Ik gebruik sinds woensdag een nieuw antidepressivum, remeron. Nou ben ik er echt ontzettend suf, moe en akelig van. Ik kom echt met veel moeite overeind, dreig telkens in slaap te vallen en voel me gewoon opper dan op. Niet echt fijn in je uppie met 2 kleintjes. Iemand ervaring hiermee en hoe lang duurde het voor die sufheid verdween?
Dat heb ik geslikt, weet niet meer hoeveel mg. Ik had dezelfde klachten als jij en daarnaast ging ik er van kwijlen of bijv. bij het drinken liep het zo mijn mond weer uit. Ik ben er vrij snel mee gestopt, dus geen idee hoe of wat. Je zal weer opnieuw ingesteld moeten worden, dus dat kan sowieso wel een week of 2/3 zijn.
mijn vriend met slaapprobelemen krijgt deze medicijnen. niet voor depressie maar om juist in slaap te kunnen komen schijnt namelijk dat ze voor depressies veel te veel bijwerkingen hebben met name dat vermoeidheid dat ze voor depressie niet meer uitgeschreven worden volgens psycholoog van mijn vriend. echter nog wel bij slaappproblemen.
hmm op zich zou het niet gek zijn aangezien ik ook slaapproblemen heb. Ik neem ze ook in voor het slapen gaan. Maar dan zou na even wennen die sufheid overdag toch minder moeten worden neem ik aan.
ik heb ook remeron geslikt tegen depressie maar het hielp geen donder. ik werd er ook zo moe van maar het ging hier niet over. ben daarna op een ander middel overgegaan.
wij hebben remeron gegeven aan een client op mijn werk die s nachts dwaalde. het is geen slaapmedicatie, maar zorgt wel ervoor dat je angsten weg genomen worden.
hmmm klinkt allemaal niet positief wat ik hier en op een depressieforum lees. suf, moe en aankomen staat er
Mijn psycholoog was geen fan van Remeron. Juist van wege de vele bijwerkingen en de niet zo beste werking. Ik heb Citalopram gekregen de bijwerkingen waren veel minder en binnen twee weken voelde ik me al beter en mocht ik ook weer auto rijden. Sterkte. P.S jij bent/was toch ook ooit een pink Lady
Die heb ik ook gehad als smelt tablet. Daar werd ik een super zombie van. Ik herinner mij zelf bijna niets meer van die periode dat ik het slikte. Volgens mijn man leek ik continu high en fietste ik onder auto´s. Ik heb bij hem nagevraagd hoelang ik het geslikt heb, volgens hem 6 weken in verband met mogelijke instel tijd. Blijkbaar is het toen nooit goed ingesteld want ik weet dat iedereen vroeg aan mij om er mee te stoppen en ik ben toen weer over gestapt op mijn oude anti-depressiva.
Remeron is een ouder middel tegen depressie oorspronkelijk (eerste generatie heet dat toch?). Dat zijn eigenlijk de middelen die de meeste bijwerkingen hebben en het minst effectief zijn. Ik heb het alleen gekregen omdat ik uit iedere groep cq generatie 2 middelen geprobeerd moest hebben.. maar verder geen psychiaters gekend die er fan van waren. Er zijn andere middelen die beter werken tegen angst en slaapproblemen waar je niet zo onwijs lusteloos en energieloos van wordt.
wat gek, een artikel wat ik op internet vond suggereerd juist dat het een nieuwe middels is Beter dan prozac | Kennislink
het komt uit 1990 en valt eigenlijk onder de groep nassa en niet onder tricyclisch.. het staat niet overal goed vermeld op internet. hoe dan ook er zijn beter werkende middelen verkrijgbaar.. prozac is ook geen fijn middel vind ik.
prozac deed bij mij niks en lexapro ook niet. Ik hoop dat de remeron wel gaat werken. Heb wel besloten om even te wachten met verder gebruik tot mijn man woensdag weer thuis komt want heb er zoveel last van dat het zo niet te doen is en onverantwoord dag en nacht alleen met 2 kleintjes
ik had deze ook kwam bij een andere psyg en die zei wat voor mongolen zijn het om je deze sóchtends te geven dit word vaak aan mensen gegeven die moeite hebben met slappen. fijn om te horen als je deze om 7 uur s'ochtends krijgt ik snapte waarom ik de hele dag sliep heb ze 3 maanden gehad en die dufheid is niet over gegaan.
Ik heb ook geen positieve ervaring met remeron helaas, vooral veel aangekomen en geen werking. Heb daarna prozac gehad (hoge dosis) en dat beviel prima. Nu ivm zwangerschapswens overgestapt om sertraline. Dat slik ik nu bijna 2 week, nog wel misselijk van de bijwerkingen hoor!
Remeron is idd al een oud middel. Het kan natuurlijk prima werken maar dat verschilt gewoon per persoon. Als je je zo rot voelt is het idd slim om te wachten tot je man thuis is. Maar ik zou wel even overleggen met je arts of psych. Als je dit soort medicatie slikt bouw je een bepaalde bloedspiegel op. Als die bloedspiegel stabiel is ga je je dus steeds beter voelen. Ik weet niet precies hoe snel dat gaat maar het zou zonde zijn als je vanaf woensdag weer deze heftige klachten klacht en er dan langer last van hebt.
Kan zo'n 2 weken aanhouden die heftige bijwerkingen dus ik stop tijdelijk weer even. Dit gaat echt niet zo. Ben ent even boodschappen wezen doen en sta gewoon te tollen op mn benen nu.