whaaahh ratten!

Discussie in 'De lounge' gestart door Naomi86, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    ik heb vannacht beroerd geslapen. was gister nog laat op en zie 1 van mijn katten heel ingespannen naar buiten kijken. zit er op de stoep een hele dikke rat. had al het vermoeden dat ze weer actief waren want heb een groot gat bij mijn regenpijp zitten.

nu is mijn vraag wat kan ik doen? ik woon op een industrieterrein dus de ongedierte bestrijding bellen heeft geen zin.
    is er iets van een middel wat ik rond mijn huis kan strooien/zetten zodat ze in ieder geval niet meer rond mijn huis lopen?

muizen hebben we hier ook maar ratten... gatver!

ik ga zowiezo het vogel voer buiten weg halen, want dat vinden ze natuurlijk lekker. ook het stro wat nog in het hondenhok ligt gaat weg, dat gebruiken ze natuurlijk als nest materiaal.

2. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ik zou geen gif gebruiken, aangezien je zelf katten hebt. Als zo'n rat dood gaat van het gif, en je kat gaat die rat zitten opeten, dan heb je kans dat ie heel ziek wordt of zelfs dood kan gaan. Kun je bij een plaatselijke dierenwinkel geen informatie inwinnen over vallen o.i.d.???

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Een rattenvanger bellen! Serieus, die zijn er echt! Mijn ouders hadden laatst een grote bruine rat in de schuur zitten. Toevallig was een zoon van een kennis rattenvanger en die hebben ze gebeld.
    Die heeft wat vallen gezet en 2 dagen laten hadden ze hem gevangen!

Zo lopen jouw katten ook geen gevaar! Kan me voorstellen dat je geschrokken bent want die beesten zijn echt goor!

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ow ik zie nu je bericht dat je op een industrieterrein woont, komen ze dan niet???
    Dan zou ik gewoon gif kopen, en je katten tijdelijk binnen houden!

5. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    gemeente Buren
    een verdelger heeft denk ik geen zin, dan zou het een beetje dweilen met de kraan open zijn denk ik. mijn katten komen niet buiten, ja achter het huis is een ruimte die overdekt is tussen het huis en de fabriek waar ons huis voorstaat, daar komen de katten wel, maar of de ratten daar komen? geen idee.
    ik denk dat ik maar eens naar de dierenwinkel ga voor info, zou het anders ook niet weten, misschien dat er een goedje is wat ik om mijn huis kan strooien/spuiten wat ze op afstand houd.

ik zie mijn katten trouwens geen ratten vangen hoor, een muis vangen ze nog wel eens maar een rat, zo'n grote??

6. me83

me83 Niet meer actief

ohhh wat smerig die beesten.. bij mijn tante op de boederij hadden we ze ook... die kwamen uit de sloot.. wij hadden dan leefvallen.. waar ze in een kooitje terecht komen.. (ivm katten en kinderen en andere dieren geen gif) na het vangen werden ze verzopen in de regenton(jaa best zielig wel, maar een plaag wil je ook niet)

hopelijk ben je er snel vanaf.. want ze nemen nog al eens ziektes mee

7. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    doet me gelijk denken aan een kinderliedje alleen verdraaid..
    een ratje in de ton met een hoepeltje erom verzuipen, verzuipen en de plaag die viel in duigen:D

8. me83

me83 Niet meer actief

whahahaha echt he.. tja zo gaat dat op een boerderij;) maar als je het vergelijkt met gif denk ik dat verdinken minder erg is dan interne bloedingen van gif enzo ahahhaha

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Muizenwinkel

Daar kun je oa muizenlijm kopen ( en andere spullen speciaal voor ratten)
    Doe de muizenlijm op een plank of op karton en ze blijven eraan plakken als ze het opeten

Wij hebben heeeel de schuur kiervrij gemaakt en dichtgepurred, maar blijven muizen komen in de schuur, geen idee hoe, want er is geen kier te ontdekken

We hebben professioneel gif gehad van het bedrijf Rentokil, maar telkens is het gif opgegeten, maar ze blijven terugkomen. Lijken wel nucleaire muizen te zijn haha :p

Maar muizenlijm werkt prima. Ze blijven er dan aan vast zitten, dus je moet ze wel zelf losmaken.

Je hebt ook kant en klare lijmtunnels op muizenwinkel.nl
    Toevallig is mijn bestelling net binnengekomen

De lijm droogt niet en is niet giftig waardoor de lijm over 3 maanden ook nog bruikbaar is

Ook hebben ze speciaal lokvoer in een tube wat je op de lijmplank spuit zodat ze op het voer afkomen en vastplakken

Maar het meest effectieve gif werkt hier niet. Elke keer is het opgevreten, maar ze blijven leven haha
    Ook muizenvallen en rattenklemmen lijken ze te slim af te zijn.
    Muizen zijn gek op tunnels, dus zo'n lijmtunnel werkt wel prima

10. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    En dan plakken ze vast op de plank en sterven van de honger?
    Nee sorry, dan liever in één klap dood, het blijven toch beestjes..

Waarom komen ze niet op het industrieterrein?
    Ik woon zelf ook op een industrieterrein, gelukkig geen last van ratten hier!

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@lilaislief:

Wij controleren dagelijks of er een gevangen is en halen hem dus los, dus zal niet sterven van de honger haha

Wij hebben dus al vallen/klemmen/professioneel gif geprobeerd, maar het helpt niet, vandaar de allerlaatste oplossing, de lijm

12. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    gemeente Buren
    ik zit nu in de tuin, en heb net de stenen weggehaald bij t gat bij de buitenkraan, ze hebben flink hun best gedaan, zie nu gelukkig wel dat we een gemetselde fundering hebben dus onder het huis zullen ze niet zo snel komen ( hoop ik) laat het gat nu even open ( mijn rottweiler zit er met zijn kop bijna in) en vraag of mijn vriend het van het weekend wil dicht purren. hoop dat ze dan even wegblijven.

als ik ze maar niet zie ( dan denk ik dat ze er niet zijn).

13. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik zou dus wel de ongediertebestrijding bellen, al is het maar voor advies. Mijn broer is rattenvanger van beroep (ja het beroep bestaat echt maar die vangen muskusratten) maar vangt geen bruine of zwarte ratten (al zou ie het wel kunnen).

14. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    gemeente Buren
    ik heb een mailtje gestuurd naar rentokil. ben benieuwd.

15. Pooh92

Pooh92 Niet meer actief

Mijn vader schoot ze allemaal neer met de luchtbux....

16. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Nou, die van mij doet dat dus wel.
    Een muis of vogel "kado" krijgen is tot daar aan toe, maar ineens een dode rat in je kamer hebben liggen, bleh...
    Dat ie 'm kan vangen is tot daar aan toe, maar dan ook nog door het kattenluikje naar binnen krijgen, dat vind ik wel knap :D

Het gat dichtmaken met pur heeft geen zin, eten ze vrolijk doorheen (muizen ook overgens).

17. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    gemeente Buren
    dat is ook een optie maar heb toch geen zin om de hele nacht op de stoep te gaan liggen en te wachten tot die beesten tevoorschijn komen. zal het eens tegen mijn vriend zeggen misschien dat ik die zo gek kan krijgen, heeft ie tenminste een bewegend doel in plaats van op een kaartje schieten! (alhoewel.. ik schiet beter :D )

18. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    maak glasscherven en gooi die in een dikke laag in het gat wat je hebt ontdekt. Hier kruipen ze dan echt niet doorheen.

Mijn vader zorgde altijd dat hij dr 1 te pakken kreeg en die liet hij gillen van de pijn:) het enige wat werkt want alle ratten in de directe omgeving verdwijnen als sneeuw voor de zon.
    De boer achter ons had hield varken en daartussen een ven, ratten genoeg dus:$

19. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    gemeente Buren
    ze hebben net gebeld van rentokil. we moeten de gaten dichtstorten met beton. dus van het weekend ook het stro uit het hondenhok halen want dat is natuurlijk ideaal nestmateriaal. nu hopen dat mijn vriend een beetje flot is met het beton storten, die is niet zo snel namelijk....

Deel Deze Pagina