Iemand ervaring met pseudokroep?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lynn85, 18 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Hoi allemaal,

Vorige week zijn wij bij een gezin op visite geweest, waar één van hun kinderen pseudokroep had. Ik had er zelf nog nooit van gehoord, dus dacht, hoop maar niet dat het besmettelijk is.
    Toen ik thuiskwam ben ik het gelijk op gaan zoeken, en het blijkt dus wel degelijk besmettelijk te zijn. Dat kindje zat een aantal keer bij ons meisje midden in dr gezich te hoesten.
    Vanaf vandaag is ons meisje niet zo fit, ze is erg moe en hoest heel erg, echt zo'n blafhoest, en ze zaagt heel erg. Nu ben ik dus bang dat ze ook pseudokroep heeft/krijgt. Heeft iemand hier ervaring mee? Het idee dat ze het benauwd krijgen vind ik best eng eigenlijk. Iemand misschien tips?

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Als ze het heel benauwd krijgt moet je de douche heel heet aan zetten, en in de douche (niet eronder natuurlijk) gaan zitten. Het stoom wat er vanaf komt helpt heel goed.
    Dit is het enige wat ik er over weet! Sterkte ermee, en ik hoop dat ze gewoon een verkoudheidje heeft.

3. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    mijn dochter heeft het ook gehad en bij haar bleef het alleen bij de zeehondenblaf, dus het hoeft niet erg te worden, maar wel vervelend, want ze hoesten vooral 's nachts en dat klinkt soms wel eng, sterkte!

Deel Deze Pagina