Veilig op het werk raken (met de fiets)...

Discussie in 'De lounge' gestart door Lucia, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo hallo!

Ik moet morgen met de fiets naar het werk, het is zo'n 20 minuten rijden.(dinsdag moet ik ook, das bijna een halfuur)

Nu wil het zo dat het hier één grote ijsbaan is. Daarstraks zijn hier in de straat al 2 auto's op elkaar geknald.:$ Ze hebben de fietspaden (nog) niet gestrooid ofzo. Weet ook niet hoeveel zin dat heeft, want het sneeuw af en aan en vriest nog steeds.

Te voet is echt geen optie, het duurt een uur (moet 4 uurtjes werken) en ik lag daarstraks al op m'n kont toen ik een meter buiten de deur was.;)
    M'n vriend kan me niet brengen, die zorgt voor Alyna en die slaapt dan nog lekker.;) Plus dat het met de auto nu natuurlijk ook gevaarlijk is!(m'n ouders en schoonmama hebben ook geen auto, en heb verder niemand in de buurt hier)

Ik kan niet met de bus, die stopt daar niet echt in de buurt en tegen dat ik aan de halte ben, heb ik waarschijnlijk een gebroken been.:D

Dus...hebben jullie nog ideeën? Of tips hoe ik met de fiets NIET op m'n bek ga?:D

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

taxi?
    ik moet morgen met de auto naar mijn werk, 3 kwartier rijden, als ik met de fiets moest dan had ik mijn kerel wel even eerder uit bed geplukt hoor, zodat ie me kon brengen ;)

3. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Nou ik lees mee,ik moet ook 20 minuten fietsen,moet er om half 7 al zijn,en moet tot half 1..
    Had me net bedacht dat ik om kwart voor 6 weg ga,en op de stukjes dat ik kan fietsen , fiets ik , en de rest doe ik lopend ofzo,ben wel even onderweg dan

4. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    taxi is echt peperduur maar ik zou echt niet durven op de fiets. Kun je niet te voet gaan en dan heel vroeg vertrekken. Ik denk dat als je gaat fietsen het niet goed afloopt. Heb je ook geen collega die je kan komen ophalen?

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou met de fiets gaan lopen, val je ook niet zo snel ;)

Hier zijn de fietspaden en grote wegen vaak wel schoon gelukkig.
    Maar toen het de eerste keer gesneeuwd had moest ik ook lopen heb er toen een uur over gedaan ipv 15 minuten fietsen!

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hem uit bed plukken is geen probleem (alhoewel ik dat ook liever niet doe omdat hij de hele nacht werkt, maar soit ;)), maar laat m'n lieve meisje liever nog wat liggen. :D

Vind een taxi zo onnozel om 4 uurtjes te gaan werken.;)
    Plus dat ik er ook eigenlijk het geld niet voor heb...

@Mamabeer; denk idd ook dat te voet dan het 'veiligste' is, al ben ik wel heel bang om te vallen, ben al zo handig.:)
    Heb geen collega die me kan komen halen, ik poets bij mensen thuis.;) Werk wel van een bedrijf uit, maar die doen dat ook niet denk ik.(is dan trouwens ook nog niet open)

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Val je dan niet net sneller? Omdat de wielen wegschuiven zeg maar?
    Kan het in elk geval proberen.:p

Ik zie echt op tegen een uur wandelen en schuifelen om 4 uurtjes te werken.:)
    Maarja, het zal niet anders gaan.;)

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik zou toch gaan lopen dan.

Ik zelf ga nooit meer met de fiets als het sneeuwt ik had toen ik17 was examen en toen sneeuwde het ook heel erg en de wegen waren super glad. Ik met de fiets naar school in totaal 4 keer onderuit gegaan waarvan 1 keer met me hoofd tegen de stoep en een hersenschudding en ik werd bij andere mensen binnen wakker en me examen gemist:( sindsdien fiets ik niet meer met sneeuw

9. Ik zou toch die kleine ook uit bed halen en me weg laten brengen...

lopen is geen optie

fietsen zou je kunnen proberen...en dan zoveel mogelijk door de verse sneeuw, dus niet platgereden

10. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    kan je niet die mensen bellen dat je een andere ochtend/middag komt ?

11. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik zou toch ook je dochter wakker maken en je laten brengen, dat is het veiligst.
    Fietsen met dit weer doe ik al jaren niet meer, ben al zoo vaak gevallen, en ook al op de eerste hulp beland met een hoofdwond. Ik ga wel lopen, maarja ik hoef maar 20minuutjes dus dat is niet zo erg.

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    Ik zou gaan lopen met snowboots aan of sokken over je schoenen (helpt tegen de gladheid).
    Met de auto weg laten brengen kan natuurlijk ook maar ja als het zo'n ijsbaan is.

13. als je met de auto rustig aan doet, dan is het echt wel te doen.

beter als met de fiets denk ik;)

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @chyara; dat zouden ze zelf niet erg vinden, maar ik moet dat vantevoren op kantoor aangeven, ze zullen niet echt blij zijn als ik dat morgenvroeg pas doe. En de rest van de week zit ik ook vol dus kan geen andere dag komen...(zijn zelf ook nog eens mensen met een 'vol' schema)

Jullie maken me aan het twijfelen met al die verschillende oplossingen. :D
    Denk dat ik maar ga proberen te fietsen en als dat niet lukt te voet verder ofzo...
    Dinsdag is nog erger, dan moet ik over een hoop binnenweggetjes die zeker weten niet gestrooid zijn.;) (maar dan kan vriend me wel wegbrengen, dan moet ik later beginnen)

Vind het zo zielig om Alyna 1,5u eerder wakker te maken, dus dat wil ik eigenlijk liever niet doen tenzijn het écht niet anders kan.:)

15. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Succes morgen!
    Ik ga het ook gewoon met de fiets proberen,en als het niet anders kan,gewoon verder lopend,ik ga gewoon wat eerder weg haha

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @lucia: heb het idee juist niet sneller te vallen als ik naast de fiets loop, omdat ik dan juist houvast heb ;)

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Ik ga het iig proberen als het fietsen echt niet gaat, thx!:)

18. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan

Ik denk dat je alyna beter 1,5uur eerder wakker kan maken dan dat ze straks een mama heeft met gekneusde/gebroken onderdelen ;)

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Da's natuurlijk ook een goed punt.:)

20. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Morgen heb ik gelukkig de auto, maar dinsdag moet ik ook fietsen. probeer als het kan zoveel mogelijk paden langs de busroute te nemen. Die worden meestal goed gestrooid!

Succes morgen!

Deel Deze Pagina