Hallo allemaal... Ons ventje ligt steeds in stuit, ik weet dat het nog vroeg is en dat hij nog best zou kunnen draaien. Ik heb alleen het gevoel dat hij áltijd in stuit ligt, hij trapt altijd omlaag en nooit omhoog, 2 keer voelde ik iets bovenin maar dat was van hele korte duur en is alweer weekje of 2/3 geleden. Nu ben ik natuurlijk aan het denken over hoe het gaat als hij in stuit blijft liggen en wat ik dan wil... Ik maak me nog niet heel ongerust ofzo, maar wil graag wat info inwinnen voor het geval dat! Ik heb van mijn eerste een hele snelle bevalling gehad {3 uur} en zou ook een stuit bevalling overwegen als het volgens de geleerde ok is. maarrr mijn vragen zijn; 1. wordt een stuitbevalling ingeleid, bijvoorbeeld met 37 wkn??? omdat kinde te groot word? Ik zou dat graag willen als het mogelijk is omdat ik van de eerste héél snel ben bevallen en ik heel bang ben het ziekenhuis niet te redden... 2. moet je na een stuit bevalling in het ziekenhuis blijven? Of mag je als alles goed gaat naar huis? Ik hoop dat iemand hierop een antwoord heeft... alvast bedankt gr Anniek
hoihoi, ik heb in februari een (snelle) stuitbevalling gehad. Ik heb het als positief ervaren en zou het zo overdoen. Maar natuurlijk is iedere bevaling weer anders. Wat ik heb begrepen mag je alleen een stuitbevalling doen als je aan een aantal voorwaarden voldoet: het moet mogelijk zijn qua ligging, het gewicht moeten ze niet te hoog schatten (weet niet waar de grens ligt, ons ukkie werd geschat op 6 pond en woog 2950 met de bevalling), jijzelf en de gynaecoloog moeten er vertrouwen in hebben vooraf en je mag geen keizersnee in het verleden hebben gehad. Misschien is dit niet alles en zijn er nog meer dingen. Maar inleiden weet ik niet of ze dat doen als je een groot kind krijgt. Was je 1e groot/zwaar? In principe mag je gewoon naar huis toe, als alles goed gaat. Ik moest helaas blijven omdat mijn blaas niet goed functioneerde. Anders hadden we gelijk naar huis gemogen. Mijn bevalling was snel: kwam met 10 cm het ziekenhuis in! Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel!
Ook ik heb een stuitbevalling gehad die heel flot verlopen is. Inleiden doen ze niet snel zo werd mij verteld, aangezien het juist bij een stuitbevalling nog belangrijker is dat de bevalling uit zichzelf op gang komt (ofwel dat het kind komt als het er aan toe is). Na een stuitbevalling hoef je over het algemeen niet langer in het ziekenhuis te blijven. Als alles goed is mag je direct naar huis.
Onze is na 28 weken nog gedraaid hoor! Maar ik was me ook al wel aan het voorbereiden wat ik wilde. Was er alleen nog niet uit Succes!
emmalotte kei bedankt voor het vertellen. Ik wil ook gewoon proberen idm natuurlijk, mocht het niet mogelijk zijn, tja dan hoef ik niet te kiezen simpel. kimmeding nee ik maak me nog niet heel druk, vroeg me wel e.a. af en wil dat dan ook graag weten he. gentle ik ben er 30 nu adekker ok, fijn dat je wel naar huis mag... vind inleiden ook niet echt een vereiste, lijkt mij helemaal geen pretje. hoop gewoon dat mijn baby meewerkt en draaid zodat ik lekker thuis kan bevallen, in mijn eigen vertrouwde omgeving... maar we zullen zien nog tijd zat
Je heb gelijk hoor meid dar is het forum voor. Je zal zien dat die kleine spruit van jou nog lekker om gaat draaien.
Een lekker eigenwijsje dus ? Zelf heb ik ook een stuitbevalling gehad vorig jaar Augustus. Draaipoging was niet gelukt en ik wilde zelf het liefste geen keizersnede (hoop ooit nog wel een keer thuis te bevallen). En het klopt wat de rest schrijft. Ook bij mij gaven ze aan dat het zelf op gang moet komen en ook alles vlotjes moet verlopen. Ze proberen het gewicht en grootte van het hoofdje te schatten. (niet te groot/te zwaar zijn). Uiteindelijk is ze pas met bijna 42 weken geboren. Totaal 6 uurtjes tijd. 3550 gram. Ik weet zeker dat er was ingegrepen als het nodig was, maar ben blij dat ik het gewoon heb geprobeerd en het gelukt is ! En als alles goed is met jou en de kleine, dan mag je gewoon meteen erna naar huis. Duim voor je dat de kleine nog draait en lekker met het hoofdje naar beneden vast gaat liggen !
hier ook een iegenwijs kindje dat steeds in stuit gaat ik voel hem draaien en voel waneer hij verkeerde kant op ligt hahaha.mijn gevoel zegt ook dat dit zon eigenwijze is en hij gewoon stuit gaat liggen bij deecho laast lag hij goed en tijdens het meten was die gedraait in stuit
mijn kindje is pas na 34 weken gedraaid. hier in het zkh raden ze een stuitbevalling bij een eerste kindje af, al is me niet helemaal duidelijk waarom. als je echt meer info wilt zou ik contact opnemen met het zkh waar je dan eventueel zou bevallen.
Op vraag 1 kan ik je geen antwoord geven, maar op vraag 2 wel. Ik was 4 uur na mijn stuitbevalling al weer thuis. Als verder alles goed is, mag je gewoon weg Mijn zoon woog trouwens 3120 gram bij de geboorte en werd geboren met 38 weken precies. Met dat gewicht was de bevalling heel goed te doen. Maar je baby kan nog heel goed draaien hoor De baby die ik nu in mijn buik heb, heeft tot week 32 in stuit gelegen en is nu gedraaid