Ons mini meisje Yulin

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door ons2ewonder, 17 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Eerst ons verhaal maar is op een rij zetten.
    Toen ik net 4 weken zwanger was kwam de middelste van 3,5 naar me toe mama er zitten 2 baby's in jou buik. 2 weken later er zit nog 1 roze baby in jou buik.

Met 6,5 weken de eerste echo bij de vk. Ze zag 2 vruchtzakken maar maar 1 kindje met kloppend hartje. Het kon alle kanten op. Bloedverlies met kans ook het goede kindje te verliezen. Of het lichaam nam het op.

3 weken later de termijnecho. Kindje groeide,2e vruchtzak werd kleiner maar aan de andere kant naast het kindje zat een bloedprop dus het kon alsnog mis gaan

Een week later termijnecho in het ziekenhuis ivm dat ik zelf en oudste dochter een hartafwijking hebben.
    Kindje lag er niet goed voor dus smiddags terug komen. Smiddags ging middelste van 3,5 mee en de echoscopiste vroeg wat komen jullie doen . Ze zei naar mama haar zieke buik kijken toen dacht ik al ze zal wel gelijk hebben. Echo er op en kindje was mooi gegroeid en werd 3 dagen vooruit gezet naar 11.1 weken tot onze mini wat draaide en de echoscopiste zei dit ziet er niet goed uit er zit vocht bij het hoofdje ik meet gelijk even de nekplooi als je dat goed vind. Nekplooi 4 mm.

De week erna al een uitgebreide echo bij de gyn. Ook hij zag een hygroma colli. En een nekplooi van 4,4mm. Kans op hartafwijking was het grootste ivm erfelijkheid van 50%. Op 2 stond een chromosoomafwijking.

Met 15 weken weer een guo ze leek stabiel en alles leek tot dan goed gezien de situatie. Wij wouden pas met 34 weken een vwp zodat als er een chromosoomafwijking was de artsen waren voorbereid maar ons kleine meisje het kon redden als ik weeën zou krijgen van de vwp.

Met 19.3 weer een guo en toen de gyn zijn gezicht wit wegtrok wist ik al dat het heel fout zat. Ik zag 1 grijze waas op het scherm. Toen zei hij ik zie geen vruchtwater. Met heel veel moeite kreeg hij het hoofd in beeld hersentjes zagen er goed uit. Voor het gezichtje zaten de handjes dus geen duidelijk beeld. Onderkant van het hart was nog iets zichtbaar sowiso een vsd en wanden van de kamers extreem dik hartje had het zwaar. Rest was te onduidelijk om te zien nieren was een wazige massa ze zijn er wel maar klein of hoefvormig en werken blijkbaar niet ook geen blaas aanwezig. En een groeiachterstand van 4 weken.

We konden afwachten tot ze zou overlijden en dan alle onderzoeken met kans dat er niks uit komt en dat kon nog weken duren Of een vlokkentest met 20,1 weken.
    Gekozen voor de vlokkentest we wouden duidelijkheid. Waarom was er ineens zoveel mis. achteruitgang hadden we rekening mee gehouden maar dit was extreem.

Na 2 weken de uitslag een ongebalanceerde translocatie van chromosoom 4en 6. Inmiddels hadden we ook al besloten de zwangerschap af te breken. Haar longen groeiden/ ontwikkelden helemaal niet en zouden dit ook niet gaan doen. Ze zou enorm moeten vechten maar we wisten dat ze het niet zou halen ook als het hartje met 40 weken nog zou kloppen. Daarbij kwam ze in de verdrukking in de baarmoeder.

Vrijdag 12 juni heb ik de eerste medicatie gekregen en zondag nacht werd ik wakker met bloedverlies en lichte weeën dus een paar uur eerder dan gepland melden we ons op de verloskamers. Om 9 uur de eerste medicatie. Sochtens nog een echo gehad haar hartje klopte nog. Om 2 uur weer medicatie want meer dan week worden was er nog niet gebeurd. Tegen de avond weer een echo en toen bleek dat haar hartje al gestopt was tijdens de weeën. Toen de weeen weer terug waren is de verpleging niet meer weg gegaan. En om 19.07 is onze prachtige kleine meid Yulin geboren. Compleet in de vliezen. Toen we haar uitpakten bleek dat ze haar oogjes open had.
    Maandagochtend is ze mee genomen voor obductie en eind van de ochtend was ze bij ons terug met haar kleertjes aan.

Maandagmiddag mochten we samen naar huis. Daar staad ze nu in de box in een heel mooi houten hart kistje.

Morgen brengen we haar samen met onze kinderen naar het crematorium.

En dan is het wachten op alle uitslagen de eerste verwachten we volgende week. Namelijk of ik drager ben van deze chromosoomafwijking . De rest volgt eind augustus.

Ze is 22 cm en 290 gram..ons kleine meisje wat zichzelf op de planning zette en zo welkom was vanaf het eerste moment En wat vanaf nu vanaf haar sterretje op ons let.

2. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    In haar kistje

3. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    jeetje wat heftig.. Heel veel sterkte met dit verlies.. Maar wat mooi dat jullie zo afscheid kunnen nemen van jullie dochtertje, heel veel respect hiervoor!

4. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Met tranen zit ik dit te lezen en ga 7jaar terug in de tijd... Wat heb je dat mooi opgeschreven,kippevel echt waar!
    Héél veel sterkte en kracht gewenst om dit verlies te dragen!

5. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Wat ongelofelijk verdrietig en heftig maar wat een prachtig meisje. Heel veel sterkte de komende periode!

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heel veel sterkte met het verlies van jullie mooie Yulin.

7. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Sterkte, en wat mooi opgeschreven. En een prachtig meisje!

8. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wow wat heftig! Maar wat een mooi kistje hebben jullie voor jullie kleine meid. Veel sterkte gewenst.

9. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Wat vreselijk verdrietig :( Gecondoleerd maar tegelijkertijd ook gefeliciteerd met jullie kleine meisje, want ze is toch geboren. Mooie naam heeft ze ook gekregen!
    En wat bijzonder dat ze haar oogjes open heeft zeg. Echt een klein eigenwijsje....

En zo speciaal wat kinderen allemaal aanvoelen he? Jullie kindje voelde alles gewoon goed aan!
    Voor mij heel herkenbaar, want toen ik 38 weken zwanger was vroeg ik aan mijn dochter of ze met haar zusje in mijn buik wilde kroelen en toen zei ze 'nee, baby zusje dood'. Ik schrok daar toen heel erg van, maar we hadden die ochtend nog een hele goede CTG gehad in het ziekenhuis (we kwamen al vaak op controle vanwege iets minder leven voelen). Vanaf toen moest ik gaan turven hoe vaak ze bewoog en dat ging elke dag goed, maar 5 dagen later voelde ik ineens niks meer. En toen bleek ons meisje overleden te zijn door een knoop in de navelstreng :(
    Ik blijf het zo bijzonder vinden dat onze oudste dit gewoon aan zag komen....

Nogmaals heel veel sterkte!

10. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Wat ontzettend verdrietig! :(
    Heb er geen woorden voor. Heel veel sterkte!

11. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Och wat is ze mooi..

Heel veel sterkte.. heb er tranen van in mijn ogen..

12. mamavjaquil

mamavjaquil Actief lid

26 apr 2015
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte

13. Mees17

Mees17 Actief lid

30 jun 2014
    297
    0
    0
    Heel veel sterkte met dit grote verlies. Wat een prachtig meisje en wat mooi hebben jullie het voor haar gedaan.
    Ik heb het zelf 7 weken geleden meegemaakt....
    Heel veel liefs voor jou ♡

14. Mees17

Mees17 Actief lid

30 jun 2014
    297
    0
    0
    Geniet nog van haar ♡

15. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Ontzettend veel sterkte! Pracht van een meisje!

16. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend heftig en verdrietig. Heel veel sterkte toegewenst!

17. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Prachtfoto's! Wat een verdriet. Ook wij zijn ons zoontje net verloren, het is een verdriet wat niemand zou mogen hebben. Veel kracht toegewenst. X

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Heel veel sterkte maar ooohhh wat is ze mooi!! <3

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

Heel erg veel sterkte met dit grote verdriet!

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat een prachtig meisje en wat een schitterende naam hebben jullie haar gegeven. Ondanks jullie verdriet wil ik je ook feliciteren met de geboorte van jullie lieve Yulin.

En daarnaast uiteraard ook gecondoleerd en enorm veel sterkte en kracht toewensen.

Deel Deze Pagina