeds gezond, groeit goed en doet het goed. Sliep al heel snel door en is lekker rustig.Hij is nu 10,5 maanden.:) Is ook onze eerste. Ben benieuwd hoe de tweede zal zijn. :)

13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik met 24,3 en 24,6 bevallen (een tweeling). Tijdens mijn tweede zwangerschap heb ik een pessarium gekregen en proluton zelf inwendig toegediend vanaf week 17. Ik had dezelfde twijfels als jij, maar het is een lichaamseigen stof, heel anders dan destijds met het des verhaal. Ons zoontje is een heerlijk ventje, gezond, groeit goed, ontwikkeld zich goed en met 38,5 wkn geboren! (Ingeleid omdat ik ook nog zwangerschapssuiker had en ik helemaal klaar was met de zwangerschap) Als ik nog een zwangerschap aandurf zou ik het weer doen, maar nu eerst genieten.

Deel Deze Pagina