Iemand ervaring met schimmelinfectie schaamgebied, en niet willen poepen? (forlax)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door adi, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo2008

bo2008 Niet meer actief

mischien heeft ze een scheurtje in haar kringspier kijk goed of ze geen bloed heeft bij het afvegen na het poepen , ze is nog niet zinedelijk las ik dus erg lastig om dat te zien
    wat je wel kan doen een flinke klodder vaseline eropsmeren en luier aan , dan word het iets makkelijker voor haar en minderpijnlijk
    het kan zeker 2 weken duren maar het zal minder worden

1 van me vriendin de kinderen had het ook ik heb zelf moet ik toegeven na me bevalling ook zon scheurtje gehad door het persen en echt kreeg ook vanalles mee maar door de druk tijdens de wc sprong die weer open dat scheurtje heeeeel pijnlijk! ik was ook gewoon bang om te gaan
    ik heb ook vaseline gedaan en het is over gegaan op tip van een vriendin en dokter van me en beide keren werkte het

2. adi

adi Niet meer actief

Ik heb het vandaag gehaald, en bij de apotheek ook tips gekregen hoe te gebruiken icm met haar infectie-zalf.
    Overigens heeft ze vandaag weer een harde poep gehad, maar dan zonder bloed.

Forlax drinkt ze nu sinds woensdagmiddag, maar nog geen zachtere ontslasting, is dat normaal?

Bo, ze mag geen vaseline, want ze heeft ook een schimmelinfectie, en daardoor moet het schaamgedeelte droogblijven.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ah goed adi, ik hoop dat het werkt!

4. adi

adi Niet meer actief

Vandaag heeft ze 2x gepoept. Eerste keer weer vreselijk hard, maar de tweede keer veel zachter. Dus dat spul begint te werken.

Maar het arme kind is nu echt doodsbang om te poepen. Ze begint al te huilen bij de eerste aandrang, en gaat dan in allerlei rare posities liggen. We kunnen haar ook niet oppakken op zo'n moment, want als ik haar maar even verplaats zet ze haar kringspier op de rem en houdt het op.

We weten eigenlijk niet meer zo goed hoe we moeten reageren op zo'n moment. We proberen haar nu zover te krijgen om toch te poepen, en niet op te houden. Maar ik ben bang dat we dan teveel nadruk erop leggen.
    Moet ik het negeren? Als ze begint te huilen, en ik haar oppak, houdt ze het weer op en komt er niks. Dus zo help ik haar niet. Maar ik kan haar ook niet op de grond laten huilen, het is echt verschrikkelijk zielig...

5. Theres

Theres Actief lid

4 nov 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    Oh...Adi, zielig he?! Wij hebben een mannetje dat sinds pas ook aan de Forlax zit en aanstaande dinsdag hebben we een afspraak bij de kinderarts.

Wanneer we merken dat hij moet poepen (en dat is helaas bijna nooit) dan nemen we heb op schoot en dwingen we hem in de hurkhouding. Hij gaat als ie moet poepen vaak op zijn tenen lopen en als we dat zien dan pakken we hem gelijk op. Ook hier is dat drama, huilen, schreeuwen (nee jongens...niette goed :() Maar het is voor het goede doel, dus ik zet dan wel door. We zijn dan vaak wel met zijn tweeen want anders kunnen we hem bijna niet houden.

Ook wij vragen ons af of daardoor de angst voor het poepen niet nog groter wordt, maar aan de andere kant, hij wil het toch al niet en als we niets doen, dan houdt hij het makkelijk nog een paar dagen op, waardoor het alleen maar erger wordt.

Forlax heeft bij ons 2 dagen geholpen nadat we de dosis verhoogd hadden naar 2x per dag. Nu heeft hij sinds donderdag niet meer gepoept, dus de werking lijkt alweer over.
    Ben dan ook benieuwd wat de KA zal zeggen dinsdag.

Heel veel succes met je meisje en als ik nog bruikbare tips krijg, laat ik het weten.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

ah wat erg zielig. heb je lidocaine wel gebruikt?want als het goed is voelt ze met verdoving geen pijn bij poepen zodat ze volgende keer wel durft. pff, wat lastig zeg.

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ja dat had ik ook al verteld...in de hurkhouding vasthouden...vaak idd met zijn tweeen...zo zielig! maar heeft hier wel geholpen..op een gegeven moment was het niet meer heel hard huilen en tegenstribblene maar mama broek los!!! :$ Dus ze snapte gelukkig wel dat het hielp... Maar heeft wel wat tranen van haar en mij gekost hoor...voelde me zo een bitch dat ik haar zo vast hield.....:(

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    oh adi wat naar zeg! pff ik hoop dat ze snel weer mag merken dat het geen pijn meer doet. en als het zo blijft echt snel een doorverwijzing naar de kinderarts vragen en er niet mee blijven tobben!

9. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik liet mijn dochertje altijd staan, want dat wilde ze liever.
    Of liggen op de bank of de vloer met de beentjes opgetrokken. Ik zorgde gewoon dat ik bij haar bleef.
    Ik ben blij dat die nare tijd achter ons ligt. Hopelijk voor jullie ook snel.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee. Ik wou je hetzelfde adviseren!

Mijn zoontje heeft momenteel ook weer een schimmeltje bij zijn anus. Ik smeer miconazolnitraat/zinkoxidezalf, heel dik spul dat uitdroogt.

11. Oreomama

Oreomama Actief lid

19 nov 2011
    146
    0
    0
    management assistent
    Almere
    hi Adi, m'n dochtertje heeft dit ook meegemaakt.

Het begon ook met een schimmelinfectie en van het ene op het andere moment moeite hebben met poepen.
    Het afgelopen jaar hebben we al van alles geprobeerd: eerst lactulose, na een tijdje overgestapt naar Movicolon Junior i.c.m. gebruik van lidocaïnegel. Deze combo gebruiken we nog steeds voor haar!

Zij hield haar poep ook tegen door heel veel heen en weer te wiebelen. In het begin zeiden we daar iets over maar op advies van de kinderarts zijn we gestopt om er aandacht aan te geven. We negeerden het zo veel mogelijk en als we merkten dat ze non-stop aan het wiebelen was en erbij begon te zuchten dan tilde ik haar bij mij op schoot. Dan zette ik haar in de zithouding en hield haar bij haar knieholtes vast zodat ze nauwelijks nog kon wiebelen. Na een paar tellen gaf ze het wiebelen dan op en begon dan toch te drukken. Resultaat was een flinke poep en daarna rust in de tent :)

Sinds 2,5 maand is ze zindelijk en we weten nog steeds niet zeker hoe het zo is gekomen maar we merken bij haar dat het poepen veel relaxter gaat. Ze wiebelt niet meer en houdt het nauwelijks nog op. Ze gebruikt nog wel elke dag de Movicolon Jr - op advies van de kinderarts - en elke 2 weken gaat zij naar de kinder osteopaat; die masseert haar darmen lekker soepel en zacht. Nu poept ze om de dag zonder pijn op de wc.
    We hopen stiekem dat dit het begin van het einde van de 'poepproblematiek' is.

Ik denk dat je de meeste tips al wel hebt zien langskomen, maar hierbij mijn tips:
    - veel drinken (tussen 1 en 1,5 liter per dag);
    - veel lichaamsbeweging;
    - veel vezels eten;
    - in een warm badje doen;
    - zakjes poeder gebruiken;
    - lidocainegel tegen pijn aan de anus;
    - vaseline of sudocreme tegen rode billetjes;
    - haar buik masseren (of dit door een kinder osteopaat laten doen).

Ik vind het heel moeilijk om te zeggen wat je moet doen t.a.v. het geven van aandacht hieraan. De experts zeggen dit niet te vaak te doen omdat je dan juist aan haar laat zien dat het een big deal is. Anderzijds wil je haar ook helpen wanneer ze het er moeilijk mee heeft. Wij hebben een modus daarin gevonden door haar goed te observeren en een manier te bedenken wat uiteindelijk goed voor haar (b)leek te helpen.

Sterkte met je dochtertje! Ik hoop dat je dochtertje snel baat zal hebben bij het gebruik van forlax en over haar angst voor het poepen heen komt.

12. adi

adi Niet meer actief

We zijn al 5 dagen verder, en de poep is een stuk zachter door Forlax, alleen poept ze niet 5x per dag oid. Ik had echt een soort diarree verwacht, maar dat blijft uit. Ze poept wel elke dag of om de dag, en ze is er nog steeds bang voor.

Bedankt voor de tips! We zullen alles onthouden en toepassen.

Ze drinkt nu ook echt veel (ik bied constant aan). Al 2 ochtenden wordt ze helemaal nat wakker, zichzelf en hele bed ondergeplast (en ze heeft gewoon een luier aan!). Maar ze gaat er niet meer van poepen...

13. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Reageerde net in een andere topic over forlax. Maar hier is zoon ook niet vaker gaan poepen door de forlax, wel kwam de poep dagelijks (wat eerst niet zo was), en is de poep nu gewoon zacht in plaats van harde brokken stenen. Wat een verademing, opluchting voor hem, hij is nu veel minder bang om te poepen dan 6mnd terug, toen we net begonnen, dus we gaan hier nog wel eventjes door, ideaal spul!

14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.741
    2.538
    113
    Dat spul wat Belize noemt kan je alleen op recept krijgen.Je zou ook wat vaseline kunnen smeren. het verdooft niet, maar maakt het poepen wel wat makkelijker.
    Voor de schimmel zou je je dochter ook in een badedasbadje kunnen zetten en daarna de miconazolcreme smeren.

Deel Deze Pagina