Xenos bestelling wat zijn mijn rechten

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 26 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    ik heb online 2 fotolijsten besteld waarvan 1 vrij grote. Ik had geen zin er mee te zeulen dus thuis laten bezorgen en met afterpay betaald. Het is zaterdag binnengekomen maar ben er vandaag pas aan toe gekomen uit te pakken. Nu is 1 van de lijsten onder het bescherm hoekje van karton helemaal ingedeukt. Ik dacht nouja gewoon retour sturen.
    Maar nu lees ik op de site dat als je niet tevreden bent en wilt retourneren, je sowieso niet in de winkel kunt terugbrengen of omruilen, als je voor afterpay gekozen hebt. Je moet contact opnemen met de klantenservice, en dan terugsturen. Maar kosten van dit terugsturen zijn voor jezelf??!?!
    Zou dit ook gelden voor een kapot geleverd artikel? Ik ga sowieso bellen morgen natuurlijk, maar iemand hier met ervaring? Mag een bedrijf jou überhaupt voor de kosten op laten draaien als ze zelf iets geleverd hebben dat stuk is, en je wilt een nieuwe?
    Als ze heel moeilijk doen, ga ik gewoon een nieuwe kopen in de winkel, en breng degene die stuk is met de “winkelbon” terug, niet netjes maar ik wil niet voor de kosten opdraaien eigenlijk...

2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.975
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nee geldt niet voor een kapot item lijkt me. Het is ook niet erg dat het een paar dagen heeft gelegen. De pakjes zijn gewoon verzekerd voor transport of ingecalculeerd.

Even bellen en dan krijg je denk ik een retour label van ze.

3. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.478
    6.092
    113
    Vrouw
    Dat geldt alleen wanneer je het artikel niet meer wilt, maar een kapot artikel zouden ze kosteloos moeten omruilen. Helemaal omdat je het via internet hebt gekocht, dus niet in de winkel de schade hebt kunnen zien. Benieuwd wat ze morgen tegen je zeggen, zou me niet te druk maken!

4. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.478
    6.092
    113
    Vrouw
    Trouwens al zou je een per ongeluk een kapot artikel uit de winkel meenemen, zelfs dan zijn ze verplicht het terug te nemen en te vergoeden. Dat terzijde ;) Komt wel goed!

5. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
  6. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Ja, dit is inderdaad zo, stom, niet bij nagedacht dat het gaat om product met schade!

Beausecret vindt dit leuk.
  7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik had het met een tafeltje.
    Ik heb gewoon foto’s gemaakt vd beschadiging.
    Deze doorgemaild. Na een paar dagen kreeg ik bericht terug: er zou kosteloos een nw tafel worden opgestuurd. Helaas was deze niet meer op voorraad. Ik heb de tafel vergoed gekregen.
    Ik hoefde niets terug te sturen, want dat was zonde vd verzendkosten.

Echt complimenten voor de klantenservice vd Xenos.

8. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Wat ik bij dit soort dingen, is het verpakken in de verpakking waarin je het ontvangen hebt.
    En dan "retour afzender" er op zetten.

Gaat altijd goed

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Gewoon even bellen. Hier prima ervaring gehad met Xenos, ik hoefde het artikel (plastic opbergbox, gebarsten) niet retour te zenden en kreeg gewoon een nieuwe.

10. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Bedank Meiden dit klinkt hoopvol:thumup:
    Ik bestel eigenlijk alles online, lekker makkelijk. Had nog nooit eerder meegemaakt dat je eventuele retourkosten zelf moet betalen. Ik ga even bellen morgen!

11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.627
    8.365
    113
    Vrouw
    Ik heb wel eens gehad dat ze iets vergeten waren. Even gebeld en een paar dagen later kreeg ik het netjes in de bus. Hier dus ook goede ervaringen met de service.

Deel Deze Pagina